CSS class niet zichtbaar in firefox

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Voor de layout gebruik in mijn CSS:

.hachter
{
color:#FFFFFF;
font-size:12px;
font-weight:bold;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-style: normal;
background-color: #e61b23;
line-height: 18px;
padding-left: 12px;
}

Op de pagina gebruik:

code:
1
 echo "\n   <tr width=\"95%\" class=\"hachter\">$nieuwstitel</tr>";

Nu geeft hij de class in IE goed weer echter in Firefox niet. Ik heb ook even gekeken naar de "p class" echter als ik er p class van maak pakt ie het niet goed. De "p class" werkt wel in Firefox echter begrijp ik niet helemaal hoe je daar een database value in aanroept.

De vraag hoe kan ik in een p class een $ oproepen?

Pura Vida

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Je haalt volgens mij nu twee dingen door elkaar :) . De opmaak van een table row of paragraph heeft niets te maken met een value die je er vanuit PHP inzet. Het verschil tussen IE en FF wordt dan ook niet veroorzaakt door zaken die je aan de serverside kant doet, maar door de code die je naar de browser stuurt. De p class, ervanuitgaande dat je niet een php p class, maar een de selectie van een paragraph element met behulp van CSS bedoelt, heeft dus niets te maken met een value uit een database, behalve dat die in tekstvorm erin komt te staan..

Je zegt dat hij 'em niet goed weergeeft. Wat is dan het verschil :) ? Welke (relevante) code beland er bij de client?

Mocht je wel een php p class bedoelen (Als in new p(...)), dan zit je in het verkeerde subforum, en is meer relevante php code nodig om je te helpen ;) .

Daarnaast zou ik als eerste een (compleet) doctype gebruiken wat beide browsers in standardsmode duwt, als je dat niet al deed,
HTML:
1
2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
bijvoorbeeld :) .

DM!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een TR kan je niet volledig stylen, een TD die zich daarin bevindt wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Blaise op 19-04-2006 12:29 ]

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:55

japaveh

Jield BV

Kun je niet zoiets als
PHP:
1
echo "\n\t<p class=\"hachter\">$nieuwstitel</p>";

doen?

Waarom werkt die p class niet goed in IE?

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sowieso kan een TR geen tekst bevatten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Blaise schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:28:
Een TR kan je niet volledig stylen, een TD die zich daarin bevindt wel.
Een TR kan je wel degelijk stijlen... ik zie het wel terug op mijn pagina.

Pura Vida

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
JHS schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:27:
Je haalt volgens mij nu twee dingen door elkaar :) . De opmaak van een table row of paragraph heeft niets te maken met een value die je er vanuit PHP inzet. Het verschil tussen IE en FF wordt dan ook niet veroorzaakt door zaken die je aan de serverside kant doet, maar door de code die je naar de browser stuurt. De p class, ervanuitgaande dat je niet een php p class, maar een de selectie van een paragraph element met behulp van CSS bedoelt, heeft dus niets te maken met een value uit een database, behalve dat die in tekstvorm erin komt te staan..

Je zegt dat hij 'em niet goed weergeeft. Wat is dan het verschil :) ? Welke (relevante) code beland er bij de client?

Mocht je wel een php p class bedoelen (Als in new p(...)), dan zit je in het verkeerde subforum, en is meer relevante php code nodig om je te helpen ;) .

Daarnaast zou ik als eerste een (compleet) doctype gebruiken wat beide browsers in standardsmode duwt, als je dat niet al deed,
HTML:
1
2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
bijvoorbeeld :) .
Ik leg het misschien wat krom uit maar realiseer me heel goed dat ik hier over 2 verschillen de dingen praat echter kan ik met de p class de TR opmaak dan weet ik dus niet hoe ik die value ophaal. Het probleem zit dus in de class die hij in ie wel goed weergeeft (een rode achtergrond van de regel van de tabel en in FF niet.

Pura Vida

Pagina: 1