wireless wel internet geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35
probleem even kort
router (Belkin 802.11g)
pc 1 (medion)
pc 2 (zelfbouw)
laptop(hp zd8460EA)

Pc1 en pc2 werken volledig en kunnen goed met elkaar comuniceren en docmenten over netwerk versturen ed. Laptop heeft wel internet maar kan geen verbinding krijgen met de pc's. Heb al gekeken naar de firewalls maar ook als ik die uit zet kan ik ze niet pingen of wat dan ook. Vergeet ik wat in stellen in de router of ligt ergens anders aan ?

Wie weet een oplossing :)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:21

rg-mohwa

Phoe Hé

zitten ze wel in het zelfde domein of werkgroep ? zou trouwens nog niets uit moeten maken :s

[ Voor 48% gewijzigd door rg-mohwa op 19-04-2006 18:23 ]

• Terran
ja zitten allemaal in werkgroep mshome ( lekker standaart :P)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heeft die laptop NIS geinstalleerd staan? (Norton Internet Security?)

Zo ja, deïnstalleer die eens heel snel, met SymNRT. Durf te wedden dat die roet in het eten gooit. (HP helpdesk medewerker ;()

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-04 08:34
Denk idd dat het werkgroep is.

Kijk even in je Configuratiescherm > Systeem > Computernaam en check of ze op elke pc hetzelfde zijn.
Terran888 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:24:
ja zitten allemaal in werkgroep mshome ( lekker standaart :P)
Nevermind dan ;)

[ Voor 44% gewijzigd door sMoKeFiSh op 19-04-2006 18:26 . Reden: Woops ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• Terran
misbehavingman schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:25:
Heeft die laptop NIS geinstalleerd staan? (Norton Internet Security?)

Zo ja, deïnstalleer die eens heel snel, met SymNRT. Durf te wedden dat die roet in het eten gooit. (HP helpdesk medewerker ;()
Thx was idd het probleem :D wel debiel dat die norton standaart zoveel tegen houdt 8)7

Maar in iedergeval bedankt voor snelle reactie. Kan slotje op :)

Verwijderd

Mijn ervaring is dat NIS idd alle netwerk verkeer blokt, maar dat je dat makkelijk open kan zetten aan de hand van een IP-range, netwerk adres icm. subnet masker of zelfs per IP adres.. Je hoeft NIS niet persé te verwijderen om het werkend te krijgen.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 03:39
Heb hier 5 systemen met NIS die allemaal met elkaar kunnen communiceren. Vind het jammer dat NIS altijd een slechte naam krijgt, terwijl het naar mijn mening een prima product is. Je moet het alleen wel instellen, maar er zit dan ook een Home Network wizard in.
(nee hoor; ik heb geen andelen van symantec of zoiets)

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Klopt, je moet gewoon een ip-range instellen, heb ik (ooit) ook gedaan. Inmiddels wel NIS eraf gepleurd, het vreet mij teveel resources. Draai nu Kerio firewall icm symantec antivirus corporate edition. Doet zn werk ook prima maar vreet een stuk minder resources. Maar voor de simpele thuisgebruiker is NIS goed genoeg lijkt me.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, de simpele thuisgebruiker die wel mappen wil sharen komt echt op t idee om IP-ranges te gaan allowen..8)7 Als NIS nu eens by default allow all deed voor het netwerk dat de gebruiker als 'thuis' aanmerkt. Dus alles accepteert van en naar adressen in zijn eigen IP-range (10.0.0.x, 172.16.x.x, 192.168.x.x), mits dat geen publiek adres is. Dat zou het stukken vergemakkelijken voor de gemiddelde gebruiker.
En het feit dat 't programma alles blokkeert als het geinstalleerd maar nog niet geconfigureerd is... Genoeg mensen kopen een pc met NIS preinstalled. Ze denken het niet geactiveerd te hebben, maar ondertussen hebben ze geen internet. Elke keer weer zijn ze verbaasd als het aan NIS ligt.
Pagina: 1