Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DC++ Surfnet Hub

Pagina: 1
Acties:
  • 3.064 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals sommige van jullie zullen weten kan je met DC++ als je onder een universiteitennetwerk inlogd met super hoge snelheden downloaden.

Ik woon in Utrecht, en studeer aan de VU. Mijn studentenflat is niet aangesloten op het surfnet-netwerk, jammer genoeg. Mijn neef woont in Nijmegen, en daar is wel gewoon netjes een surfnet-netwerk aangelegd in de flats ;)

Nu is mijn vraag of en hoe ik gebruik kan maken van een surfnet ip adres zodat ik de HUB inkom waar je nog wel fatsoenlijk kan downloaden! Kan ik via mijn neef op die hub komen?

Alvast bedankt voor de reacties!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 08:36
Nee want je hebt minimaal 10 Mbit nodig.

Verwijderd

Topicstarter
keesheid schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:22:
Nee want je hebt minimaal 10 Mbit nodig.
Als ik me 'voor doe als mijn neef', dan is dat geen probleem toch?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart weet van niets hoor O-)

Maar om te voorkomen dat meerdere mensen dit soort flauwe geintjes uithalen is alleen het gedeelte van het SURFnet IP bereik direct toegelaten dat gegarandeerd de gestelde upload snelheden kan halen.

Zit je in een IP range die dat mogelijk niet haalt (waar ADSL en LAN op dezelfde range zitten bijvoorbeeld) dan zit je voor de hub in het Moet-speedcheck-vragen-en-registreren gedeelte.

Kortom, als je niet aan de snelheden kan voldoen, dan kom je er niet op. Mensen die registreren om vervolgens hun user/pass te gebruiken vanaf een dunner internet pijpje worden alsnog gekicked als de robot een check bij je komt uitvoeren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Surfnet ligt er weer eens uit. Heeft iemand toevallig een nieuw adres?