Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mmcx--> sma verloopstukje

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
hoihoi

ik ga binnenkort deze antenne bestellen, maar ik zoek er een verloopstukje bij zodat ik em ook op mijn sitecom wl115 wlan kaartje kan aansluiten.
Ik ben overigens niet zeker of het hier over sma of rpsma gaat...

ik heb al heel wat webshops gezien maar geen van alle heeft zo'n verloopstukkie. En nee, ik zoek geen pigtail maar echt een verloopstukje zoals hier

weet iemand toevallig een shop die zo'n ding heeft?
edit: ik heb geen nederlandse shop kunnen vinden die zo'n verloopje heeft. wel een aantal usa winkels en een in taiwan. maar om zo'n ding vandaaruit te laten versturen lijkt me wel duur.
Tenzij iemand een nederlandse/engelse/duitse shop weet, is nog in de buurt....

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
www.antennekabel.nl?

Die kunnen mij meestal wel helpen aan de verloopjes die ik nodig heb :)

[ Voor 66% gewijzigd door Le Mol op 19-04-2006 23:32 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Le Mol schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:29:
www.antennekabel.nl?

Die kunnen mij meestal wel helpen aan de verloopjes die ik nodig heb :)
daar hebben ze geen mmcx verloopjes --> http://www.antennekabel.nl/verloop-connectors.html
ik heb ze ff gemailt met de vraag of ze aan mmcx-->sma verloopjes kunnen komen

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 20-04-2006 01:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
antennekabel.nl kan der helaas niet aan komen.

conrad nog ff gemailt, antwoord is nog niet binnen.

En verder weet ik niet waar te zoeken. Heb namelijk al zoveel shops gezien.... (sponsors van wirelessnederland.nl, shops van circuitsonline.net, google )

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 20-04-2006 14:47 ]

Oscar Wilde

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 15:27
Als je van optimaal ontvangst houdt (of het wilt) kun je beter dan de huidige connector eraf knippen en er de juiste opzetten. Zo heb je nl. minder verlies als bij een verloop stukje (natuurlijk als je het goed aansluit) Anders heb je twee keer het verlies van de connector (en in het verloop stukje).

verdwaalde ict'er op elektro!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
5mebibyte schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:52:
Als je van optimaal ontvangst houdt (of het wilt) kun je beter dan de huidige connector eraf knippen en er de juiste opzetten. Zo heb je nl. minder verlies als bij een verloop stukje (natuurlijk als je het goed aansluit) Anders heb je twee keer het verlies van de connector (en in het verloop stukje).
die mmcx blijft eraan omdat ik die antenne ook voor wardriven wil gaan gebruiken. (en heb geen krimptang om nieuwe plug deran te zetten)
Daarom zoek ik dus een verloop, dan kan ik de antenne als ik thuis ben gewoon aan pc hangen voor beter signaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 20-04-2006 16:16 ]

Oscar Wilde

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
stom idee misschien hoor, maar kan je niet gewoon 2 losse connectors halen (mmcx, en een SMA), en een kort draadje ertussen? dan ben je er ook lijkt me.

of zie ik iets over het hoofd?

• RadioAir
  • Laatst online: 21-11 20:29
ZX-Yagi.nl al gemaild?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
nick_haak schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:36:
stom idee misschien hoor, maar kan je niet gewoon 2 losse connectors halen (mmcx, en een SMA), en een kort draadje ertussen? dan ben je er ook lijkt me.

of zie ik iets over het hoofd?
kan, maar heb geen krimptangen om de plug aan kabel te bevestigen.
nope, not yet, zal gelijk ff doen.
edit: wat zijn ze daar kortaf zeg, zie hier de gehele reactie:
"Klopt,

Die ga je niet vinden ook."

maar ik weet dat zo'n verloop er wél is, in de US is die makkelijk te vinden. maar opsturen lijkt me niet goedkoop :P

en conrad heeft gereageerd: "wij hebben helaas niet van die rare connectoren."

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 20-04-2006 18:58 ]

Oscar Wilde

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 21:04

skr

Waarom vraag je het niet aan die maker van die site. Hij is blijkbaar radioamateur een heeft vast zat van die connectors of heeft een adres waar hij ze haalt.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 15:27
bartgrefte schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:48:
[...]

die mmcx blijft eraan omdat ik die antenne ook voor wardriven wil gaan gebruiken. (en heb geen krimptang om nieuwe plug deran te zetten)
Daarom zoek ik dus een verloop, dan kan ik de antenne als ik thuis ben gewoon aan pc hangen voor beter signaal.
Volgens mij kun je beter solderen is een nog betere verbinding, als je een beetje goede elektronica zaak in de buurt heb willen ze hem er wel aan zetten, anders heeft vast wel iemand zo'n ding thuis en ze kosten echt niet meer dan 7 euro nog altijd goedkoper dan in taiwan bestellen ;)

verdwaalde ict'er op elektro!

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 21:04

skr

5mebibyte schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:27:
[...]

Volgens mij kun je beter solderen is een nog betere verbinding, als je een beetje goede elektronica zaak in de buurt heb willen ze hem er wel aan zetten, anders heeft vast wel iemand zo'n ding thuis en ze kosten echt niet meer dan 7 euro nog altijd goedkoper dan in taiwan bestellen ;)
Ja tuurlijk de meeste connectors moet je solderen. Maar dan gaat het om het pinnetje die je aan de kabel soldeert. Je moet ALTIJD nog de tule om de kabel heen krimpen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
5mebibyte schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:27:
[...]

hebben we niet in de buurt, zat eerst wel conrad 10KM ofsow hier vandaan maar die is weg en verder zit hier niet zoiets.
skr schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:58:
[...]

Ja tuurlijk de meeste connectors moet je solderen. Maar dan gaat het om het pinnetje die je aan de kabel soldeert. Je moet ALTIJD nog de tule om de kabel heen krimpen.
en daar zit het probleem, ik heb niet van die tangen daarvoor.

maar ik heb maar zon sweex 5dbi antennetje genomen voor beneden achter de pc. signaal ging ineens van 10% naar 89%. dat scheelt al een heel stuk!
Die antenne van de router komt als ik zo'n verloopstekkertje heb gevonden voor die ene antenne met mmcx deran.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 22-04-2006 15:49 ]

Oscar Wilde

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

bij wifishop hebben ze een N naar mmcx kabeltje. Is een teflon coaxje dus weinig verlies.
En krimpen van hf connectors is altijd beter dan solderen mits je de goede krinptang (suhner) gebruikt.
Zelf zou ik alles zonder meer door SMA vervangen.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Pagina: 1