[Access 2003] Projectcode "strippen".. met string? array?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
In een database heb ik een aantal nummers/ codes, welke er als volgt uitzien:

AMS01.12345/12.001
  • Hierbij staat AMS voor vestiging Amsterdam
  • 01 voor de klant
  • 12345 is het projectnummer
  • Na de slash staat de 12 voor het type uitgave, bijvoorbeeld uren, inkoop etc.
  • 001 is het volgnummer van deze uitgave
Nu wil ik uit deze code alleen de 12 "filteren"... en in een query of tabel naar voren halen... Deze 12 zou ook een 13 of 14 kunnen zijn, afhankelijk van de soort uitgave.

De output van de tabel of query zou dan zo moeten worden:

IDCodeStripped
1AMS01.12345/12.00112
2AMS01.12345/12.00212
3AMS01.12345/11.00111

Ljikt me duidelijk toch? Nu ben ik alleen niet zo thuis in Access en Visual Basic, wat volgens mij wel noodzakelijk is om dit voor elkaar te krijgen....

Iemand een suggestie? Houd ajb rekening met het feit dat ik niet bepaald Pro ben :D

Goochem

Verwijderd

mid$

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mid en InStr, zie verder de handleiding of een boek :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Goochem
mid$, Mid en InStr, dat is allemaal leuk, maar zoals aangegeven ben ik geen Pro. Kheb een leuke opzet gemaakt met wat toeters en bellen, maar dit gaan net een stap te ver.

Dit soort dingen heb ik gevonden, wat jaja, ik heb heus gezocht: http://support.microsoft.com/?kbid=213646 ... Maar daar kan ik dus niet mee uit de voeten, hoewel ik vanuit mijn lichte php kennis wel begrijp wat er gebeurd en moet gebeuren....

Goochem

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat lukt er dan precies niet? Met de gegeven functies kun je keurig een stukje uit een string halen. Wat heb je zelf al geprobeerd? De link die je zelf geeft lijkt me wel een duidelijk voorbeeld te bevatten hoe je mid gebruikt. Waarom kom je daarmee niet uit de voeten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Goochem
Janoz schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:48:
Wat lukt er dan precies niet? Met de gegeven functies kun je keurig een stukje uit een string halen. Wat heb je zelf al geprobeerd? De link die je zelf geeft lijkt me wel een duidelijk voorbeeld te bevatten hoe je mid gebruikt. Waarom kom je daarmee niet uit de voeten?
Zoals aangegeven is het niveau van het antwoord een beetje te hoog en komt het voorbeeld (van Microsoft) niet precies overeen met wat ik wil.

Ik begrijp dat ik gebruik kan maken van mid$ bijvoorbeeld, en ik begrjip ook hoe dat werkt.

Maar de stap naar een query of tabel waar deze informatie in naar voren komt gaat te ver.

Daarbij komt nog dat ik totaal geen ervaring heb met C... Wel met php, vandaar dat ik redeljik kan volgen wat er gebeurd en moet gebeuren...

[ Voor 16% gewijzigd door Goochem op 19-04-2006 12:34 ]

Goochem

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je een query wilt maken lijkt het me handiger wanneer je naar de sql functies kijkt die je in je query op kunt nemen.

• Goochem
Janoz schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:40:
Als je een query wilt maken lijkt het me handiger wanneer je naar de sql functies kijkt die je in je query op kunt nemen.
Als je met sql een gedeelte van tekst kunt uitlezen, prima!

Zoals eerder aangegeven denk ik alleen dat dat niet mogelijk is zonder de tussenkomst van VB in Access...

_/-\o_

Goochem

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan lijkt het me handiger wanneer je gewoon de sql manual in duikt. Dit is redelijk standaard (ook voor sql bestaat een functie die lijkt op mid. Vaak heet deze substring)

Verder zie ik hier niet echt een programmeer probleem in. Al meerdere keren zijn er hints voor de juiste oplossing gegeven. Meer dan een zogenaamd script request kan ik er niet van maken en deze hebben we liever niet in PRG

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.