Toon posts:

CRC Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij het downloaden van een bestand via een bepaalde website (website 1) werd er constant een CRC error gegeven.
Na verloop van tijd overgestapt op een andere pc en opnieuw geprobeerd vanaf dezelfde website hetzelfde bestand te downloaden en wederom een CRC error.

Hierbij moet ik melden dat dit bestand dagelijks ongeveer 100x wordt gedownload en er nooit problemen zijn.

Dus dat is opzich vreemd.

Nu heb ik exact hetzelfde bestand via email en ftp overgehaald en dit gaat perfect.

Verder hetzelfde bestand op een andere website gezet, downloaden, en het uitpakken gaat weer perfect.

dus kort samengevat:
Via PC 1 en 2 het bestand downloaden van website 1 gaat fout, crc error

Via PC 1 en 2 het bestand ontvangen via FTP of Email gaat goed

Via PC 1 en 2 het bestand downloaden van website 2 gaat goed

Ik heb hierna gecontroleerd of er geen proxy server is ingesteld, is niet het geval
De apparatuur die tussen PCs 1 & 2 en de modem, nl. een router en switch vervangen, ook dit mocht niet werken.
Naast de MS Internet Explorer geprobeerd met Mozilla Firefox geeft wederom de CRC error.

Verder wordt het bestand normaalgesproken alleen op website 1 gepubliceerd en meerdere malen per dag ververst.

Ik zou graag weten of er nog andere dingen zijn die ik kan proberen, vervangen of testen.
alle suggesties zijn welkom.

groeten Victor

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
heb je toevallig routers/firewalls/norton oid geinstalleerd? en heb je al gescanned op spyware etc.?

ik denk dat het meer een software/opstellingsprobleem is dan een hardware probleem

[ Voor 31% gewijzigd door BasieP op 19-04-2006 12:04 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 06:59
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:56:
Via PC 1 en 2 het bestand downloaden van website 1 gaat fout, crc error
Via PC 1 en 2 het bestand ontvangen via FTP of Email gaat goed
Via PC 1 en 2 het bestand downloaden van website 2 gaat goed
Als ik je 'testraport' zo lees kan er eigenlijk maar 1 ding fout zijn: de website. Mischien dat de HTTP server op die site een bugje heeft waardoor hij bepaalde bestanden of bestanden groter dan een bepaald formaat niet goed afleverd. Ik zou me (tenzij het je eigen site is) verder geen zorgen maken hierover. Zolang het bij die ene site blijft is er niets mis met je apperatuur.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat je mischien een andere browser kan gebruiken waarmee de HTTP server het probleem niet heeft...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties,

wat betreft de http server, het bestand wordt meerdere keren per dag gedownload en heeft bij andere gebruikers tot dusver nog nooit een probleem opgeleverd.
Ik denk daarom dat ik een bug op de http server kan uitsluiten.

verder heb ik inderdaad geprobeerd het bestand met een andere browser binnen te halen. Maar ook dit mocht niet helpen.

Ik ga nu de PC's flink scannen of virussen en spyware. Ik hoop dat dit resultaat heeft.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 06:59
Klopt je bestandsformaat trouwens? Want het is natuurlijk ook even de vraag of het bestand gewoon corrupt is of dat je download te vroeg wordt afgekapt.

En hoe weet je dat andere gebruikers geen probleem hebben? Ben je mischien admin? Het zal namelijk niet de eerste keer zijn (want heb ik zelf ook gehad) dat een script wat debug info stuurde naar de admins. Das altijd handig, totdat ie daarmee je download wilt beginnen, want dan klopt er niets meer van :)

Ook heb ik problemen gezien met een foute content-length. Sommige browsers zijn hier erg gevoelig voor en halen dan niet het hele bestand binnen of wachten op een stukje niet bestaande data. (Alhoewel dit met een webpagina was en niet met een bestand, maar daarvoor geld hetzelfde lijkt me).

En welke provider heb je? Mischien dat die een transparent proxy draait waar de download op corrupt is. Of proxy heeft een conflict met de webserver. Dit zou iig wel verklaren waarom je het bestand perfect via FTP kan binnenhengelen (geen proxy) en HTTP niet.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"