S-Video vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 17:06
Hallo,

Eerst ff wat feiten, dan de vragen ;)
Ik wil mijn computer op mijn TV aansluiten (die overigens nog bezorgd moet worden) om films te kunnen kijken. Ik was van plan dit via S-Video te doen.
De tv ondersteund S-Video.
Mijn videokaart (Geforce FX5200) ondersteund S-Video.
Het te overbruggen stuk is 13 meter.
Het betreft deze tv. Het is niet de duurste, zal dus ook niet de beste zijn.

De vragen:
De S-Video kabel moet dus 15 meter lang worden. Ik heb hier al veel gelezen over kwaliteitsverminderingen: de een zegt dat je er last van hebt als de kabel langer wordt dan 5 meter, de ander zegt dat je er niets van merkt onder de 20 meter.
Dit is de enige S-Video kabel die ik heb gevonden van 15m.
Kost maar 10 euro...zal dit merkbaar zijn in de beeldkwaliteit?

Als de pc dan toch op de tv is aangesloten, kan ik van mn pc dan een media center maken zonder een tv-kaart? Dus gewoon gebruik makend van de S-Video kabel.
Zo ja, met behoud van alle functies? (teletext bijv.).

Robbert

-link fixed ;)-

[ Voor 6% gewijzigd door SpokyVS op 19-04-2006 20:12 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-02 20:56

Emiel1984

Made in NL

Je bedoelt deze kabel denk ik... Je link werkte niet..

Of het in kwaliteit scheelt weet ik niet maar mijn logische idee is dat je dat niet ziet zolang je nog geen duurdere kabel erop hebt gehad. Ze verkopen ze ten slotte niet om klachten te krijgen dat het beeld er niet uit ziet.

Ik heb zelf is een kabel aangesloten gehad van ook ongeveer +/- 15 meter en het hielp soms aanzienelijk om de kabel soms iets te schuiven. De kwaleit was goed om naar te kijken. Ik was in het bezit van een Ti4200 kaartje toendertijd.

Als je zeker meer reviews wil hebben van deze kabel zou ik contact opnemen met iig de verkoper om te vragen of het beeld goed om aan te zien is. Voor een tientje zou ik het overigens niet laten om maar gewoon te bestellen wanneer je twijfelt want zoveel is het niet voor een kabel van die lengte.

[ Voor 71% gewijzigd door Emiel1984 op 19-04-2006 20:19 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Ik heb zelf een kabel van 10 meter, geen problemen mee. 15 zou ik niet weten. Ik heb ook twee kastjes die draadloos audio en video versturen, mindere kwaliteit dan met kabels maar op zich niet slecht, kan >15m overbruggen, was toen 30 euro bij de aldi.

Als je geen tv-kaart hebt kun je geen tv ontvangen op je pc. Die S-Video icm. tv-out is alleen om video van de PC te zenden naar bijv. een TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 20:15 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:02
SpokyVS schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:05:
De vragen:
De S-Video kabel moet dus 15 meter lang worden. Ik heb hier al veel gelezen over kwaliteitsverminderingen: de een zegt dat je er last van hebt als de kabel langer wordt dan 5 meter, de ander zegt dat je er niets van merkt onder de 20 meter.
Dit is de enige S-Video kabel die ik heb gevonden van 15m.
Kost maar 10 euro...zal dit merkbaar zijn in de beeldkwaliteit?
Op 15m zul je waarschijnlijk het verschil tussen een slechte en goede kabel wel gaan zien jah, Voor 10 euro kun je niet veel verwachten en goede afscherming is op de afstanden toch echt wel nodig.
Als de pc dan toch op de tv is aangesloten, kan ik van mn pc dan een media center maken zonder een tv-kaart? Dus gewoon gebruik makend van de S-Video kabel.
Zo ja, met behoud van alle functies? (teletext bijv.).

Robbert

-link fixed ;)-
Op je tv kun je uiteraad nog gewoon teletext kijken, op je computer niet, daarvoor zul je toch echt een tvkaart moeten hebben :)

Last.fm
Films!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sv3n schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:21:
[...]

Op 15m zul je waarschijnlijk het verschil tussen een slechte en goede kabel wel gaan zien jah, Voor 10 euro kun je niet veel verwachten en goede afscherming is op de afstanden toch echt wel nodig.
Niet perse nodig, tot een meter of 20 kan je s-video vaak prima verlengen. Om maar even aan te geven dat een nieuw topic openen echt geen zin heeft als de meningen verschillen. Dan gaat in je nieuwe topic niet ineens echt "de waarheid" komen te staan... In de TV out FAQ staat ook gewoon dat tot 20m niet echt een probleem is.

Ow en teletekst kijken heeft echt niets met een s-videokabel te maken. Als jij met s-video je pc op de tv aansluit dan blijft de TV uiteraard werken zoals-ie doet en kan je ook pc beeld op je TV krijgen. Dus alles wat jij op je scherm kan zien, kan je dan op de TV zien... Lijkt me eigenlijk gewoon logiscg toch?

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 19-04-2006 20:30 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.