Toon posts:

[Access 2003] Object no longer valid foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb bij een klant van mij een Access database draaien die in 9 van de 10 gevallen prima draait. Soms, op onverwachte momenten komt Access met de foutmelding "Object not set or not longer valid". Vervolgens verschijnt in elk veld het woord #fout. Dit is inmiddels al maanden aan de gang en ik ben eigenlijk ten einde raad, uiteraard heb ik zelf al het volgende geprobeerd:
- Windows updates
- Office updates
- Database comprimeren (helpt soms een week)
- Database met de hand opschonen (nu zo'n 300.000 records, maar met een lege database hetzelfde probleem)
Aangezien het probleem niet op een vast moment optreedt maar op onverwachte momenten in verschillende formulieren (zelfs op formulieren zonder VBA code) weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. We zijn inmiddels bezig met een nieuwe SQL applicatie voor de klant, maar hier hebben we nog 2 maanden voor nodig. De klant wordt echter gek van het probleem omdat het hem een hoop tijd kost, (telkens via taakbeheer Access afsluiten, niet verzenden etc.).

De situatie is als volgt:

1 x Windows 2003 SBS server met 4 raptor schijven in RAID 5, Pentium 4 en 2GB geheugen
7 x Windows XP Pro werkstation (vanaf P4 - 2,4Ghz, allen nieuwste service pack windows en minimaal Office 2002 met alle SP's geinstalleerd, inclusief Jet 4 SP 8)
1 x Windows 2000 Pro werkstations (P3-500Mhz, 128MB geheugen)
1 x Windows XP Pro werkstation via draadloze 54Mbit brug
100Mbit netwerk

De foutmelding is niet te reproduceren en is dus ook moeilijk te debuggen. Mijn vraag is of iemand van jullie wel eens hetzelfde probleem heeft gehad en dit heeft kunnen oplossen.

PS, ik weet dat Access een niet stabiele Multi User omgeving is, het is echter bij de klant zo gegroeid.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Kick?

Verwijderd

ik kan alleen maar gokken, het lijkt op een intern ado probleem. misschien kan je nagaan of de mdac op elke configuratie up-to-date is.