Toon posts:

Programma op Achtergrond laten meedraaien

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een probleem dat luid als volgt.

Ik loop stage op een middelbare school en ik ben een programma aan het installaeren dat heet NetOp.
NetOp is een programma om bijv voor in een studiecentrum, meditheek enz te laten draaien zodat bijvoorbeeld de leeraan of de gene die toezicht moet houden op het centrum mee kan kijken bij de gebruikers.
Alles werkt perfect maar als de scholieren willen inloggen zien ze het scherm van het programma Netop.

Ik heb ervoor gezorgd dat het programma opstart zodra ze zich aanmelden maar nu wil ik dat het programma blijft opstarten maar zonder dat ze het zien.
Onzicht baar dus.

Weet iemand een oplossing?

Gr dave

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 17:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:52:
Ik heb ervoor gezorgd dat het programma opstart zodra ze zich aanmelden maar nu wil ik dat het programma blijft opstarten maar zonder dat ze het zien.
Onzicht baar dus.
Ik zou de handleiding van NetOp er eens op na slaan of dat wel mogelijk is. Onzichtbaar starten zoals jij bedoelt (waarschijnlijk als service, of background-process) is niet iets wat je kunt opdringen vanuit Windows. Het programma ondersteunt het, of niet. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet mogelijk om het als service te draaien ofzo? :)

edit:
Spuit 11 :P

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 19-04-2006 12:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

NetOp is een remote desktoptool geen userspy tool. Dit gaat ook niet werken (voor zover ik weet kun je het niet zonder medeweten van de gebruikers starten).

Kijk dus even naar een andere toepassing, verder moet je gebruikers wel melden dat je mee kan kijken anders is het inbreuk op privacy.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:54:
Is het niet mogelijk om het als service te draaien ofzo? :)

edit:
Spuit 11 :P
Ik weet dat er zoiets is als
trayhide

maar dat is volgens mij onder novell

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02
Dat programma draait gewoon als service op de achtergrond volgens mij? Hier tenminste wel, wij draaien het hier op school ook. Ik kan wel eens even kijken voor je, volgens mij kun je dat gewoon bij de setup van de client instellen. Heb je niet op elke PC het docenten deel staan ipv de client?

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:54:
NetOp is een remote desktoptool geen userspy tool. Dit gaat ook niet werken (voor zover ik weet kun je het niet zonder medeweten van de gebruikers starten).

Kijk dus even naar een andere toepassing, verder moet je gebruikers wel melden dat je mee kan kijken anders is het inbreuk op privacy.
Nou het is niet alleen bedoelt om mee te kijken sterker nog het is een middelbare school en dit is een controle.
Op de school is duidelijk aangegeven dat je in de gaten word gehouden wat natuurlijk ook logisch is.

Maar het word ook gebruikt om bijv powerpoint presentaties te geven zodat je vanaf de leeraren computer de powerpoint presentatie start en op alle andere computers in dat lokaal worden vergrendelt en krijgen het zelfde scherm als de leeraar.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 11:54
je kan ook ees kijken naar vnc (tightvnc), dit is ook remote desktop, maar je kan het zo instellen dat het niet afgesloten kan worden. dan staat er alleen een icoontje in de taakbalk

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
Thomaszki schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:56:
Dat programma draait gewoon als service op de achtergrond volgens mij? Hier tenminste wel, wij draaien het hier op school ook. Ik kan wel eens even kijken voor je, volgens mij kun je dat gewoon bij de setup van de client instellen. Heb je niet op elke PC het docenten deel staan ipv de client?
Nee je hebt een Teacher en een Student.

Dat zou ook niet kunnen want we hebben maar 1 lecentie woor de Teacher en als je die op meerdere installeert Dat BOEM meneer u heeft maar 1 lecentie en er draaien er meer.. het programma word afgesloten.

maar als je even wilt kijken graag.

Verwijderd

Topicstarter
donzz schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:57:
je kan ook ees kijken naar vnc (tightvnc), dit is ook remote desktop, maar je kan het zo instellen dat het niet afgesloten kan worden. dan staat er alleen een icoontje in de taakbalk
Hier staat er ook een pictogram in de taalkbalk.
En het heeft altijd gewerkt(onder NOvell) en we draaien nu 2003.
+ dat we een update hebben gehad van het programma.

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 15:08
Vroeger kon je altijd op de netopguest instellen of het icoontje rechtsonderin je taakbalk moest staan of niet. Dit kan vast nog steeds. Vroeger zat met Host en guest gewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Berimbau schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:16:
Vroeger kon je altijd op de netopguest instellen of het icoontje rechtsonderin je taakbalk moest staan of niet. Dit kan vast nog steeds. Vroeger zat met Host en guest gewerkt.
In de policy kun je instellen dat ze de taalkbalk niet kunnen gebruiken je kunt klikken wat je wilt maar niks opent ideaal.

Heb het probleem opgelost ik heb de fabrikant een mail gestuurt en heb een update gekregen.
Blijkbaar was ik niet de enige.

Wil iedereen bedanken voor het meedenken naar de oplossing.

gr dave

-----Opgelost-----------

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 14:23 ]

Pagina: 1