Mijn probleem
Regelmatig krijg ik registerfouten ik start normaal op, doe mijn werk, en sluit normaal af. De keer daarop zet ik de computer aan, en krijg ik stopfout c000021a - Het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgebroken.
Het enigste wat dan helpt (voor een tijdje) is het met de hand terugzetten van het register, en dan een restorepoint terugzetten. Maar na soms een dag, soms een week, gaat het opnieuw fout.
Mijn hardware
De voeding is vervangen en er is een wb-2 blokje op de chipset geplaatst.
Ook heb ik meteen de bios geupdate naar de toen laatste versie (geen beta!).
Mijn XP installatie moest er ook aan geloven, dit is toen een MCE installatie geworden met de nieuwste chipset drivers en nieuwste videokaart drivers. (nu inmiddels alweer 5 installties verder, zowel XP als MCE).
Ondertussen heb ik al andere nforce drivers geprobeerd, swapfile uitgezet en weggegooid,
/noexecute optout in de boot.ini gezet,
Memtest heeft 10u gelopen, 0 fouten
Voor de Hd's heb ik de WD tooltjes erbij gepakt, niks aan het handje.
Pc is 100% virus / adware vrij.
Het enigste wat ik me voor kan stellen verder is de voeding; een Safeforcer 400W, ik heb deze gratis bij de aanschaf van deze kast gekregen, en volgens de doos voldoet deze ruimschoots aan de eisen voor mijn systeem.
Vcore is 3,29-3,31
5V is rond de 4,95
12v is rond de 11,75
Kan iemand mij vertellen of dit soort fouten door de voeding veroorzaakt kunnen worden, of er iets is wat ik over het hoofd zie?
Regelmatig krijg ik registerfouten ik start normaal op, doe mijn werk, en sluit normaal af. De keer daarop zet ik de computer aan, en krijg ik stopfout c000021a - Het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgebroken.
Het enigste wat dan helpt (voor een tijdje) is het met de hand terugzetten van het register, en dan een restorepoint terugzetten. Maar na soms een dag, soms een week, gaat het opnieuw fout.
Mijn hardware
- Asus A8n-sli deluxe met Zalman blokje op NF4
- Athlon 3000+ winnie met Zalman Cu koeler
- 2x 512MB corsair XMS pro
- Asus X600 pro met Zalman heatpipe
- WD800BB, pata pri master
- WD200BB, pata pri slave
- MSI 4x DVD brander
- Safeforcer 400w voeding
- Bios 1015 geloof ik (niet zeker)
- Nieuwste Nvidia chipset drivers
- Nieuwste Ati drivers voor graka
- Xp Sp2 pro (ook MCe gaf dezelfde fouten)
- Nero burning rom
- Grabit
- Firefox
- Msn
- PowerDVD
- Crimson Editor
De voeding is vervangen en er is een wb-2 blokje op de chipset geplaatst.
Ook heb ik meteen de bios geupdate naar de toen laatste versie (geen beta!).
Mijn XP installatie moest er ook aan geloven, dit is toen een MCE installatie geworden met de nieuwste chipset drivers en nieuwste videokaart drivers. (nu inmiddels alweer 5 installties verder, zowel XP als MCE).
Ondertussen heb ik al andere nforce drivers geprobeerd, swapfile uitgezet en weggegooid,
/noexecute optout in de boot.ini gezet,
Memtest heeft 10u gelopen, 0 fouten
Voor de Hd's heb ik de WD tooltjes erbij gepakt, niks aan het handje.
Pc is 100% virus / adware vrij.
Het enigste wat ik me voor kan stellen verder is de voeding; een Safeforcer 400W, ik heb deze gratis bij de aanschaf van deze kast gekregen, en volgens de doos voldoet deze ruimschoots aan de eisen voor mijn systeem.
Vcore is 3,29-3,31
5V is rond de 4,95
12v is rond de 11,75
Kan iemand mij vertellen of dit soort fouten door de voeding veroorzaakt kunnen worden, of er iets is wat ik over het hoofd zie?