Pioneer 104S DVD geeft click (kop klapt tegen het midden)

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 14:09
Ik heb hier een probleempje met mijn Pioneer 104S DVD drive (10x/40x)

Als ik een CDRom in de drive doe, dan begint de drive met een zeer hoog
toerental te spinnen en alles werkt flitsend snel. Echter plotseling
hoor ik dan een tik (compleet willekeurig op welk tijdstip).
De drive stopt dan met lezen en gaat in een spindown.
Daarna gaat hij gelijk weer upspinnen en proberen te lezen. Dan geeft hij
weer zo'n tik en spint weer down. Vervolgens gaat hij op een lager toerental
draaien en alles werkt weer redelijk.

Nog extremer is het als ik een CDRW in de drive doe. Dan hoor ik een hele
serie van die tikken achter elkaar, net na het inbrengen van de CDRW. Dit een tijdje lang
en pas daarna begint hij met upspinnen.

Ik heb de drive opengeschroefd en het blijkt de module (carrier)
te zijn waarop de lens
van de DVD zit. Deze module (dus de module die heen en weer gaat bij het
lezen van de DVD) springt soms in een klap razendsnel terug naar het midden
van de DVD (dus in zijn uiterste positie), dit veroorzaakt die tik/klap.

Ik vroeg mij af of meer mensen dit soort problemen hebben met hun 104S (slot-in)?
Als hier geen oplossing voor is/dit niet normaal is (is het bijna zeker weten niet),
dan moet ik hem maar ff terugsturen naar Groningen (zal wel weer >30 gulden transport zijn).

Het duidelijkst is het bij mij dus te horen bij het inbrengen van een CDRW.

Grz. MLS

Verwijderd

Yep, heb ik ook, doet 'ie alleen met cd-r's eigenlijk. Maak me soms wel een beetje zorgen maar doet het nog steeds ok.

Tjuuuuuuu

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
had je niet beter eerst kunnen denken aan terugsturen -voordat- je hem opengeschroeft had? denk namelijk dat je nu je garantie kwijt bent..

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hmm ik heb ook zo'n ding, en hoor wel fucking veel getik als ik in Windows 2000 met Winamp een audio cd afspeel. Als ik dezelfde cd met die cd speler die erbij zit (bij Win2k) afspeel in Windows 2000, dan werkt het perfect en tikt ie niet zo raar.

Maareh verder doet ie het geloof ik wel (gebruik hem verder niet zo vaak, alleen installeren/audio cd's en soms keer een cd-rommetje).

• MLS
Chrizz, wil je een keer proberen er een CDRW in te douwen en dan ff te luisteren (gelijk nadat je hem erin hebt gedaan?).
Ik vind het wel een vreemde zaak hoor, zou niet moeten kunnen die spindowns tijdens het lezen!
Grz. MLS

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09
Ik heb precies hetzelfde "probleem" met mijn pioneer 104s het zal dus wel normaal zijn aan de verhalen hier te horen.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Dit heb ik ook met met AOpen 1040 x slot-in

Verwijderd

same here, Pioneer 104S (eigenlijk een 104F ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

hmmz, ik heb geen problemen met mijn 103s

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

idd ik heb hetzelfde 'probleem'

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Mijn Ultraplex cd-rom speler doet het ook. Ik denk dat het gewoon een slordigheidje van de bouwers is. Er zou eigenlijk iets van een dempertje op de transportas moeten zitten, zodat als de kop op volle snelheid naar het midden wordt getransportteerd (naar de TOC van de cd) hij niet zo idioot hard tegen het eindpunt van de transportas zou slaan.

• MLS
Een hele geruststelling,
bedankt iedereen voor z'n commentaar.

Alleen dat spindownen zit me dwars. heeft iedereen hier eigenlijk ook last van? (dus midden tijdens het lezen van een cd (dus bijv. kopieeren naar de harddisk) klapt klapt de kop terug (dit is bij allen het geval), maar bij mij gaat het samen met een total spindown...???

Nou ja, kan ik weer mijn gecrackte firmware terugladen (moest ik wel weghalen als ik hem terug wilde brengen :) )

Grz. MLS

Verwijderd

Die spindown lijkt me zeer onlogisch, een cd-rom past zich toch aan aan de locatie op de cd, dus hij draait overal even snel? wegens gelijkmatigheid bij audio. Dan zou hij dus juist van buiten langzamer moeten draaien omdat hij daar bij een vaste snelheid veel sneller zou lezen als in het midden.
Daarom is het ook 14-40 speed ofzo. de speed veranderd, datatransfer rate niet, die is op het hoogste getal gebaseerd.

• MLS
Dat snap ik ook wel, maar dit is echt een probleem! Gewoon echt bij sequencieel lezen (langzaal van binnen naar buiten), geeft het ding in eens een klap (dat is dus de kop die naar het midden slaat (zo maar!!) en gaat hij in een spindown, dan weer spinup en dan weer spindown met klap en dan weer een spinup (langzamer dan de 1e keer).
Het lijkt dus wel of hij een probleem met het lezen van een CD heeft (maar hij heeft het met volgens mij alle CD's).

Grz. MLS

Verwijderd

bij mij spint ie ook helemaal down, merk je vooral bij de tests van CD-speed en DVD-speed (van http://come.to/cdspeed ) dan klikt ie een paar keer en staat ie helemaal stil

• MLS
Ik heb net Pioneer gemaild en zij hebben teruggemaild ;)
Het probleem lag me toch niet helemaal lekker en het is ontzettend
vervelend in spelletjes (video beelden blijven hangen).
Pioneer zegt dat het een hardware fout in de drive is en
absoluut geen fout in de firmware, dwz. dat al jullie
drives ook defect zijn ?!?

Is er al iemand teruggegaan naar de dealer voor een repair of
een omruil?

Anders verkoop ik de drive wel, want met DVD's werkt hij goed,
ook met CD's gaat het wel, maar alleen tijdens filmpjes bekijken
stoort het.

En heeft de Pioneer 303S hetzelfde probleem of iemand van de 103 Serie (hierboven is er iemand die dus geen problemen heeft met een 103),
indien niet, dan verkoop ik deze wel en koop ik een 303 SCSI.
Alleen als het dus normaal is, anders zadel je iemand anders op met iets
wat niet hoort...

Ik zal trouwens mijn verkoper ook maar eens benaderen...

Grz. MLS

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ik zei dus dat ik geen problemen heb, maar das niet zo

Als ik een dvd erin stop wil hij hem niet inslikken en begint heel hart te tikken (heel veel tikken achterelkaar), dat klinkt niet gezond, volgens mij doe ik hem er dan niet goed in, ik snap het zelf ook niet, maar hij doet het verder wel goed, ik hoop dat ie het blijft doen

How bad is it on a scale from one to Spurs

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn 103S werkt perfect, ik heb nog geen enkel probleem gehad met het afspelen van wat voor disc dan ook... DVD, CD-audio, CD-R...enz.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Wel ik mocht willen dat ik een dvd drive had, maar ik heb het zelde probeleem, echte alleen als ik de comp opstart, dan hoor ik een harde klik (metaal op metaal), voor de rest werkt hij wel zeer goed, het is al een oudje en waarschijnlijk dus slijtage, 24speed pionee (2e hands gekocht voor 40 piek , 1/2 jaar geleden)
Pagina: 1