MRTG

Pagina: 1
Acties:

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 09:02
Nu heb ik 1 en ander even rondgezocht over MRTG en daarmee had ik jammer genoeg nog geen antwoord mee op mijn vraag namelijk kan ik met MRTG ( dus geen RDD TOOL) zien hoeveel GB er per dag verstuurd word ??

Enjoy the joy

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 17:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wippien schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:41:
Nu heb ik 1 en ander even rondgezocht over MRTG en daarmee had ik jammer genoeg nog geen antwoord mee op mijn vraag namelijk kan ik met MRTG ( dus geen RDD TOOL) zien hoeveel GB er per dag verstuurd word ??
Waar heb je rondgezocht eigenlijk? In elk geval is MRTG een netwerk monitor tool voor je traffic. Dus het lijkt me stug dat dit pakket het níet kan. Google verteld mij wat dat betreft niet anders eigenlijk. Ik zie allemaal dingen staan als:
MRTG provides graphics representing daily, weekly, monthly and yearly views
Ietsje meer inzet mag wel hoor :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
http://gbgraph.menthenberg.nl/
0.1 - Basic GB/D graph with input from file
Als ik dat zo lees zou het gewoon mogelijk moeten zijn.

Wauw, een sig!

• Wippien
Ja dank je wel , mijn vraag is eigenlijk meer omdat de modules niet al te gemakkelijk zijn en mijn zoek resultaten duiden vaak op engelse site's wat het lastig zo maakt om het juiste te vinden. Want ik ben nu dus op zoek naar een juiste module die het data verkeer toont op een dag...

Enjoy the joy

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MRTG doet slechts het tekenwerk. Voor de eigenlijke data heb je nog een tool als SNMPd nodig.

• Wippien
het gaat om de hoeveelheid data , dus als dat duidelijk is in een grafiek ?

Enjoy the joy

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Wat denk je zelf als je dit voorbeeldje ziet? http://www.stat.ee.ethz.ch/mrtg/

Voor de rest is het een grapher, geen tool die je aan 't eind van de dag een geile rapportage geeft. Daarvoor ben je misschien beter af met de LAN management software van je switch/router merk.

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Wippien
Eigenlijk niet maar het moet toch wel mogelijk zijn om een oplopende grafiek te creeren met het uiteindelijk een hoogtepunt(piek) op een dag of zie ik dat verkeerd?

Ik ben er vrijwel nieuw in dus bedankt voor het op weg helpen want het configueren van MRTG blijkt ook niet al te makkelijk te zijn

Enjoy the joy

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 17:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vond dit zelf wel een interessant iets om verder uit te diepen. :) En nu kwam ik bij een freeware oplossing genaamt PRTG Traffic Grapher. Deze kan ook SNMP data uitlezen van SNMP compatible devices. Het is gewoon een windows applicatie met erg interessante features vind ik :) Ik gebruik het nu zelf om de data te bekijken. Je kunt o.a. rapporten genereren, en grafieken bekijken per uur/dag/week/maand/jaar etc. Erg uitgebreid! En dat alles zonder te gaan scripten in een of ander vaag perl-like taaltje ;)

Misschien dat dat wat voor je is?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wippien schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:47:
[...]

Eigenlijk niet maar het moet toch wel mogelijk zijn om een oplopende grafiek te creeren met het uiteindelijk een hoogtepunt(piek) op een dag of zie ik dat verkeerd?

Ik ben er vrijwel nieuw in dus bedankt voor het op weg helpen want het configueren van MRTG blijkt ook niet al te makkelijk te zijn
Tuurlijk kan dat, schrijf hetgeen MRTG pollt naar een bestand weg en doe dat elke vijf minuten door de vorige regel erbij op te tellen ofzo. Je kunt MRTG ook wel zo gek krijgen een stomme tekstfile uit te lezen door een goede MIB te maken als ik me niet vergis, dat zou hetgeen je wilt moeten bereiken.
Pagina: 1