Toon posts:

[flash]focus op swf (onKeyPress)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een SWF movie in een HTML document, waarbij je met de + en - toets van je keyboard iets kunt bedienen. Dit werkt echter alleen als je eerst een keer met je muis in de SWF klikt (als het ware de focus op de movie zetten). Is hier een functie voor om dit automatisch te doen? (wellicht extern met javascript?

Dus: hoe maak je automatisch (onload) de onKeyPress in een Flash-movie beschikbaar (wanneer de SWF movie zich in een html document bevindt)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:33

orf

Voor IE kun je zoiets doen: window.document.mymovie.focus();
Waar mymovie dan de id en name is in de object embedding.

In andere browsers is het niet mogelijk naar mijn weten.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Jamaaaaar jamaar en dat EOLAS gezeur dan? Je moet nu toch zelfs 2 keer klikken bij IE als je je SWF in <EMBED> en <OBJECT> zet? Ofzo?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:33

orf

Dat je de embedding met JavaScript doet maakt niet uit, als je de embedding maar doet voor je de focus zet.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar wie gebruikt er nou nog IE ;)
er is dus geen universele functie die ook bij safari, firefox, etc. werken...

maar je kunt het misschien omzeilen met een form-focus (een input text in flash en daar de focus opgooien) ???

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoeken en vinden ;)
En daarna natuurlijk orf's advies opvolgen (of misschien zelfs de tabindex op 0 zetten ofzo...).

[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 24-04-2006 11:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1