Toon posts:

XFX Revo64 compatible met maxline III?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem, ik heb met me domme hoofd 2 maxlineIII (sata300) schijven besteld...
terwijl ik een nforce3 (msi k8n neo2) mobo heb... dit gaat niet werken dus, heb echt van alles geprobeerd en heb het min of meer opgegeven...

Nu zoek ik dus een kaart welke in een pci slot van dit mobo past, mijn oog viel op de XFX revo64.

nu is dit ook een sata150 kaart, maar zou dit wel werken? of kan ik toch beter voor de: Promise FastTrak SATA 300 TX4 (4x SATA300, PCI, NCQ, TCQ) gaan??

deze heeft wel minder opties voor hetzelfde geld...

iemand ervaringen met maxtor sata300 schijven en deze xfx revo64?

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
waarom werken je schijven niet aan de nforce? je kan de schijven met een jumper toch instellen op sata150?
en normaal gezien werken die schijven aan een revo64, aan de mijne hangen wel maxline II schijven (denk ik)
sata300 is gewoonlijk wel backwards compatible met sata150 hoor

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Verwijderd

Topicstarter
nouja...

die drives sporen gewoon niet.. lees dit topic maar: "Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4" ik ben dus een beetje achterdochtig geworden over waar ze wel op werken...

vandaar deze vraag, ik wil gwoon graag van iemand horen: jahoor ik heb hier een aantal DM10 of Maxline III sataII schijven hieraan hangen en ze werken prima...

ik vertrouw nu namelijk niks meer ;)

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:23
Ik heb hier zelf een DM10 en een Maxline III aan een Nforce4 mobo hangen. Nooit geen problemen mee gehad :P

En ja! Ik ben serieus :>

Verwijderd

Topicstarter
tja je hebt altijd lucky basterds ;)

zijn het wel sata300/sataII schijven??

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:17:
nouja...

die drives sporen gewoon niet.. lees dit topic maar: "Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4" ik ben dus een beetje achterdochtig geworden over waar ze wel op werken...

vandaar deze vraag, ik wil gwoon graag van iemand horen: jahoor ik heb hier een aantal DM10 of Maxline III sataII schijven hieraan hangen en ze werken prima...

ik vertrouw nu namelijk niks meer ;)
De drives sporen prima, als je een andere chipset neemt werken ze ook uitstekend, het is juist Maxtor die zich aan de juiste specificaties heeft gehouden in tegenstelling tot Nvidia. Dit heeft voornamelijk met PIN11 te maken. Volgens de S-ATA standaard wordt PIN11 voor staggered spinup gebruikt, alleen met name de Nforce4 chipset verwacht geen activity op deze PIN11 van de S-ATA connector. Dit kun je terug lezen in het door jou zelf aangehaalde topic.

Daarnaast verbaas ik mij er over dat jouw schijven niet functioneren op een Nforce3 moederbord. Het probleem wordt namelijk voornamelijk met de Nforce4 chipset geconstateerd en enkele andere controlles van met name LSI en Promise, dit is de FAQ terug te vinden van dit subforum.

Ik wil niet zeggen dat Maxtor helemaal vrij is van schuld, maar zij proberen er toch nog wat aan te doen doormiddel van firmware update's, maar hiermee kun je maar tot op zekere hoogte dingen mee recht trekken. Als er echt "fouten" in de hardware aanwezig zijn dan los je dat uiteindelijk niet meer op met software. Het zou mooi zijn als Nvidia ook eens uit de luie stoel zou komen en met de probleem aan de slag zou gaan. Waarschijnlijk heeft Nvidia het al druk genoeg om die ingebouwde firewall eens fatsoenlijk aan het werk te krijgen of fatsoenlijke storage drivers te fabriceren.

Even voor de duidelijkheid ik ben niet Pro Maxtor, maar ik heb al wel een aantal jaar uitstekende ervaring met deze schijven. Daarnaats ben ik ook niet anti Nvidia, maar als ik dergelijke vage problemen lees met een dergelijks chipset als de Nforce4 wat ondanks alles een erg propulaire chipset is.

Om nog even een voorbeeld te nemen. Zelf heb ik vier 200GB DM10 S-ATA150 schijven draaien op een 8 poorts RAIDcore BC4852 RAID5 controller. Ook bij deze controllers kwamen problemen voor in combinatie met de DM10 schijven, maar na de firmware updat van Maxtor begin 2005 en kort daarop een firmware update van RAIDcore/Broadcom functioneren de schijven uitstekend op deze controller. Sterker nog ik verwacht vandaag vier extra 200GB DM10 S-ATA schijven, zodat ik straks met 8 van deze schijfjes draai en ik voorzie geheel geen problemen.

Dus je kunt ook stellen dat de Nforce chipsets gewoon brak zijn, als ook de Nforce3 problemen blijkt te hebben.

edit: Ik zie nu ineens dat we ook al in het Nforce4 <> Diamondmax topic aan het discuseren zijn. :z

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 20-04-2006 09:47 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt dit topic had ik geopend met de XFX revo64 in het specifiek...

en ik snap er idd ook geen drol van waarom het niet werkt op mijn nforce3..

ik krijg die drive wel te zien in de bios, windows boot ook normaal, maar wanneer ik kijk in disk management, waar de drive's overigens wel staan, kan ik de disk niet initializen... dan krijg ik een of andere vage foutmelding dat disk management dit niet kan uitvoeren....

dit met jumper of zonder jumper...
firmware kan ik niet updaten omdat ik nergens firmware kan vinden voor Maxline III sata2 schijven...
de drives komen overigens uit 25jan 2006 en 3feb 2006... dus die zou goed moeten zijn neem ik aan...

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet niet of je deze al gevonden hebt, dit is een review over deze XFX kaart: http://www.pcper.com/article.php?aid=189 , het betreft een 3 poorts versie?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Er zijn twee varianten van, 3 en 5 poorts. Wel een apart dingetje trouwens.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• XelleratioN
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:24:
tja je hebt altijd lucky basterds ;)

zijn het wel sata300/sataII schijven??
De DM10 is een gewone sata, de Maxline III is een sata II
Het KAN dus wel zonder problemen werken, zoals bij mij.

Edit: zei het btw alleen om je het vertrouwen terug te geven! :)

[ Voor 13% gewijzigd door XelleratioN op 20-04-2006 14:53 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02 16:22
DM10 is er tegenwoordig ook al lang in de SATAII (SATA300) versie, dus wat je nu zegt klopt niet helemaal.
@TS: je hoeft toch helemaal geen IDE-drivers te installeren? De SATA poorten van een NForce2/3/4 bord worden automatisch door windows ondersteund.

• XelleratioN
The__Virus schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:08:
DM10 is er tegenwoordig ook al lang in de SATAII (SATA300) versie, dus wat je nu zegt klopt niet helemaal.
@TS: je hoeft toch helemaal geen IDE-drivers te installeren? De SATA poorten van een NForce2/3/4 bord worden automatisch door windows ondersteund.
Ik heb ook nooit gezegd dat die niet in sata300 bestaat. Ik zei alleen dat de DM10 die ik bezit een sata150 is (en dus géén sata300).

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The__Virus schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:08:
De DM10 is er inderdaad in twee varianten, maar beide varianten dragen het label S-ATA II. De eene variant heeft de beschikking over een S-ATA150 interface terwijl de ander een S-ATA300 interface heeft. (S-ATA II staat niet gelijk aan S-ATA300, wie wil weten hoe dat zit: http://www.sata-io.org/namingguidelines.asp ) S-ATA is de standaard, S-ATA II zijn extra features voor de S-ATA standaard.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 20-04-2006 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey dune,

ja die review heb ik al doorgepluist..

wel een prima kaartje dit, voor weinig geld... alleen pakt ie ook de gewreekte maxtor drives...
ik heb iets van 5 reviews gevonden maar iedereen gebruikt WD of seagate :(

maar ik heb het gevoel, en dat hoor ik van iedereen dat het wel moet gaan werken omdat alleen Nforce chips gezeik geven... maarja dan lees je ook weer wat over marvell chips (die moeilijkheden geven) welke wel weer op deze kaart zitten, omdat de processor op deze kaart is ontworpen voor pata100...

ik word een beetje para van dit gedoe, had ik nu maar gewoon seagate drives gekocht......

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb ervaring met die xfx kaart:
houw 1 ding oed goed in de gaten, hij is erg eigenwijs als het gaat om welk raid level je kan draaien. 5 disks MOET EN ZAL raid 3 draaien. raid 0 is niet mogelijk. |:(

voor die reden heb ik nu ook 5 200gb maxtors en een 5 poorts xfx kaart te koop.

ik heb inmiddels al een 8 poorts highpoint 2320 (280 euro) en vele betere features. _/-\o_

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
280 euries is voor mij iets teveel geld...

maar die xfx watvoor disks heb je daarop??
maxtor 200gb zegt me niet zoveel..

edit:
plus dat ik natuurlijk gebonden zit aan een normaal PCI slot... dus die pci-e of pci-x kan ik toch niet kopen...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 20:31 ]

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:29:
280 euries is voor mij iets teveel geld...

maar die xfx watvoor disks heb je daarop??
maxtor 200gb zegt me niet zoveel..

edit:
plus dat ik natuurlijk gebonden zit aan een normaal PCI slot... dus die pci-e of pci-x kan ik toch niet kopen...
Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) dit naukeuring genoeg?

en die kaart kan pci 33 en 66

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1