Toon posts:

[geheugen] Software fout of hardware fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo beste tweakers.

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik weet echt niet waar ik het anders moet neer zetten.

Ik zit sinds maandag met een probleem,
Mijn geheugen laat mij in de steek. Nu denken jullie vast , Vertel eens wat meer er over dus, oke.

Sinds maandag schommelt mijn geheugen "not stressed" tussen de 300 tot 1500 mb. Dit heeft hij nooit eerder. gedaan. Doordat hij zo schommelt, draaien andere programma's traag of helemaal niet.

In mijn processen lijst van maximaal 34 processen staat NIETS , maar dan ook NIETS dat boven de 10 mb geheugen uitkomt.
Terwijl bij prestaties toch wel degelijk 1500mb wisselbestandsgebruik staat.

Ik heb al een virusscanner gebruikt, systeem herstel van vorige week vrijdag EN anti spyware programma's gebruikt. En zelfs een pc reboot werkt niet.

Programma's zijn;
Microsoft anti spyware, AVG, Hitmanpro
ze zijn allemaal up-to-date

Pc specs zijn ,
AMD64 3200+
512 mb ram ( Het overige van geheugen is virtueel ).
Ti4200
160 gig
OS ; Windows XP Sp1

Ikzelf denk dat het een rootkit is , maar ik heb geen idee hoe ik deze kan verwijderen.
Heeft iemand suggesties? Ideën?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 19:42 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 15:59

DeTeraarist

#Boots2Asses

open je processen lijst nog eens, druk op view -> select colums en vink virtual memory size aan.
in 't nederlands zal 't iets zijn als beeld -> selecteer kolommen en vink virtueel geheugen gebruik aan.

Volgens mij is dat je wisselbestand.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
DeTeraarist schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:46:
open je processen lijst nog eens, druk op view -> select colums en vink virtual memory size aan.
in 't nederlands zal 't iets zijn als beeld -> selecteer kolommen en vink virtueel geheugen gebruik aan.

Volgens mij is dat je wisselbestand.
http://img133.imagevenue....&image=69062_Geheugen.JPG
Ik heb even een screenshotje gemaakt van wat ik zag, misschien begrijpen jullie het dan beter.
Zoals je ziet , heb ik het met rood omcirkelt. Dit gebeurd om de 15 á 20 minuten, of als ik programma's opstart zoals "Silkroad Online" "Winamp" of "WMP". Ik heb winamp opnieuwe geinstalleerd, maar nogsteeds hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:53:
[...]

Ik heb even een screenshotje gemaakt van wat ik zag, misschien begrijpen jullie het dan beter.
Zoals je ziet , heb ik het met rood omcirkelt. Dit gebeurd om de 15 á 20 minuten, of als ik programma's opstart zoals "Silkroad Online" "Winamp" of "WMP". Ik heb winamp opnieuwe geinstalleerd, maar nogsteeds hetzelfde.
Wat mij ook nog is opgevallen is dat mijn CPU load OOK instabiel is. Ook weer onder dezelfde programma's en tijden.

Iemand enig idee?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Geen flauw idee, maar ik heb het ook gehad..
Eens in de zoveel tijd gebeurt het me gewoon.
Normaal als ik met alcohol een cdtje fik blijft de cpu onder de 10%, als dit me eenmaal overkomen is dan springt hij continu naar 80 en 90% of hangt soms zelfs een hele tijd op de 100%.
De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb die helpt is een herinstallatie van windows.

Ik bookmark deze in de hoop dat iemand hier met een oplossing komt, soms is het al 2 dagen na een herinstallatie dat het gebeurd.. Het is wel altijd na installatie van iets, maar de ene keer is het dit pakketje, en de andere keer is het weer wat anders..
Ergens wordt er iets vernaggelt door installatie en deinstallatie van software, maar ik kan er maar niet achter komen wat het is..

Ik hoop dat iemand hier met de verlossende oplossing komt..

[ Voor 9% gewijzigd door xzenor op 20-04-2006 11:16 ]

Verwijderd

Ik heb dit alleen meegemaakt met pinnacle studio 10

Tijdens het draaien van dit programma is de executable studio.exe goed voor 200+MB in het geheugen als ik de lijst moet geloven, maar de RAM zit wel voor bijna 90% vol...

Heb je iets van deze programma's erop gehad?

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 11:25

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Als je denkt dat het een rootkit is, dan kan je met RootkitRevealer kijken of er ook daadwerkelijk een op jouw pc zit. (IceSword is beter, maar moeilijker te gebruiken)

Meer rootkit info ( en andere progjes om rootkits te laten zien / verwijderen ) is hier te lezen.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:53:
[...]

Die screenshot zegt niet echt veel, zonder dat we weten welke processen die CPU-tijd + mem-usage claimen. Kijk eens met bv. Process Explorer of je kunt achterhalen welk bestand dit geheugen claimt. :)

Als je vermoed dat je geheugen defect is, dan zou je kunnen kijken met Memtest of die nog fouten vindt. :)

Signature

Pagina: 1