labelflash enablen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24643

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Nec 4571A. Deze wil ik ook gebruiken om labels op dvd's te branden. Het probleem is echter, dat Nero zegt, dat er geen labelflash drive aanwezig is.
Ik heb de drive al geflashed met de neiuwste firmware, maar nero herkent hem nog steeds niet als zijnde labelflash drive.

Drivers kan ik niet vinden...dus heeft iemand een andere oplosing?
Moet ik ook nog (behalve power en flatcable) een ander kabeltje aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Welke versie van Nero gebruik je? LabelFlash wordt pas ondersteund sinds versie 7.0.8.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik 6.6.1.13

deze ondersteunt ook labelflash (lightscribe), maar nero ziet geen lightscribe brander.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ten eerste is Labelflash geen lightscribe dus een versie die het ene kan wil niet zeggen dat het ook het andere kan.

Ten tweede ben je op de goede plek aan het zoeken binnen Nero? Pak eens een handleiding erbij. Welek versie heb je? Misschien heb je het coverdesign gedeelte er niet bij namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Dukey op 19-04-2006 12:38 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hartelijk dank voor jullie antworden.

Ik heb het coverdesign gedeelte er wel bij. Hier kan ik ook voor de optie lightscribe kiezen...maar als ik bij preferences kijk, dan zie ik geen lightscribe brander staan, terwijl ik die natuurlijk wel heb.
Ik heb de handleiding van Nero precies gevolgd, mar de brander wordt gewoon niet gevonden. Deze kan ik echter wel gebruiken om dvd-tjes te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 24643 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:46:
Ik heb het coverdesign gedeelte er wel bij. Hier kan ik ook voor de optie lightscribe kiezen...maar als ik bij preferences kijk, dan zie ik geen lightscribe brander staan, terwijl ik die natuurlijk wel heb.
Nee je hebt juist geen Lightscribe brander. Je hebt een NEC brander, en NEC werkt met Labelflash wat een geheel andere technologie is voor het labelsbranden dan Lightscribe. Oftewel je moet een nieuwere Nero hebben die expliciet vermeldde ondersteuning voor Labelflash heeft, zoals mijn mede-tweakers hierboven ook al zeggen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 15:11

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ken het probleem, heb zelf ook een 4571 maak geen labelflash .
Ook niet in de nieuwe 7.0 versie. Ik denk dat de drive nog te nieuw is om herkend te worden.
De 4551 deed het wel met nero 7.0 en daar hebben we dan ook suc6 vol een label dvd van
plaatje voorzien :) Staat specifiek in de smartstart vermeld als je drive Labelflash ondersteunt.
Nog geen oplossing gevonden voor de 4571 dus helaas, wachten op update ?

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb zelf dus ook de 4571 en Nero 7.0.8.2 geeft gewoon aan dat mijn brander LabelFlash ondersteunt, zowel in de CoverDesigner als in Nero zelf. Hiervoor is geen extra software/firmware/driver voor nodig. Het wordt dus gewoon ondersteund en Nero zou dit ook aan moeten geven. Wel is het dus belangrijk dat je minimaal versie 7.0.8.2 hebt.

En LightScribe is inderdaad een volledig andere techniek dan LabelFlash. Een Nero versie die LightScribe ondersteunt is dus niet voldoende om een LabelFlash-schijf te kunnen gebruiken. Een LightScribe-schijf kan trouwens ook niet gebruikt worden in een LabelFlash-drive (en andersom).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ai... |:( |:( |:(

dacht dat de techniek compatible met elkaar was, wat betreft de software....

Kzal Nero 7.huppeldepup eens proberen, kijken wat die zegt.

Ik houd jullie op de hoogte en nogmaals hartelijk dank.

Nou alles loopt naar wens, kheb mijn eerste label gebrand. Nero 7.0.8.2 was het toverwoord.... _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 24643 op 19-04-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80247

Soortgelijk probleem hier, heb goeie nero en ook nec 4571A, alleen het labelflash icoon krijg ik niet te voorschijn. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
btw, leuk verschijnsel: Nec ND-3550A is ook om te flashen naar 4551A (ook labelflash), en tijdens een van de testen ondekte ik dat je onderop de dvd ook leuke dingen kan branden!

Bovenop zo'n blauw uitgeslagen labeltje, maar onderop (datakant dus) leuke figuurtjes/teksten in het vrijeruimte-gebied.
Als je hem invoert en het tekenprogramma van Nero start (labelflash-icoon) zal hij hem als "DiskT@2" herkennen.

Maar zoals hierboven al is gezegd, voor NEC persé de 7.0.8.2 of hoger, 7.iets is niet genoeg.
Vanuit Nero BurningRom komt er vanzelf een icoontje bij (gouden CD met een rode V erin)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ludo schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:17:
Een LightScribe-schijf kan trouwens ook niet gebruikt worden in een LabelFlash-drive (en andersom).
Oh dat wel, denk ik, alleen de label zal een probleempje zijn ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80247

DarthPlastic schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:25:
btw, leuk verschijnsel: Nec ND-3550A is ook om te flashen naar 4551A (ook labelflash), en tijdens een van de testen ondekte ik dat je onderop de dvd ook leuke dingen kan branden!

Bovenop zo'n blauw uitgeslagen labeltje, maar onderop (datakant dus) leuke figuurtjes/teksten in het vrijeruimte-gebied.
Als je hem invoert en het tekenprogramma van Nero start (labelflash-icoon) zal hij hem als "DiskT@2" herkennen.

Maar zoals hierboven al is gezegd, voor NEC persé de 7.0.8.2 of hoger, 7.iets is niet genoeg.
Vanuit Nero BurningRom komt er vanzelf een icoontje bij (gouden CD met een rode V erin)
die gouden CD met rode V erin is dus onvindbaar bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 21:34
Bij mij zie ik ook de gouden cd met rode V bij Nero 6.6.1.4 icm nec 4571.
Dus blijkbaar kan het ook met deze versie van Nero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141029

Zowel nero 6 als nero 7 ondersteunen labelflash, je hebt dus alleen de goede serienummer nodig om dit te activeren. Als je de retail versie gekocht hebt krijg je vanzelf de cd van nero waar die code dus bij zit. Heb je een OEM versie dan zit er dus geen software bij en kan je dus geen gebruik maken van labelflash.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 141029 op 11-06-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
Heeft er iemand een screenshot toevallig waar ik kan zien waar het te vinden is (of hoe het er uit ziet).
Ik heb een Nero 6.6 OEM versie gekocht met (volgens de verkoper) Labelflash support, maar het is me nog niet opgevallen. Nu wilde ik wat schijfjes kopen, maar dan wel zeker weten dat het gaat werken.
Pagina: 1