Toon posts:

dell inspiron format

Pagina: 1
Acties:
  • 14 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn inspiron 9400 aangekregen maar ik krijg hem niet geformatteerd..
Als ik windows opnieuw wil installen via windows zelf dan krijg ik de melding "de windows die op dit systeem is geinstalleerd is nieuwer dan degene die je wilt installe... blablabla". Het probleem is dat de knop 'verder gaan' in het grijs staat en ik deze dus niet kan aanklikke..

Als ik via discboot wil installen dan krijg ik een melding (na het laden van alle drivers van de disc) dat er niet genoeg geheugen is en dat de install is afgesloten om verdere fouten te voorkomen..

Hoe kan ik hierom heen??

Verwijderd

Logisch dat je in Windows zelf niet kan installeren, waarschijnelijk probeer je SP1 windows over SP2 windows te installeren. Booten vanaf Windows CD en dan HDD formatteren en installeren moet echter wel lukken. Is je Windows CD wel goed ? legaal ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 20:32 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Andere windows cd proberen om van te booten. Lijkt me niet dat je te weinig geheugen erin hebt zitten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je moet Windows ook niet vanuit Windows installeren. Boot vanaf de CD dan kun je een repair uitvoeren of Windows geheel opnieuw installeren. Ik zou dan wel eerst, met behulp van de setup, de oude Partitie verwijderen of formateren, zodat de "oude" Windows installatie verwijderd is. Ik raad overigens aan speciale partities die de fabrikant (Dell) op de hardeschijf heeft aangemaakt voor recovery in eerste instantie niet te verwijderen. Dit zijn over het algemeen verborgen kleine partities.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit is toch vrij simpel zelf uit te zoeken :?

Windows kan je het beste vanaf je windows CD booten en daarvandaan verder gaan met installeren :)

Basic/dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.