Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
De zoekmachine-optimalisatie-business is echt booming. Bijna ieder SEO bedrijf heeft meerdere vacatures op zijn website staan en je hoeft zelf geen SEO kennis te bezitten om te worden aangenomen.

Overal waar ik kijk zie ik vacatures voor een medewerker zoekmachine-optimalisatie. Overal melden de bedrijven dat ze zo hard groeien dat ze de versterking hard nodig hebben. Misschien ga ik me zelfs omscholen, want ik zie dat er veel toekomst zit in SEO. Het enige risico is dat Google zo zijn algorithme wijzigt dat niets meer werkt, maar dan kun je altijd nog adwords expert worden.

Kijk bijvoorbeeld eens naar
http://www.openprovider.n...machine-optimalisatie.php
of
http://www.jeroen.com/vac...malisatie-consultant.html
en ook in Belgie
www.bseen.be/SEM-jobs.asp
.
De lijst is veel langer, maar dit zijn de eerste die je vindt bij het zoeken op "vacature zoekmachine optimalisatie" in Google. Die zullen er dus wel verstand van hebben.

Weten jullie nog goede vacatures (goed betaalde inclusief SEO opleiding)? En zouden jullie zelf interesse hebben in zo'n baan?

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 14:13

lawnmower

Elvis lives..

Vacatures weet ik niet, echter het lijkt me een erg saai baantje. Ik heb een half jaar bij een vrij groot webdesign bedrijf gewerkt, daar waren ook mensen bezig met SEO. Hun taak bestond voornamelijk uit het aanmelden (lees: onderhandelen / lobbyen) met gratis indexering-sites voor plaatsing van een door dat bedrijf gemaakte website. Ook het bijhouden van de rating, het aantal omgekeerd verwijzende links binnen google naar de bewuste website etc. hoorde allemaal bij de job.

De programmeurs binnen het bedrijf wisten inmiddels ook wel wat goed indexeerde, en wat niet. Ik ben dus benieuwd of er ook echt mensen zijn die ingehuurd worden om een webdesign bedrijf te informeren over de mogelijkheden van SEO, want dan lijkt 't me al interessanter.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik iets van SEO weet is het een kwestie van:
  • Goede-, schone code (liefst tabelless XHTML)
  • Focus op een bepaalde term (per pagina)
  • Goede interne linkstructuur
  • En veel gerelateerde links
Optimale code leren lijkt me redelijk simpel. Voornamelijk voor die links lijkt het me leuk allerlei trucjes te leren waardoor mensen gaan linken of hoe je linkpunten moet doorsturen. Ik heb alleen gehoord dat er veel geld in omgaat, dus wil ik wel expert worden.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Dit lijkt me meer een discussie voor Werk en Inkomen :)

Daarbij werk ik zelf ook op een SEO kantoor en kan ik je vertellen dat SEO niet alleen bestaat uit het optimaliseren van je code en links, dat is misschien 20% van het werk.

[google=vacature organic search consultant]
[google=vacature zoekmachines optimalisatie]
[google=vacature search engine marketing]

[ Voor 22% gewijzigd door André op 19-04-2006 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:44:
Daarbij werk ik zelf ook op een SEO kantoor
Waar werk je? Hebben jullie vacatures? En wat houdt het werk wel in?

Verwijderd

Af en toe doe ik wat SEO werk binnen het bedrijf waar ik werk, maar dat is echt op incidentele basis. Normaal gesproken ketsen we zo'n opdracht door naar een een webdesignbureau waar wij mee samenwerken.

Voor een enkele klus is SEO werk best leuk, het is namelijk grappig om te zien en te meten hoe Google reageert op bepaalde wijzigingen in je code. Maar nee, ik pas er voor om hier m'n werk van te maken, lijkt me té eentonig.

Ik vind het alleen wel erg gevaarlijk om je job in deze richting te zoeken. Het aanbod van werk is sterk afhankelijk van het zoekalgoritme van Google. Ik voorspel dat binnenkort veel SEO tips en trucks niet meer zullen werken aangezien men (lees: Google en de bezoeker) het allemaal zat is. Ik vind het nu strontvervelend dat als ik zoek naar een review over een nieuwe gadget dat ik eerst allerlei Kelkoo pagina's krijg, ondanks dat ik "review" als extra term meegeef.
Pagina: 1