Toon posts:

wachtwoord op partitie(ntfs)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede-tweakers,
probleem stelling:
Ik zit met het volgende, namelijk(zoals al aangegeven is in topic titel) een wachtwoord op een partitie van mij zetten. Dit is namelijk een partitie waar een aantal (ghost) images opstaan van mij, en die wil ik beschermen tegen bijvoorbeeld virussen(zodat die images+gehele partitie niet benadert kunnen worden)

zelf gedaan
ik heb de search gebruikt+google. daar kwam ik wel wat tegen. en ook een topic die helemaal hetzelfde was als de mijne. Alleen deze is gesloten.

wie weet hoe dit kan, en niet oplossingen als: rechten aan gebruikers toekennen aub via eigen windows.... ;)

alvast bedankt! :)

Verwijderd

klik eens eigenschappen en dan beveiliging, haal iedereen weg en klaar.

• fdv99
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2025

fdv99

Penguin power

Misschien is TrueCrypt iets voor je?

Link: http://www.truecrypt.org/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:58:
klik eens eigenschappen en dan beveiliging, haal iedereen weg en klaar.
als je mijn post had gelezen.....had je gezien dat ik dat niet wilde..! :>
dat lijkt inderdaad wel wat te zijn, ik ga het even uitproberen... :D hartstikke bedankt!

Verwijderd

jup deze gebruiken, eerst met PM een nieuwe hdd aanmaken en formatteren, daarna TrueCrypt installeren geef hem een bepaalde encryptie hoeft niet veel te zijn maar tis tenminste wat, daarna kan je iedere keer je hd mounten, alleen nadeel is.. je kan het niet bereiken via dos als je bijvoorbeeld je OS crashed, want je moet echt in windows zelf die hdd mounten wat niet 1 2 3 met een opstartdiskette werkt..

zet gewoon die images op dvd ofzo samen met ghost.exe dan kan je m zo runnen van dvd, als je nog ff doorwerkt maak je m nog bootable ook nog ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja okey dat snap ik wel dat ik hem automatisch op kan starten enzo hoor.(autoexec, ghost.exe e.d. erin :P ) maar het leek me gewoon leuk als experimentje ;) !

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-03 04:21

ThunderNet

Flits!

Wat ik zou doen, is een nieuwe user aanmaken (met wachtwoord natuurlijk ;) ) En deze als enige user, leesrechten geven tot deze specifieke map. Echter kan ik uit je post niet perfect opmaken of je dit wilt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welke versie van Windows hebben we het hier? Zie daarover de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:40:
probleem stelling:
Ik zit met het volgende, namelijk(zoals al aangegeven is in topic titel) een wachtwoord op een partitie van mij zetten. Dit is namelijk een partitie waar een aantal (ghost) images opstaan van mij, en die wil ik beschermen tegen bijvoorbeeld virussen(zodat die images+gehele partitie niet benadert kunnen worden)
alvast bedankt! :)
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat er virussen zijn die vrolijk nulletjes of random data naar ruwe devices schrijven. In dat geval heeft het encrypten van, of van het van een wachtwoord voorzien van een filesysteem weinig zin. Na bezoek van een zulk soort virus zijn je "veilig"-opgeslagen images alsnog corrupt en dus onbruikbaar.

Een oplossing zul je dan eerder in de richting van hardware beveiliging moeten zoeken. Bv een disk die je read-only kunt jumperen, of volledig kunt afkoppelen zoals een USB-drive of bracket.

[ Voor 6% gewijzigd door chewbacca op 19-04-2006 22:55 ]

Verwijderd

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat er virussen zijn die vrolijk nulletjes of random data naar ruwe devices schrijven. In dat geval heeft het encrypten van, of van het van een wachtwoord voorzien van een filesysteem weinig zin....
klopt ben ik het helemaal met je eens, maar met truecrypt maak je een nieuwe partitie aan die je totaal niet kan benaderen zonder m te mounten, aangezien je alleen .gho files erop hebt staan mount je m echt niet iedere keer dus opzich mag dit dan geen kwaad kunnen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 13:02 ]

Verwijderd

ThunderNet schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:44:
Wat ik zou doen, is een nieuwe user aanmaken (met wachtwoord natuurlijk ;) ) En deze als enige user, leesrechten geven tot deze specifieke map. Echter kan ik uit je post niet perfect opmaken of je dit wilt :)
nee dat wil ts niet. Die wil moeilijk doen, zodat wanneer hij vanuit dos zijn ghost images moet benaderen er ook niet meer bij kan :)

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:59:
klopt ben ik het helemaal met je eens, maar met truecrypt maak je een nieuwe partitie aan die je totaal niet kan benaderen zonder m te mounten, aangezien je alleen .gho files erop hebt staan mount je m echt niet iedere keer dus opzich mag dit dan geen kwaad kunnen
Een partitie (of complete disk van mijn part) hoeft echt niet gemount te zijn om er random data heen te kunnen schrijven hoor. (Bedenk anders zelf eens hoe je een partitie tabel of nieuw filesysteem wegschrijft naar je HDD.) Een virus mag dan welliswaar je beveiligde ghost-images niet aan kunnen passen of infecteren, vernietigen van het hele file-systeem/partitie of disk inhoud is een koud kunstje.
Pagina: 1