Another world loopt traag( '92)

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10
Hello,

Ik weet wel dat het een onwijs oud dos spel is maar ik heb het nodig voor wat ideeetjes. Ik kan het spel op starten maar het is zooooooooooo traag (loopt vast zeg maar) dat ik niet snel door de veldjes heen kan lopen. Ik heb in de compatibility van alles geprobeerd (w95, w98/me etc) maar niets help.

Ik heb winxp sp2 met uiteraard alle windows updates en sec-fixes.

Iemand een idee ?

Ik kan me herinneren dat het wel onder winxp gedraaid heeft..

https://k1600gt.nl

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 10:52
Je weet dat ze Another World opnieuw gaan uitbrengen? Demo is hier te krijgen:

http://anotherworld.fr/anotherworld_uk/index.htm

Have fun!!!

• shades
Dat is wel cool zeg.

Maar ik wil toch dat die oude versie gaat werken. Ik heb namelijk die simple 8 kleuren achtergrond van de omgeving nodig om een muur van de kamer van mijn zoontje te maken ;-)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan misschien eens proberen DOSbox te gebruiken, deze kan een DOS omgeving met bijbehorende hardware emuleren en draait hier perfect bij alle oude DOS spellen die ik heb :)

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien is het een idee om te proberen om ergens een dos diskette vandaan te halen. Start dan gewoon op in dos 6.2 oid en speel het spel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 19:42
met die vernieuwde demo kun ja alles instellen zoals het vroeger was (original 16 bit) ook de achtergrond.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Admiral Freebee schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:45:
Je kan misschien eens proberen DOSbox te gebruiken, deze kan een DOS omgeving met bijbehorende hardware emuleren en draait hier perfect bij alle oude DOS spellen die ik heb :)
Ook DOS 4wg games? Bij mij crashed Privateer namelijk direct :(

Another world... ook nog een tijdje gespeeld O+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Standeman schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:33:
[...]

Zullen we er maar DOS4GW van maken :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 19:42
ik heb hem vroeger ook gespeelt en nu ben ik die high res demo aan het proberen, maar ik kom niet voorbij die hond (na de wormpjes in het eerst gedeelte) wel vreemt maar ik weet niet wat ik moet doen, bukken of springen of schoppen of weg rennen.

laat maar ik weet het alweer (je moet terug rennen en dan via die liaan vluchten)

[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 19-04-2006 14:45 ]

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Misschien wat off_topic: Dit is eeeeeeeeeecht een heel vet spel! Echt een klassieker! Ik heb hem op de SNES! Weet nog wel, koste 180,-!!! Echt heel cool, vooral die graphics voor die tijd!!! _/-\o_

*Mijtoeba* ;)

Base

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• Dutch_Baseline
WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:40:
ik heb hem vroeger ook gespeelt en nu ben ik die high res demo aan het proberen, maar ik kom niet voorbij die hond (na de wormpjes in het eerst gedeelte) wel vreemt maar ik weet niet wat ik moet doen, bukken of springen of schoppen of weg rennen.

laat maar ik weet het alweer (je moet terug rennen en dan via die liaan vluchten)
Je moet eerst helemaal naar rechts lopen en die beestjes doodschoppen.... Dan lok je die wolf, ren je heeeeeeeeeeeeelemaal naar links, spring je op het touw, je slingert dan voorbij die hond en vervolgens heeeeeeeeeelemaal naar rechts hollen.... *Oeps... wat gebeurt er dan????* (Rest mag je zelf doen....) ;)

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

FnF schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:37:
[...]

Zullen we er maar DOS4GW van maken :)
owja 8)7

Maar het is alweer meer dan 10 jaar geleden.. dus dat spreekt wel een klein beetje voor me... :)

Maar niemand ervaringen met crashende DOS4GW spellen i.c.m. DOSBox 0.65?

(sorry voor de topic-kaping)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Dutch_Baseline
Dutch_Baseline schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:50:
[...]

Je moet eerst helemaal naar rechts lopen en die beestjes doodschoppen.... Dan lok je die wolf, ren je heeeeeeeeeeeeelemaal naar links, spring je op het touw, je slingert dan voorbij die hond en vervolgens heeeeeeeeeelemaal naar rechts hollen.... *Oeps... wat gebeurt er dan????* (Rest mag je zelf doen....) ;)
Oeps... Spuit 11... Je was er zelf al achter!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Ehmz....op zich leuk die remake, maar ik stel hem in op 1600x1200 en dat doet ie toch echt niet hoor.

Is dat iets van de demo en kan het in het volledige spel wel?! :?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:33:

Helaas heb ik hier geen ervaring mee (denk ik :P).

Bij mij draaien Raptor: Call of the shadows en Lemmings perfect en dat is alles wat ik tot nu toe nodig heb :)

• shades
Admiral Freebee schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:11:
[...]

Helaas heb ik hier geen ervaring mee (denk ik :P).

Bij mij draaien Raptor: Call of the shadows en Lemmings perfect en dat is alles wat ik tot nu toe nodig heb :)
ik ga die dosbox proberen.
Sorry voor de late reacties maar ik ben een beetje aan het verhuizen en heb alleen nog de buren om te internetten :o

• shades
Janoz schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:51:
Misschien is het een idee om te proberen om ergens een dos diskette vandaan te halen. Start dan gewoon op in dos 6.2 oid en speel het spel.
tja.. maar ik heb al die geluidsdrivers niet (meer) he...

Dosbox werkt trouwens wel alleen worden de kleuren vaak door elkaar gehaald.. weird

Pagina: 1