[2000] IIS 5 - Definitie "Time Taken" in IIS log?*

Pagina: 1
Acties:

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
IIS guru kennis gevraagd. Ik heb dit nergens op Internet concreet kunnen vinden.
Ik ben bezig met analyse van IIS log file om op te sporen waarom een klein aantal eenvoudige requests naar statische html pagina's lang duren op mijn webserver. Daarvoor ben ik op zoek naar de *exacte* definitie van de kolom "Time Taken" in de IIS log. Waar is deze tijdsduur het totaal van??

Ik gok zelf vanaf het moment dat het request IIS binnenkomt (voordat ISAPI filters, .net filters en http handlers worden doorlopen) en totdat de laatste byte verzonden is van de response header.
Is dit juist? Betekent dit dat eventueel benodigde resends op de terugweg omdat hier iets foutgaat, ook allemaal inzitten? (lage bandbreedte op de terugweg, buffering door client, niet terugmelden door client, netwerk errors waardoor resends nodig zijn, e.d.?).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=iis time taken] --> eerste hit.
For the time-taken field, the client-request timestamp is initialized when HTTP.sys receives the first byte, but before HTTP.sys begins parsing the request. The client-request timestamp is stopped when the last IIS send completion occurs. Time taken does not reflect time across the network. The first request to the site shows a slightly longer time taken than other similar requests because HTTP.sys opens the log file with the first request.
Helpt dat? :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Essence
F_J_K schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:55:
[google=iis time taken] --> eerste hit.

[...]

Helpt dat? :P
Niet helemaal, ik vind daar:
For the time-taken field, the client-request timestamp is initialized when HTTP.sys receives the first byte, but before HTTP.sys begins parsing the request. The client-request timestamp is stopped when the last IIS send completion occurs. Time taken does not reflect time across the network. The first request to the site shows a slightly longer time taken than other similar requests because HTTP.sys opens the log file with the first request.

Wat is IIS send completion? Is dat Last byte van de response verzonden, in dat geval maakt de dikte van de pijp (available bandwith) op de terugweg wel degelijk uit volgens mij??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmm. Nu ik er meer over nadenk kan dat inderdaad weer afhangen van de implementatie vaan IIS icm. de IP-stack (wordt het over de muur gegooid of wordt het pas completed als de IP stack het laatste pakketje opvraagt nadat de een-na-laatste is bevestigd?)

Wellicht eenvoudig te proberen door even een groot bestand te laten versturen en dan te vergelijken met een klein bestand (zonder enige andere factoren die veranderen)?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Essence
F_J_K schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:39:
Hmm. Nu ik er meer over nadenk kan dat inderdaad weer afhangen van de implementatie vaan IIS icm. de IP-stack (wordt het over de muur gegooid of wordt het pas completed als de IP stack het laatste pakketje opvraagt nadat de een-na-laatste is bevestigd?)

Wellicht eenvoudig te proberen door even een groot bestand te laten versturen en dan te vergelijken met een klein bestand (zonder enige andere factoren die veranderen)?
Nog erger, na wat googlen zie ik dat wat ik hierboven schrijf als hoe de IIS request pipeline werkt (met hhtp.sys) alleen maar geldt voor IIS 6, in mijn situatie ben ik helaas genoodzaakt om IIS 5 te draaien.Zoeken op IIS Architecture and Request Processing, levert alleen maar IIS 6 info op.
Bij Microsoft vind ik wel:
http://www.microsoft.com/...s/reskit/iischp1.mspx#EBH

Maar daar staan geen details in over de logging pipeline.
Andere pointers zijn dus nog meer dan welkom.