[2003] Na ris computer account in andere OU plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Ik heb al erg veel gezocht, ook veel dingen geprobeerd alle rechten bekeken op alle objecten maar daar moet niets mis mee zijn. Ook zoeken op de foutcode geeft geen solution voor mijn probleeem.

Ik heb een RIS server(win 2003) ingericht met windows 2003 domain controller. Nu wil ik computers gaan rissen. Nieuwe computers gaat goed, huidige computers opnieuw een installatie geven gaat ook goed mits deze maar in dezelfde map staan. Ik kan ze niet in een andere map\OU zetten(je kunt een default map\OU aangeven waar ze worden ingezet).

Voor een herinstallatie gebruik ik de custom setup om zelf de computernaam op te geven maar na installatie moet hij dus in die default ris map komen te staan, dus geef ik onder lokatie niets aan dan komt hij normaal gesproken dus in de default map. Maar als hij dus al in de active direcotry staat geeft de fout 00004e4f Unable to create or modify the computer account user... does not have the needed permissions to.....

De gebruiker heeft alle rechten op de objecten, ook het recht om de policies toe te passen op de OU's. Zelf met administrator geeft hij deze fout maar ik zou het gewoon moeten kunnen doen want met AD kan ik het ook.

Edit: verduidelijking

[ Voor 21% gewijzigd door CR35 op 19-04-2006 13:14 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat is toch logisch? Als een computer account al bestaal zal hij die niet opnieuw kunnen maken? Kan je niet beter zorgen dat of:

- De computer account niet dubbel hoeft aangemaakt te worden
- Je de account niet moved ? :)

• CR35
Zo werkt het wel, maar dan wil ik eigenlijk dat bij een reinstall dat ie de computernaam automatisch doorgeeft en in de oude OU weer plaatst iemand daar tips over? Als dat namelijk wel werkt dan is het ook ghelemaal goed.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je 'gewoon' de GUID invult van je PC en die laat je in de OU staan dan werkt dat normaal gesproken zoals je wilt :P

• CR35
we werken hier met een eigen nummering, dus dat is geen optie. Ik voer dan wel weer hetzelfde nummer in maar dan wil hij hem dus naar de standaard map verplaatsen. Ik moet eigenlijk dus hebben dat als hij al bestaat(de computer heeft al een computeraccount in de active dir) dat hij dan hem ook in die lokatie laat staan.

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik bedoel - als je in de ADUC, op de computer account van de PC die al bestaat de GUID invult van de PC die gekoppelt is aan de naam van de computer dan matched RIS automatisch de computeraccount (dus naam) met de fysieke bak :)

• Prody79
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Je kunt al je dat bedoelt tenminste

de custum.osc aanpassen zodat je kunt kiezen voor een ou waar je die pc in wil plaatsen,
maar je zult voor dat je rist altijd de pc moeten verwijderen

<OSCML>
<META KEY=F3 ACTION="REBOOT">
<META KEY=ESC HREF="CHOICE">
<TITLE> Dienst ICT - Remote Installation Wizard </TITLE>
<FOOTER> [ENTER] Doorgaan [F3] Opnieuw Opstarten</FOOTER>
<BODY left=5 right=75>
<BR>
<BR>
<BR>
Vul bij "Computernaam" de naam van de PC in.
<BR><BR>
Bij "Organisational Unit" kunt u met de pijltjestoetsen een keuze
maken uit de verschillende mogelijkheden.
<BR>
<BR>
<BR>
<FORM ACTION="OSCUST">
Computernaam: &nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp <INPUT NAME="MACHINENAME" SIZE=7 MAXLENGTH=7><BR>
Organisational Unit:&nbsp&nbsp <SELECT NAME="MACHINEOU">
<OPTION VALUE="ad.bedrijf.nl/Werkstations">AlleWerkstations
<OPTION VALUE="ad.bedrijf.nl/werkstations/kantoor1OU">kantoor1
<OPTION VALUE="ad.bedrijf.nl/werkstations/kantoor2OU">kantoor2

etc...
</SELECT>
</FORM>
<BR>
<BR>
</BODY>
</OSCML>

• CR35
Ok dan weet ik wat wel en niet kan. Ik ga es kijken wat ik hiervan kan gaan gebruiken. Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Goedenmorgen,
ik gebruik bovenstaande custom.osc ook voor het definieren van containers in AD.
Echter wil ook een optie erbij om hebben om het image te plaatsen in de werkgroep : workgroup.

is dit mogelijk?

• elevator
  • Niet online

elevator

pitchdown - open daar maar even een apart topic over want dit heeft niks met elkaar te maken :)
Pagina: 1