Het Grote -vernieuwde- Flop Topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Naar aanleiding van het sluiten van het vorige topic,omdat blijkbaar TE dood was. ;)

Welk spel is nu voor jou een grote mislukking? Welk spel zorgde ervoor dat je na een X aantal minuten een vieze smaak in je mond kreeg, en een diep schulgevoel omdat je zo ontzettend stom was geweest in deze goedkope ripoff/failure/lelijke/suffe/buggy $%#$#$^#troep te kopen. :X

Met andere woorden: Welk spel heeft jouw letterlijk lichamelijk letsel in wat voor vorm dan ook bezorgd? Je mag natuurlijk meer dan een noemen.

En gebruik svp argumenten.

Sacred

Voor mij is toch wel een van de grootste teleurstellingen. Het werd gepresenteerd als de ultieme DiabloII kloon met een -op het eerste oog- leuke en interessante serie characters, waaronder een Seraphim, een Vampire knight, en een Dark Elf met intern conflict(altijd leuk). Het geheel werd verpakt in een leuk jasje met een aardig verhaaltje. Totdat je het spel installeerde en speelde. Het bleek niets ander te zijn dan oervervelend spel, met zero sfeer, uitgekauwde vijanden, en veel vrijheid. Waar je geen flikker aan had, aangezien je pas in de meest gebieden kon als je level hoog genoeg was. De classes -alhoewel leuk bedacht- miste elke aantrekkingskracht, en het aantal wapens en armour viel ook tegen. Te meer omdat ze veel te duur waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-10 16:33

Steffy

Ayreonaut

Half Life 2

Veel mensen zullen het er wel niet mee eens zijn maar Half Life 2 was voor mij de grootste flop in jaren, dat was echt een ras echte boutgame van ongekende klasse.

Het spel moest super graphics brengen die toen het spel uit kwam gedateerd waren en eigenlijk toen het in 2004 had moet verschijnen ook al trekjes vertoonde van achterlopen.

Het spel moest super AI brengen terwijl een uitgescheten keutel meer mogelijke vormen van intelligentie toont dan de vijanden in HL2. De zogenaamde filmpjes daarvan bleken zelfs scripted te zijn, hoe diep kun je zinken.

Het spel was saai, oersaai en nu mag dat typerend zijn voor een Shooter dit sloeg alles. Een verhaal waar geen touw aan was vast te knopen, niks was duidelijk, je hopte van het ene in het andere, wat je nou deed en voor wie en tegen wie :X ik heb het niet kunnen ontdekken.

Verder was het saai omdat het lineaire als de pest was, ik geloof dat er in Wolf3D meer mogelijk was qua route keuze dan in HL2.

Verder ging er veel aandacht uit naar vooraf opgezette Physicshowtjes zonder dat het ook enige toevoeging had, van toevallig ergens liggende of hangende containers of kratten of whatever. Het was mij allemaal net iets te toevallig en daardoor was er ook geen ruk aan.

Doordat alles scripted was zat er geen spanning in, je kon vaak al ruiken waar de vijanden op je stonden te wachten. Bij het binnen lopen van een ruimte kon je in 90% van de gevallen het hoekje wel aanwijzen waar je vijanden stonden of vandaan kwamen, toevallig een gat in de muur, plafond, whatever en daar komt me een 1 of ander saai inspiratieloos monster uit lopen wat door middel van zijn Radar constant weet waar je zit.

En ja zo zijn er nog bergen andere irritante bugs, fouten en andere mislukking op te noemen in dat spel. Zeker als je kijkt naar wat het gekost heeft, hoe iedereen is voorgelogen en de tijd die er in is gestoken om achteraf te zien dat het eigenlijk nog allemaal geen barst voorsteld is het voor mij een complete flop.

Oh en het spel was veel te kort, 1 hele dag van 10 uur spelen en je was er al doorheen gefietst, compleet ruk.

>:) Eerlijk is eerlijk ik heb het spel niet gekocht maar ik dank god nog elke dag voor warez want dat heeft mij niet alleen in dit geval geld bespaard of mensen het nu goed keuren of niet, ik kom er eerlijk vooruit dat ik bepaalde games eerst probeer voor ik het koop, dat geldt niet voor alles dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 19-04-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor de PC heel veel, maar mijn uitschieter is:

Star Wars Rebellion

Het is een oudje, maar de nare smaak zit nog in mijn mond. Destijds gekocht voor 139,- guldens.

Het spel kreeg goede kritieken van bladen. Internet was er nog niet/nauwelijks. Ik ben door de enthousiaste reviews en Star Wars voorliefde naar de winkel gerend.

Tot op de dag van vandaag snap ik gewoon niet hoe het spel werkt. Het was echt zo zo zo zo zoooo ingewikkeld, dat ik 3 dagen naar mijn scherm heb zitten staren. Ik kon wel janken, want 140,- was best wat geld voor mij toen.

http://www.lucasarts.com/products/rebellion/

Afbeeldingslocatie: http://www.starwarsguiden.net/anmeldelser/spill/img/r/stor/2.gif

Sinds ik alleen Xbox (360) games speel en koop, heb ik geen enkele slechte koop meer.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 19-04-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik ben het totaal met je eens. En iedereen maar een grote bek over uberphysics. Leuk, maar echt niet genoeg om van een saai spel een leuk spel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

James Bond 007: Nightfire voor de PC

Ik had dit voor het eerst op de Gamecube bij een vriend gespeeld. Op de Gamecube was het een fantastisch deathmatch spel. Je kon random weaponsets kiezen, je had leuke maps, vehicles (heli's en tanks) en het was geweldig om te spelen.

Dus ik dacht: "EA poort toch alles, dus de PC versie zal wel hetzelfde zijn." Zat ik er even naast, zeg. Blijkt het dat EA had besloten om speciaal voor dit spel voor elk platform een andere versie uit te brengen. De PC versie van het spel had niks wat de Gamecube versie geweldig maakte. De PC versie had baggervelden, je kon geen random weaponsets kiezen en de bots waren ook ontzettend slecht. Net als de besturing.

Kortom, dit spel was echt zonde van m'n geld.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Disney's Extreme Skate Adventure[GBA]

Wat een bout spel plus er zaten niet eens de twaalf beloofde karakters in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59
lang geleden bc3000ad. Had een goede review in een blad van mijn toen.

Echter spel was zo uitgebreid dat je er bijna geen plezier meer aan kon beleven.
Het zat vol met talloze bugs waardoor de campagne niet eens normaal uit te spelen was. Da was dus echt zonde van mijn centjes.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:33
:r GTA III en GTA Vice City :r

Nou nou nou, wat een vrijheid, je kan rond gaan rijden, maar ja, dat wordt ook saai, dus ga je de missies maar doen, die variëren van iets leuks, tot iets ronduit oersaais als het wegbrengen van een meisje van A naar B :O . Graphics waren ook niet om aan te zien om nog maar te zwijgen over die verschrikkelijke pop-up :X . Zie je een gave auto, rijdt die een bocht om, jij gaat bocht om, weg auto :X .

Het hele bende gebeuren uit 2 was er niet meer, je kon niet meer leuke klusjes doen voor bende a en bij bende b uit de gratie vallen. Dat was tenminste vet.

Het richten ging ook niet echt vlekkeloos op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master of Orion III

Wat heb ik genoten van deel I en vooral deel II. Erg ambitieus om deel III nog veeel uitgebreider en ingewikkelder te maken, maar de leercurve is zo stijl dat je altijd te snel terugvalt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 15:19
Modbreak:Lees die topicwarning nog eens heel aandachtig ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Crash op 20-04-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:48:
Voor de PC heel veel, maar mijn uitschieter is:

Star Wars Rebellion

Het is een oudje, maar de nare smaak zit nog in mijn mond. Destijds gekocht voor 139,- guldens.

Het spel kreeg goede kritieken van bladen. Internet was er nog niet/nauwelijks. Ik ben door de enthousiaste reviews en Star Wars voorliefde naar de winkel gerend.

Tot op de dag van vandaag snap ik gewoon niet hoe het spel werkt. Het was echt zo zo zo zo zoooo ingewikkeld, dat ik 3 dagen naar mijn scherm heb zitten staren. Ik kon wel janken, want 140,- was best wat geld voor mij toen.

http://www.lucasarts.com/products/rebellion/

[afbeelding]

Sinds ik alleen Xbox (360) games speel en koop, heb ik geen enkele slechte koop meer.
Ah goshie. Maar je zegt dus tot op de dag van vandaag? Heb je het onlangs weer geprobeerd dan? Volgens mij kun je het nu wel hoor. Doe je best, je kunt het :D

Ontopic:

Killer 7.
Ik zat snel vast (dat heb ik vaker)
Die "guide" die erin zat die praate in een verontrustende blieb taal.
De hele feeling van het spel maakte me een misselijk/epileptisch/verdwaasd.

En toch is het een must-have volgens ign. (want apart dat is het zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Call of Duty.

Heb het meerdere keren geprobeerd online, maar blijf het bagger vinden.
Vond/vind het een opgepoeste versie van Mohaa.

Waarschijnlijk schop ik nu tegen wat schenen, maar dat zij zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:49
A2 Racer: De Politie slaat terug.

Wat een k*tspel zeg.:
- Slechte graphics
- Ranzig geluid
- Slechte performance (crashen, vastlopen)
- Bagger ripoff van NFS

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 20-04-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Prince of persia warrior within voor de PC

Op de ps2 had ik POP sands of time dat was echt een super spel, leuke en lastige obstakels de fights waren leuk om te doen.
En nu warrior within het bewegen van het character gaat gewoon waardeloos dat verpest al zo een heel spel, daarbij is de omgeving / obstakels een stuk minder gaat ook allemaal een stuk minder soepel. Je krijgt het gevoel of de eerste versie echt een pronkstuk is waar ze de best voor hebben gedaan en of ze met warrior within ff snel geld wilde verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 12:41

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zombyville

Voor vele mensen waarschijnlijk een onbekend spel, maar het lijkt zeg maar een beetje behoorlijk veel op Resident Evil.

Tis een spel die ik ongeveer 8 jaar geleden gekocht had, geinstalleerd had en na 3uur weer van mijn PC afgehaald had omdat je op een gegeven moment op een stuk kwam waar je gewoon ECHT NIET doorheen kwam.

Heb het nog steeds liggen, helemaal origineel, geen kras op de cd.... niet helemaal verbasend, ben iig blij dat het NIET onder windows xp werkt :P

Owja, even als edit, de graphics waren slecht, zelfs voor die tijd, gameplay was gewoon om niet over te praten en laat staan over de laadtijd van de levels....

[ Voor 15% gewijzigd door KatirZan op 20-04-2006 14:16 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Vivisector - Beast Inside

Ik weet nog dat ik verschillende nieuwsposts heb gemaakt voor deze game. En hoewel ik helemaal niet iemand bent die opgewonden wordt van een spel door alleen wat screenshots te bekijken, moet ik zeggen dat ik wel steeds benieuwder werd toen de deadline van het spel naderde. Totdat... ik het spel zelf eenmaal zelf kon uitproberen. Nou dat was pas wat je noemt een enorme domper. Kijk, ik ben totaal niet iemand waar het alleen maar om de graphics draait en geyle effecten, maar als je kijkt welke graphics we tegenwoordig kunnen bieden vind ik dit spel dus best wel pet. Ik snap dat het geen UE3 graphics hoeven te zijn, maar dit was gewoon huilen met de pet op. Taktiek zat er ook compleet niet in, want het was gewoon een aka. Serious Sam alleen dan met 'slimme' beesten. Wat ook weer niet waar was, want zelfs een paperclip heeft nog een hoger IQ dan die beesten. Ik verwacht op z'n minst dat als ik een vijand neerschiet dat de mob ernaast tenminste gaat reageren, en niet dom blijft staan. Laat 'm dan op z'n minst gescript naar me toe rennen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Evolva

Heb er lang op gewacht toen der tijd.
Het was namelijk mogelijk dat de wezens zelf dingen gingen doen. Dus schieten met één of ander giftig licht ontvlambaar goedje en daarna met een vuurwapen beschieten.
Het hele idee dat er AI in zat en dat de wezens zelf zouden evolueren zat er dus absoluut niet in.
Je moest zelf lopen en er volgden 2 andere wezens. Daarnaast kon je dmv een targeter hen naar een doel laten gaan. Dus aan de andere kant van een gat. Zij springen, daarna switch je en je oude char springt achter je aan.

Wat voor mij de domper was, was het AI gedeelte. Dit was nergens meer te vinden. Het was gewoon een shooter geworden.
Overigens om dit soort redenen ben ik het absoluut met Steffy eens. Soms kun je maar beter downloaden en kopen wanneer je het echt leuk vind, want de prijzen zijn wat dat betreft te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Tribes Vengeance

Al jaaaaaaaaren lang genoot ik van van Tribes II. Toen Tribes Vengeance uitkwam heb ik (jaja voor het eerst :9 ) het spel gekocht. Jemig wat heb ik toch zitten balen toen ik een uurtje heb zitten spelen. Gameplay van Vengeance is nul comma nul, vergeleken met Tribes II, maar hierbij laat ik, straks ga ik weer huilen. :'( :'(

Offtopic:
World of warcraft is ook ligit.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Salo op 20-04-2006 14:41 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
MantaMania schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:08:
Prince of persia warrior within voor de PC
100% mee eens.

Ten eerste heeft het spel last van consolitus, het is spel is bijna onspeelbaar zonder gamepad, terwijl Sands of Time prima speelbaar was zonder. Men heeft dus bewust geen moeite gedaan het spel speelbaar te maken op de PC. Breng het dan alleen uit op de console.

Ten tweede is het spel alleen gericht op combat, ongeveer het saaiste gedeelte uit Sand of Time, puzzels komen bijna niet voor. En dat was toch het gedeelte wat de meeste uitdaging gaf.

Hetzelfde geld trouwens ook voor Prince of Persia: Two Thrones, die ik gelukkig overgeslagen heb. Hopelijk komt Ubisoft na het starforce dwaalspoor ook met PoP weer op de goede weg.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Hearts of Iron

Beloofde het strategie spel sinds tijden te zijn. Nou ik snap er helemaal geen reet van. De tutorials zijn oppervlakkig en die pil van een manual is ook niet door te komen. En dan is er dus nul actie en zit je maar eindeloos te wachten totdat er iets gebeurd. Daarnaast is er nul overzicht...

Misschien is de curve wel gewoon te steil voor mij, maar ja dan is ie wel heeeeeel steil!!!
Pagina: 1

Let op:
Geef ook argumenten waarom je bepaalde spellen zo slecht vindt. Anders word je post gewoon verwijderd.