[WebPackes] PHP+MySQL+Apache

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 10:09
Goedendag

Ik ben nu al een tijdje naar een "Web Bundel".
enkele vereiste die er voor mij in moeten zitten is
-------------------
PHP 4.4.2
MySQL 4
Apache 2.2
Draaien @ Windows Platform

------------------
Nu heb ik verschillende pakketen geprobeerd. maar deze waren niet allemaal tot mijn wens

WOS - Apache blijkt vast te lopen @ het moment dat je van pagina wisseled
http://www.chsoftware.net/en/useware/wos/wos.htm

WAMMP - Allen met versie PHP 5 of versie PHP 4.3.2
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=61776

XAMMP - Versie PHP 5
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Webserver - Eigen gemaakte programma van een Mede-Gotter , PHP versie 4.3.2

PHPdev - Alweer versie 4.3.2 of versie 5
http://www.firepages.com.au/

Nu vroeg ik me af welke Package jullie gebruiken ?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 21:39
Waaromniet Wammp installerenen dan los er een nieuwere versie van PHP overheen zetten?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

PHP triad paketten al bekeken ?

Beste film ooit

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:06
Mijn oude handleiding gaat nog uit van PHP 4.4.2, MySQL 4 etc.

Mijn nieuwe handleiding heeft de laatste versies van PHP en MySQL en is ook een stuk korter. Persoonlijk zou ik het gewoon zelf even installeren, dat kost bijna geen moeite meer tegenwoordig. Binnen 10 minuten heb ik toch alles er wel opstaan :).

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:40

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Volgens mij kun je bij WAMP gewoon WAMP instaleren en dan los PHP 4.4.2 downloaden uitpakken en over de PHP directory van WAMP heen zetten. volgens mij ben je dan helemaal klaar.

Sommige mensen....

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
Snap ik niet als je alleen development omgeving wilt hebben waarom je dan kiest voor een voorgedefinieerd programma. Voorbeeld: PHPdev, hier hebben de makers van het pakket heel veel dingen gewijzigt kwa instellingen enzo. Die niet per so overeen hoeven te komen met jouw wensen als programmeur. Met dan pakket ben ik begonnen, maar al snel liep ik tegenzaken aan zoals zelf een nieuwe PHP versie. Dan moet je ook dezelfde wijzigingen doorvoeren, die de oorspronkelijke makers ook hebben gemaakt om het te laten werken.

Zelf Apache, MySQL en PHP installeren en configen is net zo moelijk als de readme.txt doorlezen. Voor windows hoef je niets zelf te compileren.

• Vecodo
Sybr_E-N schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:28:
Snap ik niet als je alleen development omgeving wilt hebben waarom je dan kiest voor een voorgedefinieerd programma. Voorbeeld: PHPdev, hier hebben de makers van het pakket heel veel dingen gewijzigt kwa instellingen enzo. Die niet per so overeen hoeven te komen met jouw wensen als programmeur. Met dan pakket ben ik begonnen, maar al snel liep ik tegenzaken aan zoals zelf een nieuwe PHP versie. Dan moet je ook dezelfde wijzigingen doorvoeren, die de oorspronkelijke makers ook hebben gemaakt om het te laten werken.

Zelf Apache, MySQL en PHP installeren en configen is net zo moelijk als de readme.txt doorlezen. Voor windows hoef je niets zelf te compileren.
Puntje, ik ben ook geen ECHTE programmeur ;)

• Vecodo
soepkip schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:20:
PHP triad paketten al bekeken ?
Ga het even bekijken :)

• Vecodo
Koelkasten schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:25:
Volgens mij kun je bij WAMP gewoon WAMP instaleren en dan los PHP 4.4.2 downloaden uitpakken en over de PHP directory van WAMP heen zetten. volgens mij ben je dan helemaal klaar.
Ik ga dit zeker testen , dit zou natuurlijk ideal zijn ! thnQ for the tip

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat is eigenlijk het probleem met het zelf installeren van de verschillende onderdelen? Aangezien je redelijk duidelijk hebt welke versie je van de verschillende onderdelen wenst lijkt me dat niet al te ingewikkeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Vecodo
Janoz schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:20:
Wat is eigenlijk het probleem met het zelf installeren van de verschillende onderdelen? Aangezien je redelijk duidelijk hebt welke versie je van de verschillende onderdelen wenst lijkt me dat niet al te ingewikkeld.
Omdat ik het pakket zoek voor @ school/ werk en al die dingen... ;)

geen zin om elke dag het weer te installeren dan

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

roy2001 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:16:
Omdat ik het pakket zoek voor @ school/ werk en al die dingen... ;)

geen zin om elke dag het weer te installeren dan
Volgens mij is het allemaal geen software die bijzonder diep in je Windows wroet, dus je zou het een keer goed kunnen installeren in een mapje allemaal bij elkaar en vervolgens een batch-scriptje maken met daarin wat kleine installatiecommando's (a la apache -k install) om de Apache- en MySQL-services te installeren. Even zippen en klaar is roy2001.

Rustacean

• Vecodo
Hmsss, daar heb je wel een sterk punt !
Ik denk dat ik me daar maar even op gaan focussen. aangezien het dan ook makkelijk word voor mezelf om eventuele versie te update... :)

ThnQ.
topic kan dicht modjes !

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

de USB-webserver gebruiken? Staat ook ergens hier een topic over er werkt nog bijzonder goed ook.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
www.wampserver.com

Kun je gewoon van PHP versie 4/5 wisselen etc.
Ik als nep-devvert maak er op al mijn pc's/servers gebruik van. Werkt goed vind ik. :)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

SinergyX schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:50:
de USB-webserver gebruiken? Staat ook ergens hier een topic over er werkt nog bijzonder goed ook.
www.usbwebserver.nl ;)

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:13
Ik maak zelf meestal gebruik van easyPHP, exacte versienummers van de programmatuur zou ik niet weten, ik vind het altijd makkelijk en snel een lokale testserver draaien.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Vecodo
die bedoel ik ook in mijn TS.. is dus oude versie van PHP

• Vecodo
storeman schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:59:
Ik maak zelf meestal gebruik van easyPHP, exacte versienummers van de programmatuur zou ik niet weten, ik vind het altijd makkelijk en snel een lokale testserver draaien.
hun hebben er geen met versie nummer van PHP die ik wil ;)

• Vecodo
endless schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:52:
www.wampserver.com

Kun je gewoon van PHP versie 4/5 wisselen etc.
Ik als nep-devvert maak er op al mijn pc's/servers gebruik van. Werkt goed vind ik. :)
Gelieve voortaan de TS te lezen !

Verwijderd

Als de PHP versie in een bestaand pakket je niet bevalt, dan probeer je toch zelf de juiste versie aan de praat te krijgen? Ben je nou een tweaker of niet?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

met Xampp kun je ook switchen van php4 naar 5 en omgekeerd. daar staan ook oudere versies

http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Om antwoord op je vraag te geven. Ik gebruik xampp om meete pielen,
En Als je het helemaal wilt bestuderen, moet je kaal met alle aparte packages beginnen.

[ Voor 36% gewijzigd door Kabouterplop01 op 27-04-2006 20:14 ]

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
roy2001 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:29:
[...]

die bedoel ik ook in mijn TS.. is dus oude versie van PHP
Oude versie van PHP, volgens mij een nieuwere versie van PHP namelijk PHP 5. ...., ik zou niet weten waarom je exact die versie van php wilt gebruiken en niet meteen gaat voor PHP5.

Let the story continue...

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56
Ramasha schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:38:
[...]
Oude versie van PHP, volgens mij een nieuwere versie van PHP namelijk PHP 5. ...., ik zou niet weten waarom je exact die versie van php wilt gebruiken en niet meteen gaat voor PHP5.
PHP5 is niet altijd handig omdat veel hosters het niet aanbieden, of bijvoorbeeld omdat je een behoorlijke codebase hebt die je niet wil herschrijven / testen.

Voor het probleem van de TS gebruik ik verder eigenlijk al jaren een thuisservertje. De meeste editors hebben toch ingebouwde FTP-support en in combinatie met SSH-toegang kun je alles. Je moet alleen wel "altijd" een pc laten draaien, en natuurlijk internet-toegang op de locatie waar je bent.

Regeren is vooruitschuiven

• Vecodo
T-MOB schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:21:
[...]

PHP5 is niet altijd handig omdat veel hosters het niet aanbieden, of bijvoorbeeld omdat je een behoorlijke codebase hebt die je niet wil herschrijven / testen.

Voor het probleem van de TS gebruik ik verder eigenlijk al jaren een thuisservertje. De meeste editors hebben toch ingebouwde FTP-support en in combinatie met SSH-toegang kun je alles. Je moet alleen wel "altijd" een pc laten draaien, en natuurlijk internet-toegang op de locatie waar je bent.
je hebt gelijkt !
en tja.. in de trein heb je altijd zon kut internet verbinding he ;) en op het strand..en in de auto. :)

Maar ben er aanuit. heb toch maar de moeite genomen om alles zlef te installen/aanpassen en deze weer zo in te pakken dat ik hem mee @ school kan nemen..

topic kan wat betreft mij dicht !

Verwijderd

Ikzelf gebruik(te, heb nu een linux servertje ingericht) phpdev.
Heeft altijd prima gewerkt als thuis-test-servertje.

Ook een zeer compleet pakket, ik kwam bv. bij het inrichten van mn linux server erachter dat ik bepaalde libraries nodig had voor afbeelding manipulatie (php), en dat zat er bij phpdev blijkbaar allemaal al in.

Al met al ben ik er zeer tevreden over, heb er ruim 2 jaar mee gewerkt zonder enig probleem!
Pagina: 1