Toon posts:

Een soort van GPS systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik 'moet' een soort gps systeem maken. Het is de bedoeling dat ik via een site de locatie van een auto kan vinden.

Bvb:

Een vriend van mij moet ik kunnen volgen via een website via zijn GPS systeem. Wat is de beste manier om dit te doen?

Ik zat te denken aan een GPS systeem die met een PDA verbonden is in zijn auto die de coordinaten dan weer doorstuurd naar de website, maar ik heb geen idee of dit haalbaar is.

Kan iemand misschien wat ideeen opdoeken?

Bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 14:53 ]

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:52:
Ik zat te denken aan een GPS systeem die met een PDA verbonden is in zijn auto die de coordinaten dan weer doorstuurd naar de website, maar ik heb geen idee of dit haalbaar is.
Bedankt.
Dit is inderdaad vaak de manier waarop het achterhalen van de positie wordt gedaan. Gewoon een GPS ontvangertje die dmv een PDA of GSM via het internet de coordinaten doorgeeft.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Wat je zou kunnen doen is, even aangenomen dat je geen directe link hebt met de location-databases van de grote mobiele telco's in Nederland, de pda via een gsm-verbinding de gegevens van de huidige locatie van de gps-receiver door laten sturen naar een (web)server, en die gegevens dan te gebruiken op een website.

Al moet ik zeggen dat dat duur gaat worden, de persoon die je wil volgen moet dus én een GPS-ontvanger hebben, én een PDA, én een telefoon(functie), én een constante of zeer frequente verbinding met de server.
Nu weet ik wel dat er apparaten zijn die alledrie hebben (PDA's met GSM/GPRS en GPS) maar goed.

Ik denk dat wat je wil toch iets aan de heftig kant is, maar het realiseren zou in ieder geval wel van een hoog nerd-gehalte spreken :)

edit:
Wat Lawrentium zegt dus...

[ Voor 4% gewijzigd door Swaptor op 19-04-2006 15:01 . Reden: Te laat :( ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 09:24
Dit kwam ik van laatst tegen op een ander forum waar ik te gast ben. Is in principe hetzelfde idee toch?

http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/3553

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:54
Duur en gecompliceerd, maar wel te doen. Zij deden het ook al:C track

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:58
Er is een gratis variant (beta ofzo).

http://www.reperion.com

op de site ziet het er wel goed uit.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09
je zou ook via sms kunnen werken, ik stuur sms naar deze persoon en dan stuurt deze sms terug met zijn huidige locatie. Dit is goed als je maar af en toe de positie van deze persoon wenst te volgen, realtime zal dit moelijk haalbaar zijn.

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 18:49
En heb je al gekeken naar alle oplossingen die er standaard zijn om auto's en voertuigen terug te vinden met behulp van gps & gsm? zoiets al dit http://www.dsh2000.com/CarNL6.htm ?

verdwaalde ict'er op elektro!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik mis hier een heel stuk eigen inzet van de topicstarter; dit nog naast het feit dat het ontwerptechnisch gezien natuurlijk niet zoveel voorstelt. Met bovenstaande links moet de topicstarter er wel uit kunnen komen. Dit topic gaat in elk geval op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.