LaCie 250GB USB2.0 automatisch uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik ben sinds gisteren eigenaar van betreffende harde schijf maar ik vraag mij of of de schijf ook automatisch uit kan gaan wanneer mijn laptop afgesloten wordt. Want bij mij blijft de schijf aanstaan wanneer mijn laptop uitstaat, dus moet ik de schijf handmatig uitzetten. Dit vind ik niet echt handig gezien ik de schijf ergens op een moeilijk bereikbare plaats wil neerzetten.

Wie weet hoe ik de schijf zo zou kunnen instellen dat hij automatisch uit gaat wanneer mijn laptop uit gaat?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Nee, gaat niet, de harde schijf an sich ondersteund de power modes wel. maar in de usb specificaties zijn die niet meegenomen

Beste film ooit

• MIQ
Oké dank U.
Dan zal ik hem binnen handbereik moeten laten staan. Hier valt mee te leven...

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je zou ook aan zoiets kunnen denken:
http://tweakers.net/price...?Sortering=&Landfilter=NL

dus een meer een nas idee, waarschijnlijk bepalen de meeste van die aparaten zelf wanneer er geen schijfacces is dat ze een spin-down moeten doen (weet niet zeker, zou je zelf de spect moeten bekijken)

Beste film ooit

• MIQ
Ja dat is inderdaad ook mogelijk. Alleen vind ik de 100Mbit een beetje langzaam en ben ik niet van plan om nog meer geld uit te gaan geven.

Soepkip bedankt voor je behulpzaamheid.

Op dit topic mag van mij een slotje.

Verwijderd

Ik ken het probleem :| .... ikzelf heb gedacht aan een soort van relais, maar ik snap helemaal niets van al die schakelingen. en niemand die het ook even uitlegt. maarja, dan maar gewoon met de hand.... ;)

• MIQ
Wat voor schakeling had je in gedachte?

[ Voor 33% gewijzigd door MIQ op 19-04-2006 23:49 ]

• Tom_G
  • Laatst online: 27-02 09:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:15:
Ik ken het probleem :| .... ikzelf heb gedacht aan een soort van relais, maar ik snap helemaal niets van al die schakelingen. en niemand die het ook even uitlegt. maarja, dan maar gewoon met de hand.... ;)
Goed idee, zoek een relais op 5v, stuur die via de spanning van je usb poort en zo kan je ineens al je randapparatuur samen met laptop uitschakelen. ;)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Of je koopt de USB-powered versie.

Dat zal wel geen optie zijn. Maar waarom schakel je inderdaad de voeding niet met je PC/laptop uit?

Ik heb 5 van die dingen en ach, even opstaan/arm strekken om ze uit te zetten vind ik niet zo'n punt... maar ja, tweakers will be tweakers.

Ik heb weer andere ambities ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1