[Eclipse RCP + actions] Welke extention point te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Ik ben een chat client aan het maken voor eclipse. Hiermee zou het mogelijk moeten zijn om tijdens het coden gemakkelijk te chatten met je collega's. Echter zou ik er graag wat functionaliteit bijsteken , zoals copy & pasten naar een buddy uit je list enz. Nu probeer ik echter in de context menu van de editors een action bij te maken om dit te verwezelijken maar ik vind niet goed welke extension point ik daarvoor kan gebruiken.

Momenteel doe ik het zo :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<extension point="org.eclipse.ui.popupMenus"> 
    <viewerContribution 
        id="codeTalk.pasteToContact" 
        targetID="#TextEditorContext "> 
     <action 
        id="codeTalk.popup.actions.PasteToContactAction" 
        label="Paste To Contact"
        icon="icons/red_dot.gif"
        menubarPath="additions" 
        class="codeTalk.popup.actions.PasteToContactAction"> 
     </action> 
    </viewerContribution> 
</extension>

Maar dan komt de action enkel in een texteditor en niet in een java editor. Ik wil dus dat deze action in de context-menu van elke editor komt, waar je text kan selecteren.
Weet er iemand hoe ik dit juist kan doen ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eclipse? Dat lijkt me meer een topic voor in DTE :)
Move -> DTE.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Je zult denk ik nog een contribution moeten doen. Het ligt denk ik aan je targetID. Die is zo te zien gekoppeld aan je texteditor. Indien de java editor een andere context heeft, dan zul je hiervoor een extra contribution moeten doen. Je kan hiervoor denk ik volstaan door een extra viewerContribution met geneste elementen aan te maken. Check in ieder geval de docs even van de Eclipse versie waar je op ontwikkeld.

• Ti_Uhl
The - DDD schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:37:
Je zult denk ik nog een contribution moeten doen. Het ligt denk ik aan je targetID. Die is zo te zien gekoppeld aan je texteditor. Indien de java editor een andere context heeft, dan zul je hiervoor een extra contribution moeten doen. Je kan hiervoor denk ik volstaan door een extra viewerContribution met geneste elementen aan te maken. Check in ieder geval de docs even van de Eclipse versie waar je op ontwikkeld.
Daar ligt em nu juist het probleem ik vind nergens wat ik juist moet nemen als targetID, en vind nergens waar ik deze info kan vinden.

En ja ik heb google al geprobeerd :)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
*kuch*
#CompilationUnitEditorContext
*kuch*

Ik denk dat die het is.
Toch een google search
Hit 1 was deze pagina

[ Voor 4% gewijzigd door The - DDD op 20-04-2006 16:16 ]

• Ti_Uhl
thx ik veronderstel dat ik een beetje "off" was met de zoektermen :)

Maar deze pagina staat ondertussen al in mijn bookmarks, zeer handig !
Pagina: 1