Windows Media Player geeft paars beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sinds 'n kleine week geeft WMP een paars beeld aan bij bijna elk videobestand wat hij afspeelt...
Ik heb Tombraider Legend geinstalleerd en toen met m'n Forceware geklooit --> geupgrade en daarna weer gedowngrade tot de oude versie... maar ik weet niet of dat hier iets mee te maken kan hebben?

Ik maakte altijd al gebruik van ACE Codec Pack, deze heb ik vandaag op aanraden
van 'n vriend ge-uninstalled en er daarna K-lite Codec Pack voor in de plaats opgezet.
Ook dit geeft nog steeds paars beeld bij vele videobestanden die ik af wil spelen.

Als ik bv. 50 bestanden afspeel doen hooguit 2 van deze bestanden 't wel goed.

Ik hoor wel geluid, maar m'n beeld is dus totaal donkerpaars.
Ook het afspelen van filmbestanden in WMP Classic mag niet baten...

Ik begrijp dus werkelijk niet hoe 't nu opeens kan komen dat WMP niks meer afspeelt..

Ik maak dus al gebruik van 'n (goed?) Codec Pack en ik kom er echt niet meer uit..

Iemand nog suggesties..?

Windows XP SP2 is trouwens m'n OS

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Probeer eens met G-Spot te avi te renderen en kijk welke codecs ervoor gebruikt gaan worden. Wanneer dat mis gaat heb je je codecs aardig gesloopt, wanneer het goed gaat is WMP gewoon dom.

Overigens: waarom installeer je het K-Lite codec pack als je al een codec pack hebt? Een pack is niets anders dan een bundeling en soms bundelt een pack een tooltje mee dat een andere niet doet, maar qua codecs maakt het niet veel uit. Je kunt hoogstens je systeem ermee borken, wat jij hebt gedaan. Speel jij meer dan Divx/XviD met AC3 of MP3 als audio? In 99.9% van de gevallen zal dat niet zo zijn en heb je echt voldoende aan een XviD binary (Koepi of Nic zijn bekende) met AC3filter. Waarom een codec pack?

• CLB
  • Niet online
Uhm omdat ik niet weet waar 'n codec pack voor is.
Nja 'om meer verschillende formaten af te spelen'
Ik dacht dat 't 'n soort firmware was ofzo, hoe beter de codec hoe meer formaten af te spelen waren.

(Ik speel trouwens ook veel .mp4 bestanden (films) af)

Ik ga is vragen aan m'n neef of die langs wil komen, want ik begrijp er niks van

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is die kleur een beetje neigend naar roze? Dan is je overlay fucked. Dat is namelijk de kleur die wordt gebruikt om de pixels aan te geven die je video kaart moet vervangen tijdens het directe renderen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
CLB schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:39:
Uhm omdat ik niet weet waar 'n codec pack voor is.
Nja 'om meer verschillende formaten af te spelen'
Ik dacht dat 't 'n soort firmware was ofzo, hoe beter de codec hoe meer formaten af te spelen waren.

(Ik speel trouwens ook veel .mp4 bestanden (films) af)

Ik ga is vragen aan m'n neef of die langs wil komen, want ik begrijp er niks van
Heb je al geprobeerd met G-Spot te renderen? Dan kun je ook uitsluiten of je een codec mist of je inderdaad je overlay over de zeik hebt geholpen, zoals Janoz zei :)

• CLB
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:49:
Is die kleur een beetje neigend naar roze? Dan is je overlay fucked. Dat is namelijk de kleur die wordt gebruikt om de pixels aan te geven die je video kaart moet vervangen tijdens het directe renderen.
Nee 't is echt donkerpaars, bijna zwart.

Ik ga is met dat G-spot renderen ofzo (eerst even googlen hoe dat werkt en wat dat is)

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-07 08:04

tweakraiser

I have such sites to show you

Probeer hardware acceleration eens aan/uit te zetten, dat is meestal de oorzaak. Zoek eens binnen got, er zijn genoeg topics te vinden.

Strava | Webdesign

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm, inderdaad. Ik heb net even gekeken (gewoon een screenshot nemen van een mediaspeler en dan kijken wat voor kleur er bij de film staat) en het is inderdaad bijna zwart paars. Vroeger was het veel veller.

Als je overlay het niet doet vermoed ik dat je drivers niet goed zijn. Deinstalleer je drivers (dus echt weer naar windows default) en installeer ze opnieuw.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 16:01
Ook mischien handig om te checken. Forceware heeft apparte kleurinstellingen voor overlays en de rest van Windows. Mischien staan die niet goed. Probeer er eens die wat te veranderen (niet afgaan op wat ie aangeeft, maar echt verzetten. Dan pas weet je zeker welke kleur ie probeert te maken).

Als dat niet lukt je drivers uninstallen, drivercleaner eroverheen en weer reinstallen. Niet gelijk reinstallen, want dan gooit Windows fijn de oude files weer terug voor je.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Videoversnelling uitzetten? Zo te horen zal het niet veel helpen maar je kunt het natuurlijk altijd proberen hé ;)

Verwijderd

ik had een soort gelijk probleem (blauwe laag over video), ik heb gewoon een nieuwe codec pack (codec pack all-in-one "google op: download codec pack")

en het probleem was verholpen :Y)

edit: heb net gelezen dat je al een andere codec pack heb geprobeerd.. misschien toch even de bovenstaande codec pack proberen? (hoewel je al een keer een andere pack geinstalled.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 15:22 ]

• CLB
  • Niet online
Probleem lijkt te zijn opgelost!

Ik zat bij de Nvidea-instellingen te kijken en zag dat m'n scherm
op een of andere manier op 'analoog beeldscherm' stond terwijl
ik wist dat er normaal iets met Ilyama stond (k heb 'n Ilyama scherm)
dus daar heb ik 'm weer op gezet en waarempel alles lijkt 't weer te doen :?

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:43:
Probleem lijkt te zijn opgelost!

Ik zat bij de Nvidea-instellingen te kijken en zag dat m'n scherm
op een of andere manier op 'analoog beeldscherm' stond terwijl
ik wist dat er normaal iets met Ilyama stond (k heb 'n Ilyama scherm)
dus daar heb ik 'm weer op gezet en waarempel alles lijkt 't weer te doen :?
Als je een video op een andere monitor wilt afspelen (dus bvb op een extern scherm ipv je laptop ofzo) dan geeft WMP ook een paars beeld. Misschien dat het er iets heeft mee te maken ?
Voor de privacy mss ?
Pagina: 1