ADSL + telefonie

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 22:00
Wij willen graag goedkoper bellen, omdat de 120 euro per 2 maanden nogal veel zijn. En dan hebben we haast nog niet eens gebeld, dus puur de abo-kosten (ISDN en ADSL). Dit moet toch goedkoper kunnen?

Daarom dacht ik aan bellen via het internet, echter wij moeten meerdere nummers hebben (ivm bedrijf aan huis). Dan blijven er nog maar weinig telefoniepakketten over, want bijna alles is voor de analoge lijn.

Zijn er daarom goedkope abonnementen die meerdere nummers ondersteunen, en goedkoper zijn dan +/- 60 euro p.m.?

Ik heb al pakketten gezien van bijv. Abel Telecom, Speedlinq en InterNLnet, maar daarbij heb je maar 1 nummer, terwijl wij er meerdere (minimaal 2) nodig hebben.

Ook hebben wij hier alleen maar die #@!%@#$^$#@ KPN lijn, veel pakketten zijn hierdoor niet beschikbaar op de lijn die hier in de grond ligt. Is er dus een pakket die aan al deze eisen voldoen?

[ Voor 22% gewijzigd door maarud op 19-04-2006 16:36 . Reden: zo beter te lezen? ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-02 09:31
mcandor schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:29:
Wij willen graag goedkoper bellen, omdat de 120 euro per 2 maanden nogal veel zijn. En dan hebben we haast nog niet eens gebeld, dus puur de abo-kosten (en ADSL). Dit moet toch goedkoper kunnen?
Daarom dacht ik aan bellen via het internet, echter wij moeten meerdere nummers hebben (ivm bedrijf aan huis). Dan blijft er nog maar weinig over, want bijna alles is voor de analoge lijn. Zijn er goedkope abonnementen die meerdere nummers hebben, en goedkoper zijn dan +/- 60 euro p.m.?
Ik heb al abo's gezien van bijv. Abel Telecom, Speedlinq en InterNLnet, maar je blijft maar 1 nummer houden. Ook hebben wij hier alleen maar die #@!%@#$^$#@ KPN lijn, daarom blijft er echt nog maar heel weinig over. Bij veel postcodechecks komt als antwoord: Dit pakket is bij U (nog) niet beschikbaar. Is er dus nog wel een optie om toch telefonie over ADSL te krijgen voor een schappelijk prijsje?
Wat een ontzettend warrig verhaal, kan ik geen chocola van maken... :? Maarehm, zoek eens op VOIP...

• maarud
wij zouden kunnen gaan bellen met zo'n Linksys kastje van de MM, maar dan blijf je toch met die 120 euro zitten vanwege de ISDN...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan op www.internetten.com kijken welke isp's bij jou beschikbaar zijn, kijk of zij telefonie aanbieden en je weet genoeg. Je bent nu de hele tijd adsl en telefonie door elkaar heen aan het halen...

Verder is je post dermate wazig dat ik er ook weinig meer over kan zeggen, behalve dat: je hebt een bedrijf... Je weet: goedkoop kan duurkoop zijn. KPN telefonie is ietsje duurder, maar het werkt wel altijd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• maarud
je bedoelt waarschijnlijk internetten.nl ;)

daar heb ik al gekeken, dara kwam als goedkoopste Fiberworld, Abel en Speedlinq uit, maar die ondersteunen geen ISDN (>2 nummers)...

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

JvS lijkt www.internetten.nl te bedoelen. Let overigens wel dat de meeste abonnementen op deze website voor particulieren lijken te zijn. Voor beschikbaarheid zal dit niet veel uitmaken, voor garanties en zeker voor prijzen wel.

Voor zover ik heb ervaren, zal je voor het nummerbehoud van twee nummers de ISDN-lijn eerst om moeten zetten naar twee analoge lijnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Opi op 19-04-2006 16:42 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-02 09:31
Maarehm, je bent NET 15 jaar en je hebt een bedrijf :? Hoef jij niet naar school...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
mcandor schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:39:
je bedoelt waarschijnlijk internetten.nl ;)

daar heb ik al gekeken, dara kwam als goedkoopste Fiberworld, Abel en Speedlinq uit, maar die ondersteunen geen ISDN (>2 nummers)...
ISDN is een digitale telefonie techniek over een koperlijn. Je krijgt twee kanalen van 64kbps en daar kan je dus twee gesprekken tegelijk over voeren. Dat je toevallig 4 nummers krijgt staat er los van in de KPN ISDN2 dienst.

Als je bijvoorbeeld ADSL neemt bij Tiscali met telefonie kan je met 1 nummer al twee gesprekken tegelijk voeren. Je kan ook een tweede nummer erbij nemen. Let wel op dat je bij veel telefonie aanbieders analoge toestellen moet hebben (mocht je echt ISDN toestellen hebben zonder telefooncentrale nu).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• maarud
Ik heb nu 4 analoge toestellen, via de Quattrovox IV ISDN centrale. 1 huistelefoon, 1 zaaktelefoon, 1 fa, en een nummer voor internet.

Nu heb ik zoiezo de eerste 2 nodig, de rest zou leuk zijn maar hoeft niet per se.

Is dit dan mogelijk? En is dat uberhaupt wel beschikbaar hiero in Assen (pstcode 9406)

Verwijderd

Ik wil je dit ten zeerste afraden. De stabiliteit die op dit moment geboden wordt bij de voip-providers is absoluut niet voldoende voor een bedrijf. Tenzij het een huis-tuin-en-keuken-bedrijfje is wat ooit eens een keer gebeld wordt, en eigenlijk nooit faxt, is het onverstandig om over te stappen. Ik heb meer dan voldoende MKB'ers (fotozaken, webdesign) gezien die wel zijn overgestapt. De kosten die je maakt bij disfunctioneren zijn, zelfs los van de gederfde inkomsten en verlies van goodwill door het niet bereikbaar zijn, veel te hoog.

Blijf met een bedrijf nog maar even bij KPN.

En als je dit desondanks toch wilt doorzetten: Tiscali biedt twee nummers per internetaansluiting.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zakelijk gezien kan je beter gewoon ISDN houden voor de zekerheid en oplossingstijd bij storingen. Ook faxen over VoIP (voice! (niet fax/data!) over IP) is niet optimaal en trefzeker sowieso.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• maarud
hmm ik zal dus even een tijdje moeten wachten zodat VoIP meer geavanceerder / stabieler wordt, als ik dit zo begrijp

Verwijderd

KPN biedt nu ook InternetPlusBellen aan via ISDN, kan je alle nummers meenemen en ook 2 gesprekken tegelijk voeren. Maar wat anderen zeggen over betrouwbaarheid is helaas ook nog een kleine issue bij KPN icm ISDN. (zie de verhalen in het KPN VoIP topic...)
Pagina: 1