Toon posts:

USB netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een USB netwerk bridge cable. Vent in de winkel zei dat dat voldoende was voor mij. Wil 2 computers linken oid.
Nu stond ik al met 2 netwerkkaartjes en een cross-link kabel in mijn handen, maar de prijs heeft me doen overtuigen dit snoertje te kopen.
Ik hoorde alleen van een vriend van me, dat een netwerk via USB wordt afgeremd door dat USB. Die vent in de winkel sprak dat echter tegen.
Heb dat kabeltje hier nog in de verpakking voor me liggen en wil graag eerst weten of iemand weet of er nou wel of niet snelheidverschil zit tussen netwerkje via USB of netwerkje via 10/100 netwerkkaarten. Computers staan 30 cm uit elkaar ( weet niet of dat wat uitmaakt...) En als er een verschil is, hoe groot is tie dan ?
Bedankt...

Verwijderd

ja, er is een verschil... usb gaat tot (gokje) 6mbit per seconde tewijl een coax 10 en utp zelf 100mbit per seconde kan halen (nog wel meer zelfs...)

ik denk dat usb wel goed is voor jou, omdat je niet zo'n heavy netwerk-gebruiker bent, en dan maakt deze bottle-neck waarschijnlijk niks uit. je moet hoogstens iets langer wachten bij het kopieren van 10GB ofsow, maar het zal wel meevallen :)

de snelheid hangt ook nog af of je bv. een usb muis/scanner/boxen/etc. hebt, want die eten ook bandbreedte op...

kortom, het lijkt me wel een goede keuze hoor.

greetz,

Jasper

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:38

Kettrick

Rantmeister!

Was USB niet altijd 11Mbit ? :?

staat mij iets van bij.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !
Op woensdag 24 januari 2001 19:43 schreef broodrooster2 het volgende:
ja, er is een verschil... usb gaat tot (gokje) 6mbit per seconde tewijl een coax 10 en utp zelf 100mbit per seconde kan halen (nog wel meer zelfs...)

ik denk dat usb wel goed is voor jou, omdat je niet zo'n heavy netwerk-gebruiker bent, en dan maakt deze bottle-neck waarschijnlijk niks uit. je moet hoogstens iets langer wachten bij het kopieren van 10GB ofsow, maar het zal wel meevallen :)
Dus via USB is ff 17 keer trager ? Ga ik dat niet merken bij het gamen of openen van bestanden oid van de ene comp naar de andere ?
de snelheid hangt ook nog af of je bv. een usb muis/scanner/boxen/etc. hebt, want die eten ook bandbreedte op...
Heb er verder ( nog ) niks aan hangen... Moet wel aan beide comps zo'n draadloze toetsenbord en muis, maar dat hoeft waarschijnlijk niet per se via USB...

Nu kan ik nog ruilen. En bij nader inzien denk ik dat de kosten mij minder interesseren dan wanneer ik me ga ergeren aan wachten oid.

Daarbij komt dat dit me wel makkelijk leek. Heb namelijk met mijn domme kop net een minitower van Dell besteld. |:( Daar zitten niet echt veel vrije slots in. 1 daarvan is voor netwerkkaart voor adsl, dan heb ik er nog 2 over.... als in 1 nog zo'n kaart gaat, heb ik nog maar 1 slotje vrij... ( of is dat een slecht argument )

Weet dat het handiger zou zijn via een hub, maar dan vervalt mijn support bij mxstream.

Kortom, na dit hele lul verhaal van mijn kant... wat moet ik doen usb of kaartjes ? 16 keer trager klinkt namelijk wel heel erg vervelend...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 19:47 schreef RoeLz het volgende:
Was USB niet altijd 11Mbit ? :?

staat mij iets van bij.
geen idee.... daar heb ik jullie toch voor ? :P:9

Verwijderd

als je toch van plan bent inet te gaan sharen en/of er meer computer bij krijgen dan zijn netwerk kaarten altijd beter/sneller. het is niet echt heel duur ofsow:
hubje 10mbit 75,-
2x netwerkkaartje 30,- x2
kabeltjes (zelf maken :)) 10,-

en je bent klaar, een 100 mbit hub / switch is wel iets duurder. (200 piek voor een hub, 300~1000 voor een switch, gok ik)

ik heb zelf een 10mbit hub liggen met een stuk of 6 computers eraan, en ik kan prima gamen/kopieren/surfen/downloaden :) gaat echt heel lekker (zit wel te denken aan een goede switch :9~:9~ maar dat is wel weer een aanslag in mijn portmonnee)

Verwijderd

Topicstarter
maarja, met die kaartjes zit ik toch nog met het "wienig-vrije-slots" probleem..

en met die hub zit ik toch met het "geen-support-mxstream" probleem....

wat ik wel kan doen om beide problemen tegen te gaan is externe "netwerkkaartjes" kopen, maar die gaan alsnog via USB...

Verwijderd

je kan ook een andere computer als server gebruiken... ben je ook van het probleem af.

over die hub: mxsteam ziet niks doordat je de hub niet direct aan je adsl/kabel modem linkt, maar via een server zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gilian/inet.jpg

Verwijderd

Topicstarter
bedankt.... tek was erg duidelijk... alleen staat mijn p3 866 in zo'n klote minitower, dus zou ik de p2 266 moeten gebruiken als server.... is dat niet zonde oid ? En in jouw voorstelling, heb maar 2 pc's en dat blijven het ook... is het niet verstandiger om gewoon 2 kaarten en een cross-link kabel te nemen ?

Verwijderd

ja, kan je prima doen met een crosscable ipv. een hub. als je je oudere computer als server neemt, dat kan verder gewoon onder windows, je kan er nog gewoon op werken. kost, 0%cpu load en niet zo veel mem :)
daarna heb je dus nog steeds 2 'clients' maar de ene heeft 2 netwerkkaarten -een soort server dus-

suc6!

Jasper

jeuh! m'n 500ste post :):):)

Verwijderd

Topicstarter
gefeliciteerd !!!

en bedankt.... is wel jammer... had dat usb kabeltje al liggen... moet ik weer een paar dagen wachten...

Ennuh, ga NOOIT meer naar de Office Center... daar zeiden ze vol overtuiging dat netwerk via USB evensnel was als netwerk via kaarten...

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Als usb 6 mbit is, en je gebruikt anders een 10mb netwerk kaart, denk ik dat het niet eens zoveel uitmaakt. Met 10mbit netwerkkaart haal je toch nooit de theoretische snelheid.. Weet niet wat de overhead bij usb is, maar zal wel niet veel schelen.

En internet delen zal ook geen ruk uitmaken, behalve als je iets vindt boven de 5 mbit, wat tot nu toe alleen cistron lukt:)

Verwijderd

Topicstarter
zit hier met mxstream en die komt zeker niet boven die 5 mbit... cistron duurt nog wel ff... helaas...
Maar wat als die 10 mbit kaartjes nou eens 100 mbit kaartjes zouden kunnen zijn ? dan is zo'n usb ding dus wel af te raden ?
Pagina: 1