Hallo,
Eerst ff wat feiten, dan de vragen
Ik wil mijn computer op mijn TV aansluiten (die overigens nog bezorgd moet worden) om films te kunnen kijken. Ik was van plan dit via S-Video te doen.
De tv ondersteund S-Video.
Mijn videokaart (Geforce FX5200) ondersteund S-Video.
Het te overbruggen stuk is 13 meter.
Het betreft deze tv. Het is niet de duurste, zal dus ook niet de beste zijn.
De vragen:
De S-Video kabel moet dus 15 meter lang worden. Ik heb hier al veel gelezen over kwaliteitsverminderingen: de een zegt dat je er last van hebt als de kabel langer wordt dan 5 meter, de ander zegt dat je er niets van merkt onder de 20 meter.
Dit is de enige S-Video kabel die ik heb gevonden van 15m.
Kost maar 10 euro...zal dit merkbaar zijn in de beeldkwaliteit?
Als de pc dan toch op de tv is aangesloten, kan ik van mn pc dan een media center maken zonder een tv-kaart? Dus gewoon gebruik makend van de S-Video kabel.
Zo ja, met behoud van alle functies? (teletext bijv.).
Robbert
-link fixed ;)-
Eerst ff wat feiten, dan de vragen
Ik wil mijn computer op mijn TV aansluiten (die overigens nog bezorgd moet worden) om films te kunnen kijken. Ik was van plan dit via S-Video te doen.
De tv ondersteund S-Video.
Mijn videokaart (Geforce FX5200) ondersteund S-Video.
Het te overbruggen stuk is 13 meter.
Het betreft deze tv. Het is niet de duurste, zal dus ook niet de beste zijn.
De vragen:
De S-Video kabel moet dus 15 meter lang worden. Ik heb hier al veel gelezen over kwaliteitsverminderingen: de een zegt dat je er last van hebt als de kabel langer wordt dan 5 meter, de ander zegt dat je er niets van merkt onder de 20 meter.
Dit is de enige S-Video kabel die ik heb gevonden van 15m.
Kost maar 10 euro...zal dit merkbaar zijn in de beeldkwaliteit?
Als de pc dan toch op de tv is aangesloten, kan ik van mn pc dan een media center maken zonder een tv-kaart? Dus gewoon gebruik makend van de S-Video kabel.
Zo ja, met behoud van alle functies? (teletext bijv.).
Robbert
-link fixed ;)-
[ Voor 6% gewijzigd door SpokyVS op 19-04-2006 20:12 ]