Toon posts:

probleem met externe Hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen heb ik een Targa Databox 3 van 300 gig. maar ik heb een probleempje ermee.

ik heb er videobestanden van mij als van iemand anders op gezet. Met mijn materiaal ondervind ik geen problemen, maar als ik via explorer in de mappen kijk van de bestanden die ik van die andere persoon heb dan loopt windows explorer vast.
Soms lukt het om een map te openen maar het duurt niet lang eer de boel terug vastloopt. Het rare eraan is dat alle videobestanden niet beschadigd zijn en perfect afspelen. Enkel explorer loopt er vast door. Ik heb zelfs geprobeerd om ze naar een andere hd te verzetten, maar het probleem blijft.

ik heb deze hd nog niet lang en begrijp niet wat het probleem zou kunnen zijn...

iemand?

many thx

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 07:39

KatirZan

Wandelende orgaanzak

en dat persoon draait ook netjes op hetzelfde besturingssyteem als jij?

ps. : wat zijn jou specs? is misschien wel handig in dit topic ;)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
jups beiden windows xp

enkele specs zijn:

p4 3 gighz
maxtor: 160 gig
512mb ram
Videokaart : ati radeon 128.... ik weet niet juist welk type
dit is het ongeveer wat ik nog van buiten weet

ps: de externe hd stond bijna voor 1/3 vol

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Dit wordt veroorzaakt door een corrupt video bestand. Windows explorer vind het leuk om ff in al je AVI files te kijken hoe lang ze duren enzo, maar als ie een beschadigd bestandje tegenkomt stikt ie er in (veel mediaplayers kunnen vaak wel met deze bestanden overweg en afspelen hoeft dan geen probleem te zijn). Dit heeft niets met je hardware te maken, maar is gewoon een bug c.q. unwanted feature van Windows.

Als ik het goed heb kun je met de volgende registerhack dit uitschakelen:
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32]
@=hex(2):00,00
"ThreadingModel"=""

Of lees dit of dit ff door, dan wordt het wat duidelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door LeX-333 op 19-04-2006 17:12 ]

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Topicstarter
thx hoor, je hebt idd gelijk... Na het lezen van de links die je me hebt gegeven is het probleem opgelost!