Toon posts:

Online Beveiligd Fotoalbum

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor m'n moeder (fotograaf) opzoek naar een online foto album die beveiligd is.

Ik heb haar website nou gebouwd in flash, daar kunnen mensen niet zo maar rechtermuis klik en opslaan als...
Nu wil ze dat ook bij haar foto album, maar om nu om de 2 weken haar website helemaal aan te passen zie ik toch niet zo zitten...

Bestaan zulke foto albums?
En heeft iemand daar ervaring mee?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 21:14
Alle content die je aanbied kan je eenvoudig "rippen", het maakt niet zoveel uit of je dit in flash doet of je schakelt de rechtermuisknop (IE only) uit.

Beter is om de foto's te "watermarken", dit kan met Gallery.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Gallery2

Goed opgezet, beveiliging per album, foto per groep, gebruiker.
en allerlei andere grappen, zoals watermerken.

If you choose to criticise you choose your enemies

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Je kan met Flash toch een XML file aanroepen die je door PHP laat genereren? Daarin kan je dan de albums zetten welke je in Flash toont. Uiteraard is het laten watermerken door PHP sowieso aan te raden voor de echte ripperts.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
naar mijn idee kan je twee dingen doen; geen website of accepteren dat mensen je foto's 'misbruiken'.

aan het gebruik van internet zitten een aantal nadelen, wanneer die niet opwegen tegen de voordelen kan je er beter niet aan beginnen. allerlei truckjes en gadgets weerhoudt men er toch niet van om de foto's te "rippen" en een watermerk op je foto's maakt ze naar mijn mening niet bepaald aantrekkelijker om naar te kijken. foto's die je op het web publiceert zullen over het algemeen (ruimschoots) binnen de 800 bij 800 pixels blijven, wat kan iemand daar nou mee doen?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 13:18

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou in ieder geval watermerken en niet al te hoge resolutie nemen. Ik weet niet of je moeder echt professioneel fotografeert of gewoon. Anders kan je een paar mooie foto's met watermerk tonen als reclame en voor gebruikers / klanten beveiligde toegang en duidelijk maken dat er copyrights op rusten.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Het is heel simpel, al een foto op je schem staat, kan je hem ook opslaan. Met de 'rechtermuis -> opslaan als' methode, door in de temporary internet files te duiken, of door botweg op 'printscreen' te drukken en de foto in Photoshop uit te snijden. Een oplossing is om useraccounts aan te maken, maar dan nog moet je de mensen die je het paswoord geeft maar vertrouwen dat ze de foto niet opslaan.

Er is al veel info te vinden over online (beveiligde) fotoalbums, zoek hier (GoT) of op google voor de grap eens op online fotoalbum :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.