Tweede videokaart voor widescreen

Pagina: 1
Acties:

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 07:41
Heb momenteel een XFX Geforce 6600GT met dual DVI output op AGP steken waaraan 2 samsung 17" TFT's hangen. Nu zou ik graag een derde scherm gebruiken voor bepaalde mix-toepassingen, en omdat de Cubase mixer zich in de breedte van je scherm uitbreidt naarmate je meer kanalen gebruikt had ik gedacht aan breedbeeld.

Volgende monitor leek me daar wel leuk voor: http://www.sallandautomat...fault.php?pid=19806&ref=2

Maar omdat ik mijn twee uitgangen op huidige AGP kaart vol heb zitten, moet ik een nieuwe kaart bijkopen neem ik aan? Of overzie ik iets... Ik heb al wat rondgekeken, maar omdat ik geen PCIe heb moet het dus PCI zijn, en het kaartje moet 1440 x 900 ondersteunen, wat ik niet terugzie bij die oudere PCI kaartjes?

Tja, iemand? :)

• Division
pricewatch: XFX GeForce FX5200 128MB DDR (PCI) PVT64KNT

Dit lijkt me de grootste kanshebber, maar ik vind echt nergens de ondersteunde resoluties van dit ding |:( De ultra editie van deze kaart gebruikt men wel in een Apple met een scherm van dezefde resolutie die ik zoek, maar die Ultra is helaas niet in PCI...

Op de site van XFX vind ik ook geen resoluties voor deze kaart

[ Voor 10% gewijzigd door Division op 19-04-2006 10:10 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
is dit iets?

Verder kies je een 19" scherm... De 20" breedbeeldschermen zijn even hoog als 17" (normaalbeeld)schermen. Dat is misschien ietsjes mooier?

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/848/729435zo.gif

[ Voor 64% gewijzigd door Double J op 19-04-2006 09:58 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de link die je geeft is dezelfde monitor die je in de openings post geeft ;)
dus weinig kaart.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Division
Sorry, aangepast :)

IVM die 20": ik heb zelfs het liefst een 17" breedbeeld, maar die was duurder als de 19" en had 25ms latency, niet echt handig als je in gedachten houdt dat er snelbewegende vu-metertjes op zullen staan. ;)

Maareuh, zou het geen mogelijkheid zijn om de breedbeeld tft op poort 2 van mijnn 6600GT te hangen, en dan mijn andere samsung op een FX5200 die zeker 1280*1024 onderrsteund? Of krijg ik dan complicaties met kleuren, software,... ?

• Division
Volgens XFX Support wordt de resolutie en zelfs hoger ondersteund door dat kaartje, maar ze durven niets te garanderen bij combinaties van 2 of meer kaarten, ligt er aan hoe goed de driver zijn werk kan doen in een 'gedeelde' omgeving.

Ik ga het er toch maar voor riskeren. :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

die resoluties zitten echt wel goed hoor ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Je kunt natuurlijk ook je nieuwe widescreen aan je 6600 hangen, die die resolutie wel zal trekken, en een simpel TNT kaartje gebruiken om een van je huidige twee TFT's aan te hangen op een meer gangbare resolutie

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:02:
die resoluties zitten echt wel goed hoor ;)
dat denk ik ook, ja..

Verder: de meeste (moderne) videokaarten ondersteunen ook de exoten onder de resoluties, belangrijk is wel dat er een goeie .inf driver bij je monitor zit. En anders wil een progsel als PowerStrip nog wel eens uitkomst bieden.

Voor een redelijke goede database waarin je kunt zien welke videokaarten wel of niet met elkaar overweg kunnen: http://www.realtimesoft.com/multimon/db.asp

ik heb zelf een Club3D 9250 ATI-kaarje (PCI) naast m'n ATI9800AIW hangen, voordeel van de 9250 is dat 'ie zowel DVI als DB15 uit heeft. Aan m'n AIW hangt zonder problemen een Acer AL2016 20" widescreen (VGA-1680x1050), aan de 9250 een IIyama 435 (DVI-1280x1024).
Pagina: 1