Sitecom WL122 kan niet inloggen!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik hier een Sitecom draadloze router WL-122 liggen met het volgende probleem:

Een kennis van me had geen internet meer via zijn Sitecom router, dus ik probeer hem te helpen om weer internet via de router aan de gang te krijgen. Ik probeerde de router te benaderen via 192.168.1.254 dan krijg ik het inlogschermpje waar je het wachtwoord moet intoetsen. Hier type ik dus het wachtwoord in en krijg de melding:

No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem.

Deze melding krijg ik dan in een html pagina te zien. Ik heb al meerdere malen de router gereset maar dan krijg ik iedere keer weer het zelfde. Toen ben ik gaan zoeken op de site van Sitecom voor nieuwe of andere firmware. Die bestaat er wel voor dit type router, alleen kun je die firmware alleen uploaden via het menu van de router lijkt me, want ik kan nergens een programma vinden om het zo te kunnen uploaden/ flashen. Heeft iemand dit probleem ook al eens meegemaakt? Ik kan wel mail gaan sturen naar Sitecom maar die service van hun is niet al te best. En er zit trouwens geen garantie meer op de router.

Ik hoop dat me iemand kan helpen hiermee.

Verwijderd

Kan het niet via TFTP?
Bij *sommige* routers is het namelijk mogelijk om aan de hand van TFTP nieuwe firmware op een router te duwen.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

http://www.sitecom.nl/dri...ductid=237&version=V1;001

daar staat gewoon een util bij hoor. werkt perfect. tenminste hier ;) zonder http:// interface

Aunt bunny is coming to get me!

• weltie
Hmmzz... , inderdaad het staat wel op site van sitecom. Stom dat ik het niet gezien heb. Ik ga het meteen proberen. Bedankt alvast.

• weltie
Tja, dat programma werkte inderdaad, alleen is mijn vriendin gestruikeld over de voedingskabel van de router en is onder het uploaden/ flashen van de nieuwe firmware de stroomstekker uit de router gegaan. Tja, wat kan je pech hebben op een dag!!!!

Als ik het de router opnieuw wil flashen dan zegt het programma: error, check your configuration!

Dusja, wat kan ik nog proberen?

• iH8

iH8

erhmz tsja... blijven resetten en hopen op dezelfde melding. (upload firmware)

da's idd dikke pech hebben zeg :o

[ Voor 14% gewijzigd door iH8 op 19-04-2006 20:09 ]

• weltie
Inderdaad ja, ik heb hem nu meerdere malen gereset, maar krijg zelfs geen melding meer. Dus nu doet ie niets meer. Als je dit met een biosflash hebt oke, maar bij een router zou je het toch eigenlijk opnieuw kunnen proberen.

• iH8

iH8

http://66.249.93.104/sear...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1

met tftp.exe zou je er ook eentje in moeten kunnen flitsen volgens mij.

• weltie
Toppie dat je iets hebt kunnen vinden. Alleen nu heb ik tftp.exe gedownload maaruh als ik het programma opstart dan snap ik eigenlijk niet wat ik verder moet doen, want waar moet ik ip-adres van router invoeren en waar moet ik kiezen welk bestand? Heb jij er wel meer ervaring in?

• iH8

iH8

download die files eens die je nodig hebt om erheen te zetten en dan gebruik die string die frank geeft in die topic op de site van m'n vorige reply. heb het zelf zo nog nooit hoeven doen. dus geen directe ervaring mee nee. succes.

• weltie
Ik gister nog geprobeerd, maar nog geen resultaat. Ik probeer morgen nog eens wat uit, want dan heb ik wat meer tijd.

Verwijderd

ik heb ook een wl122 beneden in de meterkast inclusief access point op de zolder ivm signaal versterking, omdat wl122 router in de meterkast een te zwak signaal geeft
werkt prima op de laptop XP overal in huis.

alleen de desktop W98 op mijn bureau op zolder met w98 kan ik maar niet aangesloten krijgen op het AP.
heeft wel verbinding met de router beneden in de meterkast maar signaal is te zwak vandaar het AP.

kan iemand mij adviseren aub hoe ik met de desktop op het internet kom via het AP

ik tob al zolang

jackajr

• ravaoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 10:22

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

is het een oplossing om je w98 op een ethernet poort van je accespoint te zetten.
Pagina: 1