Netwerk probleem bij 2e comp er aan hangen.

Pagina: 1
Acties:

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:20
Tweakers,

Ik wil bij een vriend van me een 2e computer aanlsuiten aan de router. Verry verry basic maar het wil niet lukken. Alle kabels liggen goed en alle lampjes branden. De 2e computer kan wel de modem vinden maar hgij krijgt geen netwerk adres toegewezen. Ik weet en kan met geen mogelijkheid er een aan hem toewijzen. Het gaat overgins om een thomson 500 router. ik heb even in de router gekeken en de instellingen staan er voor zover ik het kan zien allemaal goed.

Ik heb de netwerk faq doorgelezen en daar staat dat je een ip moet toekennen wat eigenlijk automatisch had meten gebeuren. Verder wordt ik er niet wijze van.

Iemand?

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:16

Tennie

Music Comes in Silver Pills

- staat de dhcp aan, staat in je router.
- je kan je computer ook een vast ip adres geven.

Dus als je met 192.168.1.1 in je router gaat zet je je computer (rechterknop netwerkkaarten dan eigenschappen) op 192.168.1.2 (bijvoorbeeld).

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 15:04
wat is "staan er voor zover ik kan zien allemaal goed in". Dat is nogal een rekbaar begrip.
Ik neem aan dat de Router als DHCP server ingesteld staat en IP adressen uitdeelt?

Verder staat de PC natuurlijk als DHCP client ingesteld?

Wat nog het probleem kan zijn, is een 100Mbps verbinding met een slechte kabel (dus die niet aan cat5 standaard voldoet). Vaak krijg je dan wel een netwerkverbinding (lampjes branden), maar een IP adres verkrijgen en ander netwerkverkeer lukt dan niet.

edit:
net te laat

[ Voor 5% gewijzigd door mbaltus op 19-04-2006 15:33 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is