Toon posts:

Goedkope PCI / PCI Express Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb besloten om een "nieuw systeem" te halen. Dit alles ga ik halen bij www.sallandautomatisering.nl . Ik heb verder alles al "Gekozen" en de rest heb ik in een oud systeem zitten. Helaas moet ik mijn Geforce 6600GT weg doen en ben ik op zoek naar een andere videokaart. De 6200TC daar kun je pipelines mee unlocken? Dat heb ik op tweakers.net gelezen. Dan zou hij ongeveer op de snelheid van een normale 6600 lopen? Als dit zo is vind ik het een zeer goed idee om deze videokaart te halen, misschien heeft iemand anders nog een idee? Ik koop hem dus op www.sallandautomatisering.nl . Het maximale bedrag hiervoor is 50 euro, als er een mogelijkheid is om pipelines te unlocken sta ik hiervoor open. Ik heb zelf nog geen kaart op het oog, de 6200TC is een goedkope kaart en ik heb het liefste ook een Nvidia kaart, no offense maar een Ati daar heb ik geen ervaring mee, en wil ik er gewoon niet in hebben :)

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik kom namelijk alleen maar vage reactie's tegen als ik op google zoek.

Verwijderd

ik neem aan dat je pci-express bedoelt??

tip: gebruik de search-optie op dit forum, i.p.v. google...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:22:
ik neem aan dat je pci-express bedoelt??

tip: gebruik de search-optie op dit forum, i.p.v. google...
Ja dat bedoel ik ook. Ik heb een typfoutje gemaakt. Een hele logische tip natuurlijk, alleen kom ik altijd bij topics uit die helemaal niet over hetgene gaan waar ik voor zoek. Ik heb mijn best gedaan en doe nog steeds mijn best om een topic te zoeken.

Verwijderd

dan denk ik dat je zelf al het antwoord hebt gegeven

klein budget + nvidia = 6200...

is helemaal zo'n slechte kaart niet (natuurlijk was je 6600GT een stuk beter), maar voor zijn prijs presteert ie okay.

pipelines kun je, als je geluk hebt, unlocken met rivatuner.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS waarom moet jij je 6600GT weg doen? Omdat het een AGP kaart is? Kijk dan eens naar de Asrock moederborden er ie er in iedergeval één (type weet ik zo niet) welke zowel een AGP als PCI-e 16x slot heeft, dan kun je later nog upgraden naar een snellere PCI-e kaar. Of spaar nog even door om een vergelijkbare kaart te kopen voor PCI-e, als je inderdaad een moederbord met PCI-e sloten wilt kopen.

Persoonlijk zou ik het er niet op gokken om een 6200 de pipelines te unlocken, de kans dat dit niet gaat is minstens zo groot als dat het wel lukt, naar mijn idee.

Voor een snellere VGA kaart kun je natuurlijk ook naar een tweedehands kaart kijken in V&A.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 19-04-2006 14:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 12:51
Je kunt natuurlijk ook een tweede hands 6600 PCI express kaart op de kop tikken. Dan ben je er zeker van dat je een 6600 hebt. De ervaring leert dat je nogal wat geluk moet hebben om een 6200 te kunnen unlocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het ook verkeerd kunnen hebben. Is het dan een goed idee om deze :
Asus VGA EN6200TC Top 128 MB
Te halen. De pluspunten die nu zie ten opzichte van de iets goedkopere "normale" versie is dat deze 128MB geheugen heeft, passief word gekoeld, en iets sneller is geklokt. Ik weet alleen niet of het bij deze kaart van toepassing is om 128MB geheugen te hebben. Zie ik nog iets over het hoofd? Een addertje onder het gras? Ik weet zelf dat ik er niet veel van kan verwachten. Het is een tijdelijke oplossing (Voor een jaartje ongeveer) voordat ik me aan SLI ga wagen. Het zou bijvoorbeeld leuk zijn als het mogelijk is om extra pipelines te unlocken en hem wat over te klokken zodat hij op de snelheid van een normale 6600 zit.

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:44:
TS waarom moet jij je 6600GT weg doen? Omdat het een AGP kaart is? Kijk dan eens naar de Asrock moederborden er ie er in iedergeval één (type weet ik zo niet) welke zowel een AGP als PCI-e 16x slot heeft, dan kun je later nog upgraden naar een snellere PCI-e kaar. Of spaar nog even door om een vergelijkbare kaart te kopen voor PCI-e, als je inderdaad een moederbord met PCI-e sloten wilt kopen.

Persoonlijk zou ik het er niet op gokken om een 6200 de pipelines te unlocken, de kans dat dit niet gaat is minstens zo groot als dat het wel lukt, naar mijn idee.

Voor een snellere VGA kaart kun je natuurlijk ook naar een tweedehands kaart kijken in V&A.
Ja ik wil namelijk SLI prepared zijn zodat ik niet telkens 300 euro voor een nieuwe videokaart uit hoef te geven. Ik ga er ook niet op gokken, maar als het mogelijk is, is het voor mij alleen maar aantrekkelijker om deze videokaart te halen dan bijv. een X300SE. Ik heb zelf ook liever geen 2e hands computer spul aangezien je niet weet wat ermee is gebeurd en er geen garantie op zit etc.

• Rhannie
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Houd er wel rekening mee dat het een kaart is met TurboCache. Dit betekent dat die kaart die 128 MB van je ramgeheugen af gaat snoepen en dat het niet op de videokaart zelf zit! Dit maakt zo'n kaart veel langzamer en de kans dat je een kaart met TC kan unlocken naar een 6600 is ook niet zo groot, omdat er voor zover ik weet geen 6600's zijn met TC. Dus er zijn ook geen 6600 biossen die met de manier van het aanspreken van het geheugen van de 6200TC om kunnen gaan.

Ik zou even verder kijken voor een kaart met dedicated geheugen. ATi heeft overigens ook budgetkaarten met deze techniek, alleen daar heet het HyperMemory.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:55:
Houd er wel rekening mee dat het een kaart is met TurboCache. Dit betekent dat die kaart die 128 MB van je ramgeheugen af gaat snoepen en dat het niet op de videokaart zelf zit! Dit maakt zo'n kaart veel langzamer en de kans dat je een kaart met TC kan unlocken naar een 6600 is ook niet zo groot, omdat er voor zover ik weet geen 6600's zijn met TC. Dus er zijn ook geen 6600 biossen die met de manier van het aanspreken van het geheugen van de 6200TC om kunnen gaan.

Ik zou even verder kijken voor een kaart met dedicated geheugen. ATi heeft overigens ook budgetkaarten met deze techniek, alleen daar heet het HyperMemory.
Ik ben ook verder aan het kijken, alleen met 50 euro is dat niet echt een succes. Ik zie meestal de 6200TC of de X300SE. Wat je zei dat de kaart het geheugen van het ramgeheugen gaat snoepen wist ik nog niet en is een tegenvaller. Heb je misschien een idee welke videokaart ik dan eventueel zou kunnen nemen?

Ati Radeon X550
Ati Radeon X300SE
Nvidia Geforce 6200

Wat iets buiten het budget valt (50 euro) war misschien nog wel iets verhoofd kan worden. Zijn de

Nvidia Geforce 7300GS.
Ati Radeon X550XT
Ati Radeon X600 PRO
Nvidia Geforce 6600LE
Ati Radeon X700LE
Ati Radeon X1300

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:11 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat wil je met je nieuwe computer gaan doen? Misschien kunnen we aan de hand daarvan verder helpen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:10:
Wat wil je met je nieuwe computer gaan doen? Misschien kunnen we aan de hand daarvan verder helpen.
Net als mijn 6600GT wil ik het liefste Oblivion op minimaal Medium detail spelen. Mijn resolutie (Als mijn systeem het aan kan) is altijd 1024*768 of lager. De rest van het systeem word ongeveer dit.

A8N-SLI SE
AMD 64 3000+ Venice
1GB Pc3200/400Mhz
2 SATA in raid-0 (160GB)

Spellen die ik bijv. wil lannen met een aantal mensen, CS-Source, Unreal Tournament 1999 :P
De rest is niet zo heel erg belangrijk.

Verwijderd

Waarom neem je niet gewoon een GF 6600GT PCI-E, die heb je namelijk ook.

• Rhannie
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De ATi Radeon x550 en nVidia GeForce 6600LE hebben volgens mij ook geen TC of HyperMemory en zijn rond de 50 euro.

Ik zie net dat je er toch wel op gaat gamen. Als je je 6600GT AGP nog hebt, zou je kunnen overwegen om 'm te ruilen met iemand tegen een 6600GT PCI-Express. Of om anders toch nog even door te sparen voor een wat betere kaart.

[ Voor 51% gewijzigd door Rhannie op 19-04-2006 15:19 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:16:
Waarom neem je niet gewoon een GF 6600GT PCI-E, die heb je namelijk ook.
Omdat ik daar het budget niet voor heb anders had ik dit natuurlijk allang gedaan. De 6600GT is echt een kaartje waar je U tegen zegt :> Ik ga hem heel erg missen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:17:
De ATi Radeon x550 en nVidia GeForce 6600LE hebben volgens mij ook geen TC of HyperMemory en zijn rond de 50 euro.
De 7300GS is een stukje goedkoper (6 euro zelfs).

De 6600LE is kaart die me in principe wel aanspreekt. Unlocken gaat hierbij ook heb ik gelezen, maar dan moet je wel weer geluk hebben. Bij ATI ben ik niet zo bekend met de namen en hoe snel de kaarten ongeveer presteren.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:27 . Reden: Prijs ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zou je voor je huidige 6600GT niet nog een €50 - €60 terug kunnen krijgen, wanneer je deze in V&A zet? Dan kun je dit als extra butget gebruiken om toch een wat leukere kaart uit te zoeken. Ik speel zelf geen Oblivion, maar wat ik er van gelezen heb is het een spel die nogal wat kan vragen van je VGA kaart.

Ik zou zeggen kijk V&A eens door: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/514 Misschien kun je zelfs nog iets meer krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door _Dune_ op 19-04-2006 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:32:
Zou je voor je huidige 6600GT niet nog een €50 - €60 terug kunnen krijgen, wanneer je deze in V&A zet? Dan kun je dit als extra butget gebruiken om toch een wat leukere kaart uit te zoeken. Ik speel zelf geen Oblivion, maar wat ik er van gelezen heb is het een spel die nogal wat kan vragen van je VGA kaart.
Ik heb mijn huidige 6600GT al verkocht voor 100 euro :) Maar ik moet mijn huidige 2600+ met moederbord ook kwijt raken. Van dit geld haal ik de A8N-SLI SE + AMD64 3000+ Venice.
De rest heb ik zelf nog, anders had ik natuurlijk gewoon weer een PCI-Express 6600GT'tje gehaald.

V&A Werkt niet zo goed bij mij, heb liever geen 2e hands spul als het om computers gaat, hoe zeikerig het ook klinkt. :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:37 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:35:
[...]
Ik heb mijn huidige 6600GT al verkocht voor 100 euro :) Maar ik moet mijn huidige 2600+ met moederbord ook kwijt raken. Van dit geld haal ik de A8N-SLI SE + AMD64 3000+ Venice.
De rest heb ik zelf nog, anders had ik natuurlijk gewoon weer een PCI-Express 6600GT'tje gehaald.
Je kon er inderdaad meer voor krijgen. :P ... Iritant dat geld, zeker als je er eigenlijk te wienig van hebt. :z

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:37:
[...]

Je kon er inderdaad meer voor krijgen. :P ... Iritant dat geld, zeker als je er eigenlijk te wienig van hebt. :z
Geld te weinig is er zowieso altijd ;) . Een tweede is dat je het geld er ook voor uit zou willen geven. Als ik nu nog een jaar wacht krijg ik hooguit 50 euro voor de hele mikmak die ik nog wil verkopen. Nu ligt dat zo rond de 150 - 200 euro. Ik heb altijd nog de optie om up te graden naar een veel snellere processor , een veel snellere videokaart, en eventueel SLI. 4GB geheugen is ook niet mis maar oke. Het is zo moeilijk, het kiezen van een budget videokaart.

Nog een keer een update tussen welke kaarten ik twijfel.

Nvidia Geforce 7300GS VS Nvidia Geforce 6600LE.

Ati Radeon X550XT VS Ati Radeon X600 PRO,Ati Radeon X700LE, Ati Radeon X1300 :P

6600LE lijkt me de beste oplossing, als dit toch net iets buiten het budget mocht vallen dan kan ik beter voor de 7300GS gaan, zo denk ik erover. Meningen?

Verwijderd

op die 6200TC haal je echt geen oblivion, daar is ie echt te zwak voor

verder, dat SLi zou ik uit me hoofd zetten als ik jou was, tegen de tijd dat je wilt upgraden naar een 2e kaart, is het prestatieverschil miniem door de nieuwe technieken die dan inmiddels in de nieuwere kaarten zitten(waaronder misschien unified shaders :9~ )
ik raad je toch aan een asrock 939 DUALSATA2 te kopen, heeft agp+pci-e en presteerd prima
dat SLi is vind ik alleen een marketingtruuk

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:21:
op die 6200TC haal je echt geen oblivion, daar is ie echt te zwak voor

verder, dat SLi zou ik uit me hoofd zetten als ik jou was, tegen de tijd dat je wilt upgraden naar een 2e kaart, is het prestatieverschil miniem door de nieuwe technieken die dan inmiddels in de nieuwere kaarten zitten(waaronder misschien unified shaders :9~ )
ik raad je toch aan een asrock 939 DUALSATA2 te kopen, heeft agp+pci-e en presteerd prima
dat SLi is vind ik alleen een marketingtruuk
Ik wist het nog niet helemaal te verwoorden, maar ik kan mij hier ook wel in vinden. SLI is volgens mij alleen maar echt leuk als je er ook direct twee highend kaarten in drukt. Als je nu al kijkt is de perfomance nu ook niet weer zo heel schokkend wanneer je een SLI opstelling neemt of een singel kaart. Een highend singel kaart doet alles ook uitstekend. SLI lijkt mij echt iets voor de mensen die echt het snelste van het snelste willen hebben en niet zozeer voor een upgrade.

Je wilt nu een lowbutget kaart gebruiken welke niet geschikt is (volgens mij) voor een SLI opstelling. Of-te-wel je zult eerst nog weer een andere kaart moeten kopen welke sneller is en wel SLI ondersteund. Vervolgens wil je waarschijnlijk later nog kunnen uitbreiden met een tweede kaart. Het is dan de vraag of je nog een gelijke tweede kaart kunt vinden en of deze opstelling nog mee kan met de games die ja dan wilt gaan spelen. Dit komt doordat je eigenlijk nu al kijkt naar een vrij lang upgrade traject van meerder stappen.

Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is. :D

Over het moederbord waar Twixxie naar verwijst loopt volgens mij ook een uitgebreid topic op GOT en is men vrij positief over dit bordje. O.... wacht.... je had je AGP kaart al verkocht |:( dom van mij.

In iedergeval zie ik persoonlijk niet zoveel in SLI, als je eerst met een butget kaart begint.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 19-04-2006 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:36:
[...]

Ik wist het nog niet helemaal te verwoorden, maar ik kan mij hier ook wel in vinden. SLI is volgens mij alleen maar echt leuk als je er ook direct twee highend kaarten in drukt. Als je nu al kijkt is de perfomance nu ook niet weer zo heel schokkend wanneer je een SLI opstelling neemt of een singel kaart. Een highend singel kaart doet alles ook uitstekend. SLI lijkt mij echt iets voor de mensen die echt het snelste van het snelste willen hebben en niet zozeer voor een upgrade.

Je wilt nu een lowbutget kaart gebruiken welke niet geschikt is (volgens mij) voor een SLI opstelling. Of-te-wel je zult eerst nog weer een andere kaart moeten kopen welke sneller is en wel SLI ondersteund. Vervolgens wil je waarschijnlijk later nog kunnen uitbreiden met een tweede kaart. Het is dan de vraag of je nog een gelijke tweede kaart kunt vinden en of deze opstelling nog mee kan met de games die ja dan wilt gaan spelen. Dit komt doordat je eigenlijk nu al kijkt naar een vrij lang upgrade traject van meerder stappen.

Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is. :D

Over het moederbord waar Twixxie naar verwijst loopt volgens mij ook een uitgebreid topic op GOT en is men vrij positief over dit bordje. O.... wacht.... je had je AGP kaart al verkocht |:( dom van mij.

In iedergeval zie ik persoonlijk niet zoveel in SLI, als je eerst met een butget kaart begint.
De low-budget kaart word over een paar maanden vervangen door een 6600GT in SLI of een 7900GT. Verder weet ik wel dat de technologie dan een stukje verder is, maar ik heb met de 6600GT een behoorlijke tijd gedaan. Ik kan als 2 6600GT's niet meer snel genoeg presteren deze vervangen door een nieuwe videokaart die op zichzelf bijvoorbeeld een stuk sneller is. SLI geeft mij alleen de optie om niet telkens 300 euro uit te geven aan een nieuwe videokaart maar 130 euro. Ik begrijp jullie verhaal helemaal :) Ik heb tijden maar ook tijden met een geforce2mx400 gedaan, maar toch spellen zoals C&C Zero hour gespeeld e.d. Ook al zag alles eruit als rotte appels, ik had er wel plezier mee. Met de optie om 2 kaarten in SLI te zetten zal ik hier dus nog minimaal 3 jaar rijp mee zijn. Daarna kan ik altijd nog een ander systeem halen. Het Asrock moederbord heb ik dus liever niet ook al valt er erg over te spreken. Ik snap dat jullie het allemaal goed bedoelen maar ik heb wel effe tot 1 jaar geleden (Vanaf 2001!) met een Celeron666 en Geforce2mx400 games gespeeld. En dan vragen jullie je af waarom ik deze pc dan niet repareer, dat is omdat ik dan met hetzelfde spul zit en ik met PCI-Express en een Athlon64 nog ontzettend veel kanten op kan. FX-60 dual core over 2 jaar bijv. Ik zeg maar wat.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:13:
[...]

Net als mijn 6600GT wil ik het liefste Oblivion op minimaal Medium detail spelen. Mijn resolutie (Als mijn systeem het aan kan) is altijd 1024*768 of lager. De rest van het systeem word ongeveer dit.

A8N-SLI SE
AMD 64 3000+ Venice
1GB Pc3200/400Mhz
2 SATA in raid-0 (160GB)

Spellen die ik bijv. wil lannen met een aantal mensen, CS-Source, Unreal Tournament 1999 :P
De rest is niet zo heel erg belangrijk.
Ik weet niet precies wat je met je RAID opstelling van plan bent. Maar als je voornamelijk gaat gamen, waarom koop je dan niet gewoon één hd? Je hebt dan 100€ over voor een vga-kaart. En dan over een paar maanden als je weer wat geld hebt koop je een tweede hd erbij. Nog even een vraagje als je zo graag sli wil gaan draaien, wat voor voeding heb je eigenlijk?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ach ik gebruik ook nog "maar" een Athlon MP 2800+ systeem met een ATI Radeon 9800 Pro 128MB (256bit), dit is ook bij lange na geen highend systeem meer. Het enige "apparte" is dat ik in plaats van dual core 2 CPU's heb. :) In iedergeval bevalt mijn ATI Radeon 9800 Pro nog uitstekend. Ik kan World of Warcaraft op een resolutie van 1280X1024 @ 19"CRT draaien en dat vind ik het prima. Dit systeempje blijft nog wel even dienst doen.

Maar waarom voor die paar maand een lowbutget kaart kopen en niet gelijk een betere? Of voorzie je extra financiën over een paar maand?

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 19-04-2006 17:10 ]

Verwijderd

als je voor een budget videokaart gaat: gewoon eentje 2dehands kopen.... Heb ik ook gedaan: een 6600LE 128MB voor 40 euro. Gewoon wachten op een goede aanbieding. Aangezien je waarschijnlijk toch voor een snellere kaart in de toekomst gaat, kan je net zo goed nu een 2dehands kaartje kopen...

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:09:
Ach ik gebruik ook nog "maar" een Athlon MP 2800+ systeem met een ATI Radeon 9800 Pro 128MB (256bit), dit is ook bij lange na geen highend systeem meer. Het enige "apparte" is dat ik in plaats van dual core 2 CPU's heb. :) In iedergeval bevalt mijn ATI Radeon 9800 Pro nog uitstekend. Ik kan World of Warcaraft op een resolutie van 1280X1024 @ 19"CRT draaien en dat vind ik het prima. Dit systeempje blijft nog wel even dienst doen.

Maar waarom voor die paar maand een lowbutget kaart kopen en niet gelijk een betere? Of voorzie je extra financiën over een paar maand?
Precies, ik heb dan financieel wat meer weggelegd voor een upgrade en dan kan ik rustig aan kijken welke videokaart geschikt is. Ik wil binnenkort ook een kaar samen gamen met een aantal mensen en daarvoor moet ik een werkende pc hebben, en of deze dan nog werkt? :9

Verwijderd

Topicstarter
Gurneyhck schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:07:
[...]

Ik weet niet precies wat je met je RAID opstelling van plan bent. Maar als je voornamelijk gaat gamen, waarom koop je dan niet gewoon één hd? Je hebt dan 100€ over voor een vga-kaart. En dan over een paar maanden als je weer wat geld hebt koop je een tweede hd erbij. Nog even een vraagje als je zo graag sli wil gaan draaien, wat voor voeding heb je eigenlijk?
Ik heb "Raid over" omdat ik nu momenteel ook Raid-0 draai. Ik hoef alleen een nieuwe proc.mobo.videokaart. Ik heb een 450watt q-tec maar die word vervangen door een Seasonic voeding of een ander A-Merk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:27:
als je voor een budget videokaart gaat: gewoon eentje 2dehands kopen.... Heb ik ook gedaan: een 6600LE 128MB voor 40 euro. Gewoon wachten op een goede aanbieding. Aangezien je waarschijnlijk toch voor een snellere kaart in de toekomst gaat, kan je net zo goed nu een 2dehands kaartje kopen...
Dacht ik ook al aan, maar voor 57 euro heb ik een nieuwe 6600LE. De meeste worden verkocht voor 30 - 40 euro en dat is me wat te duur.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:42:
[...]

Ik heb "Raid over" omdat ik nu momenteel ook Raid-0 draai. Ik hoef alleen een nieuwe proc.mobo.videokaart. Ik heb een 450watt q-tec maar die word vervangen door een Seasonic voeding of een ander A-Merk :)
Hmm, oké dus je wilt nu een nieuwe processor + mobo + videokaart halen. Misschien moet je ons dan gewoon eens vertellen wat je totale budget is hiervoor, dan hebben wij wat meer ruimte om je te helpen zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Gurneyhck schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:37:
[...]

Hmm, oké dus je wilt nu een nieuwe processor + mobo + videokaart halen. Misschien moet je ons dan gewoon eens vertellen wat je totale budget is hiervoor, dan hebben wij wat meer ruimte om je te helpen zeg maar.
Ik heb hier niet een budget voor, ik heb de goedkoopste Processor van Sallandautomatisering gepakt en een moederbord wat voldoende ruimte heeft om laterna nog up te graden. Het budget voor de videokaart was 50 euro maar ik heb besloten om de 6600LE te halen.
Pagina: 1