[3COM 3300] Hoe inloggen op console?

Pagina: 1
Acties:

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik heb hier een 3COM 3300 switch (nice, wel wat beter dan huis-tuin en keuken switches) maar die moet nu wel ingesteld worden. Hij is niet via het netwerk toegankelijk (althans, ik zou niet weten welk ip adres hij heeft) dus ik moet hem via de console openen.

Ik heb een null modem kabel dus die moet ik op de console aansluiten en dan vervolgens op COM1 van mijn PC (nooit gedacht nog eens ooit die com poort te gebruiken). Alleen wat dan? "Login on the console" wist de administration manual mij te vertellen, maar met welk programma en waarop moet ik dan connecten?

Ik heb al naar telnet gekeken en daar zou het volgens mij mee moeten kunnen, net als met putty, maar waarop connect ik? De baud/bit/parity blah blah nog wat is 19200,8,1,N. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

Verwijderd

Hyperterminal in windows =)

en misschien moet je een keer op enter rammen voor je erin komt.. zie hier het gifje van mijn login

Afbeeldingslocatie: http://stefan.homeunix.org/hosted_pics/tweaker/ht.gif

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:10 ]

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
Als je het programma weet is het zooo simpel 8)

Yep, hij werkt, ik heb remote access aangezet, het ip en de gateway ingesteld en * Galileo_Galilei zit nu lekker via de browser :D