Toon posts:

WiFi werkt, maar geen internet, behalve via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag...

Ik zit hier met een voor mijn gevoel rare situatie.

Mijn Dell Latitude D600 (WinXp SP2) is prima in staat om met mijn wifi Etech ADSL modem/switch (ADWG02) een draadlozeverbinding te maken. Ik kan pingen naar modem, geen probleem. Echter langs deze weg het internet "op gaan" lukt niet. Niet met MS IE, niet met Firefox, niet met MSN, Grabit etc...

Behalve met de VPN software (Intel Netsructure VPN) van mijn werkgever. Dit programma werkt netjes, maakt op gebruikelijke wijze verbinding en vervolgens is bijv. MS IE te gebruiken (mits Proxy settings kloppen uiteraard).

Dit probleem speelt nu sinds enkele dagen. Kan het niet herleiden naar een bepaalde wijziging in modem of op laptop. Op verzoek van systeembeheerder kort geleden wel een script gedraaid om laptop naar een ander domein te verhuizen, dit is gelukt. Naar ik meen kon ik daarna thuis nog gewoon (dus zonder VPN) op internet.

Kan systeembeheer middels dit script e.e.a. dichtgezet hebben?

Heb zitten spelen met settings van Win XP SP2 Firewall, geen verschil helaas.
Heb draadloze verbinding qua settings helemaal doorgenomen, geen bijzonderheden.

Ben even uitgeput qua mogelijkheden. 8)7

Iemand suggesties?

I.i.g. bedankt voor het lezen. ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Aangezien je wel verbinding hebt met internet, maar geen pagina's op kunt halen vermoed ik dat het een dns probleem is. VPN verbinding zal wel middels een ipnummer gaan. Hierdoor heeft VPN hier geen last van.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
OK, Enig idee hoe ik, waar ik dns settings kan controleren?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is gevonden. :)

Het bleek dat het adslmodem er verschillende profielen op nahield waarmee de WAN connectie geopend kan worden. Uiteraard was de verkeerde geactiveerd, deze stond in zgn. bridgemode. :o |:(

Einde topic wat mij betreft.