Toon posts:

[XP]Blauw scherm, continu herstart

Pagina: 1
Acties:
  • 2.408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart, krijg ik hierna een blauw scherm.

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten op schade te voorkomen.
Onderaan staat dat ie bezig is met uitvoeren van fysieke geheugendump naar schijf.
Als dit klaar is herstart mijn pc en begint de hele riedel opnieuw.

Het maakt niet uit of ik mijn pc in de veilige modus opstart of normaal.

Toevallig heb ik gisteravond een windows update gedraaid die automatisch gedownload werd, hierna ben ik naar bed gegaan, omdat mijn MCE nog aan het opnemen was. Heb de pc toen dus niet herstart. Weet ook niet welke update dit geweest is.

Ik heb een AMD Sempron 3100+.

Wie weet wat ik het beste kan doen nu?
Alvast bedankt.

Verwijderd

opstarten met F8 en kiezen voor laatst werkende configuratie al geprobeerd ????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:19:
opstarten met F8 en kiezen voor laatst werkende configuratie al geprobeerd ????
Jep, werkt niet...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En 'werkt niet' houdt in: hetzelfde probleem doet zich voor? Doet Veilige Modus het?

Zie ook http://www.google.nl/search?q=STOP+0x0000008E ivm onderstaande foutmelding.

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 19-04-2006 09:26 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling:

Foutcodes
***STOP 0x0000008E (0xC0000005,0xBF803EF6, 0xF42D5C94, 0x00000000)

Viel me op dat deze foutcodes constant een klein beetje veranderen, dan heb ik het over de 2e en de 3e foutcode binnen haakjes.

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:23:
[...]

En 'werkt niet' houdt in: hetzelfde probleem doet zich voor? Doet Veilige Modus het?
'werkt niet' houdt in dat ie na de geheugendump gewoon weer vrolijk herstart..

En zoals ik bij de opening van dit topic al zei, het maakt niet uit of ik veilige modus start of normaal opstart.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 09:25 ]

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 21:42
Krijg je een melding met driver_IRQ_equall_OR_Less?

Of kun je nog iets lezen over beeldscherm adapter of atapi.sys?

Klaas

Verwijderd

Topicstarter
klaasopurk schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:25:
Krijg je een melding met driver_IRQ_equall_OR_Less?

Of kun je nog iets lezen over beeldscherm adapter of atapi.sys?
Ik heb een melding over het uitzetten van 'Caching Shadows in BIOS, maar dit kan ik niet vinden in BIOS.

Geen meldingen zoals jij hierboven vermeld, echter wél:

Win32k.sys - Adress BF803E6 Base at BF80000, DateStamp 43446a58

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Je info is wat karig, maar voor zover ik weet, en nu even terug kan zien op www.aumha.org wordt een 0x0000008E code meestal gerelateerd aan geheugen. Check je RAM eens met memcheck (zoals ook wordt aangegeven in de FAQ)

Het is waarschijnlijk een kernel exception fault en niet de bovengenoemde IRQ-error

[ Voor 17% gewijzigd door JvW op 19-04-2006 09:32 . Reden: toevoeging ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:28:
[...]
Ik heb een melding over het uitzetten van 'Caching Shadows in BIOS, maar dit kan ik niet vinden in BIOS.

Geen meldingen zoals jij hierboven vermeld, echter wél:

Win32k.sys - Adress BF803E6 Base at BF80000, DateStamp 43446a58
Je geeft steeds meer info. Krijg je die gaandeweg of doe je het expres in stukjes? :P

Anyway, gooi dit zelf eens door Google of de GoT Search!

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:30:
Je info is wat karig, maar voor zover ik weet, en nu even terug kan zien op www.aumha.org wordt een 0x0000008E code meestal gerelateerd aan geheugen. Check je RAM eens met memcheck (zoals ook wordt aangegeven in de FAQ)

Het is waarschijnlijk een kernel exception fault en niet de bovengenoemde IRQ-error
Hoe kan ik die check doen als mijn pc niet meer opstart? Je moet hiervoor dingen downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:31:
[...]

Je geeft steeds meer info. Krijg je die gaandeweg of doe je het expres in stukjes? :P

Anyway, gooi dit zelf eens door Google of de GoT Search!
Sorry. Ik heb elke keer maar een paar seconden om snel dingen over te typen van mijn blauwe scherm en dan reboot ie alweer.

Ik heb natuurlijk al wel gezocht via GoT Search, maar voor mij zijn veel dingen te technisch. Ik weet wel dat ik hier dan eigenlijk niet thuishoor, maar over het algemeen kom ik er met hulp toch behoorlijk uit. Je moet toch wat als vrouw alleen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:34:
[...]

Hoe kan ik die check doen als mijn pc niet meer opstart? Je moet hiervoor dingen downloaden...
hoe kan je dit posten als je pc niet meer opstart?... Memcheck downen via andere PC, op een floppy zetten, runnen op jou pc... Daar hoef je toch geen genie voor te zijn om daar achter te komen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:39:
[...]

hoe kan je dit posten als je pc niet meer opstart?... Memcheck downen via andere PC, op een floppy zetten, runnen op jou pc... Daar hoef je toch geen genie voor te zijn om daar achter te komen
Even serieus hoor, hoeveel pc's hebben nog een floppydrive, die van mij iig niet meer. En de laptop van mijn werk waar ik nu achter zit heeft ook geen floppydrive en ook geen cd/dvd brander.
Een memorystick werkt niet zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Kan een herstelconsole vanaf de XP cd-rom werken in dit geval?
Of is dit juist af te raden?

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 21:42
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:48:
Kan een herstelconsole vanaf de XP cd-rom werken in dit geval?
Of is dit juist af te raden?
Dit wilde ik ook doen, maar de cd vraagt om een floppy terwijl ik ook geen floppydrive heb. Tja en daar zit je dan met stukke windows en geen goede ouwe tijd floppy drive.

Klaas

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dan haal je bij de lokale computer boer voor 2 euro een floppydrive, makkelijk zat :>
Overigens dacht ik ook dat memtest via cd te draaien is.

Verwijderd

Topicstarter
klaasopurk schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:51:
[...]

Dit wilde ik ook doen, maar de cd vraagt om een floppy terwijl ik ook geen floppydrive heb. Tja en daar zit je dan met stukke windows en geen goede ouwe tijd floppy drive.
Hmm geen optie dus, dat is jammer.
Mijn foutmelding wordt trouwens niet eens genoemd in de standaardmeldingen van de Windows XP en 2000 BSOD guide

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:55:
Dan haal je bij de lokale computer boer voor 2 euro een floppydrive, makkelijk zat :>
Overigens dacht ik ook dat memtest via cd te draaien is.
Ja maar dan moet je het wel kunnen branden. Ik dacht eerlijk gezegd, ik los het probleempje even snel op. Maar ik moet nu een memtest laten branden bij iemand anders of een floppy drive en floppy's gaan zoeken ;)
En als ik dan weet dat mijn memory kapot is, wat dan? Moet ik alsnog mijn pc wegbrengen. Want aan de hardware klooien gaat mij echt te ver. Dan kan ik net zo goed direct een nieuwe kopen.

Of helpt formatteren alsnog dan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 10:00 ]

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-03 11:06
Ik heb iets dergelijks ook weleens gehad. bleek een fout te zijn in de windows installatie.

Opstarten van de windows CD.

Kies voor Huidige installatie herstellen.

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 13:19
Het klinkt mij als een brak geheugen maar ach...

Start op in veilige modus en zorg dat je pc niet direct opnieuw boot (rightclick-my computer-properties-advanced-startup and recovery settings-system failure automatic restart) en zet duidelijk precies in het topic wat voor BSOD je krijgt wanneer je dan in normale modus op start.

Daarnaast, zorg dat je een floppy drive hebt zodat je memtest kan doen en probeer ook een ander geheugenreepje wanneer dat voor handen is.

Tegenwoordig is het ook mogelijk om te booten vanaf een usb stick, heb je dat al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
three2five schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:11:
Het klinkt mij als een brak geheugen maar ach...

Start op in veilige modus en zorg dat je pc niet direct opnieuw boot (rightclick-my computer-properties-advanced-startup and recovery settings-system failure automatic restart) en zet duidelijk precies in het topic wat voor BSOD je krijgt wanneer je dan in normale modus op start.

Daarnaast, zorg dat je een floppy drive hebt zodat je memtest kan doen en probeer ook een ander geheugenreepje wanneer dat voor handen is.

Tegenwoordig is het ook mogelijk om te booten vanaf een usb stick, heb je dat al geprobeert?
Ik kom dus helemaal niet in de veilige modus terecht, dat is eigenlijk het hele probleem.
Booten vanaf usbstick was niet mogelijk in mijn optiek, maar ik heb een xp cd waarmee ik wilde herstellen, maar ik kwam in de herstelconsole niet echt tegen wat ik nodig had.
Heb de herstelconsole handleiding van Microsoft er wel bijgepakt.
Welke functie zou ik kunnen proberen zonder dat ik heel mijn pc sloop?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bedrijf maar gebeld waar ik het systeem in elkaar heb laten zetten en ik heb op mijn RAM geheugen 99 maanden garantie.
Zij kunnen ook die memtest doen voor me. Hoef ik zelf nu dus niet verder aan te klooien met floppy drives e.d.

Heel erg bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat dit bedrijf het voor me kan oplossen.

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 13:19
Voor de volgende keer dat je een bericht post;
Op GoT word het niet echt op prijs gesteld wanneer je twee berichten achter elkaar post zonder dat er iemand tussen zit. Om het een beetje netjes en op orde te houden is het dan gewoon slimmer om je vorige bericht aan te passen.
Pagina: 1