[XP] Windows blijft HD checken op errors

Pagina: 1
Acties:

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 14:39

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd van een partitie die de hele tijd, dus elke keer tijdens een boot, gecontroleerd wordt door windows op errors. Hij vindt er steeds geen een, maar elke keer opnieuw voert hij de check uit. Enig idee waar dit mee te maken kan hebben, en daarnaast; wat ik eraan kan doen?

Bedankt voor jullie hulp....!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het heet schijfcontrole. Het is uit te schakelen ja:
[rml][ XP Home] Schijfcontrole uitschakelen?[/rml]
chkntfs /X C:

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Het lijkt me echt een probleem dat wel op google na te zoeken is... Ik neem aan dat daar wel iets te vinden moet zijn....

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen? Dat kan ik niet opmaken uit je post

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 09:53
Sorry maar dit soort topics zijn niet gewenst en dat weet je. Je hebt zelf totaal niets gedaan (je geeft iig niets aan) en mijn simpele zoekactie hier op GoT levert dit:
http://gathering.tweakers...5D=chkdsk&where=Dit+forum

Slechts gezocht op chkdsk, de 4e hit ofzo kun je al gebruiken.

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Ok, thnx, maar enig idee waardoor ik dit zo opeens krijg?

edit; het gaat me meer om de mogelijke oorsprong van het probleem...ik had gehoopt om wat suggesties te vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn. Excuses als dit topic daardoor door sommigen als "eerder behandeld" wordt beschouwd!

edit2; ik heb zelf al de chkdsk enige keren zijn gang laten gaan, maar die vindt steeds geen fouten. Verder zie ik in de andere topics die ik hier opzoek steeds mensen met bijna hetzelfde probleem, echter, ben hun vindt de chkdsk steeds wel degelijk fouten. Bij mij is dit niet het geval. Ik zet liever niet zomaar chkdsk uit, zonder de oorzaak eerst weg proberen te halen. Ik heb alleen geen kennis van zaken omtrent deze tool, vandaar dit topic. ;)

[ Voor 113% gewijzigd door quelake op 19-04-2006 19:18 ]

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Goed, ondanks alle kritiek op deze thread, wil ik hem wel even correct afsluiten. Ik heb zelf nog tot in de late uurtjes lopen zoeken naar een oplossing die wel werkt, aangezien alle anderen (die ik hier op tweakers vond) dat niet deden in mijn geval.

Dus, voor iedereen die graag van een ongewenste chkdsk af wil is hier de oplossing die (bijna) altijd werkt:

1. click on your start menu and open the run dialog.
2. type "cmd" and return (note: dont enter quotes)
3. Next type "fsutil dirty query e:"
4. If the return message indicates that the volume is dirty go to step 5
5. Next type "chkdsk e: /f /x"
6. After that finshes repeat step 3.
7. If it is no longer dirty then reboot and you should notice no more
ckdisk.

Bij mij was het probleem eindelijk gefixed, en kon ik mijn schijfje weer fijn defragmenteren, etc.
Ik hoop dat ik er iemand anders mee van dienst kan zijn!
Pagina: 1