Toon posts:

Procs op Asus A8V Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,
Ik heb een pc met een Asus A8V Deluxe mammaplankje, nu hoorde ik dat er op socket 939 moederborden ook de Opteron 1xx serie geplaatst kan worden, alleen op de Asus site zelf staat daar niets over, is het op dit moederbord wel mogelijk? Zijn er mensen die het geprobeerd hebben?
Kan het wel wat is het zwaarste model die op het moederbord kan?

Kan er ook altijd een X2 of FX proc ingooien, Voor 64bit ondersteuning is niet echt een doorslaggevend iets, de Opteron, X2 en FX zijn volgens mij allemaal 64bit.Weet ook niet of er een limiet is voor welke snelheid van de 3 procs erin kunnen. Ik kan eroverheen gelezen hebben biij Asus, maar zie niet welke FSB het mammaplankje heeft.

Vraag me ook af waarom tweakers nu juist voor de Opterons kiezen? alleen omdat ze goedkoper zijn dan de FX? Zijn er meer voor/nadelen

Ik heb nu een 3500+ van ruim een jaar geleden erin zitten en kijk alvast wat er zo'n btje in kan voor een leuke upgrade die ik over een paar maand wil uitvoeren, dan is de AM2 ook uit en ben ik benieuwt wat er met de oude socketprocs qua prijs gebeurd.

Hoop wat te horen,

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De Opterons zijn wat beter over te klokken door hun kwaliteit, daarom zijn ze erg gewild hier.

X2's, Opteron's en FX'en werken gewoon op je A8V.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Er bestaan opteron socket 939 cpu's, deze zijn inmiddels zeer moeilijk te verkrijgen. Die waren nogal gewild in verband met de goede onverclokckbaarheid en het 2x zo grote cache als de vergelijkbare geclockte 'gewone' AMD 64 cpu's

zie onder andere: http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, ik zal eens kijken of ik nog ergens een Opteron1xx-je op de kop kan tikken, heb hier en daar nog wel wat kanalen, dus hopelijk heb ik dan geluk.