Toon posts:

Netwerk met draadloze router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Plz kunnen jullie mij vertellen of het mogelijk is en zo ja op een windowsvriendelijk manier ;)
Dit is de situatie:

ADSL/KABEL modem ---->
SWITCH ------>
COMP1, COMP2, (WIRELESS) ROUTER [USR8054] ---->
COMP3

Vanaf COMP3 kan ik op het moment niet het netwerk zien wat er is tussen COMP1 en COMP2 en dat zou ik toch wel graag willen. Maar aangezien iedereen zijn eigen IPadres krijgt zou ik niet graag de router voor de switch plaatsen. Is het ook mogelijk om de router dezelfde funktionaliteit te geven als een wireless switch of is het mogelijk om ervoor te zorgen dat COMP3 op een andere manier toch bij de gedeelde bestanden van COMP1 en COMP2 kan komen en andersom.

Grt,

Floris

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 21:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op Got! :)

Ik zou de router met de switch eraan vooraan zetten bij je modem, dan moet het lukken zonder al teveel problemen.

EDIT: Vaste ip-.mac-adressen kun je ook opgeven in je router.

[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 19-04-2006 00:42 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Krijgen de pc's wel allemaal een IP-adres? Kunnen de pc's elkaar onderling bereiken (pingen)?

Anders moet je de router voor de switch plaatsen. In de user manual van de router staat dat het mogelijk is om de router als DHCP server te gebruiken. Hierdoor krijgt toch iedere pc zijn eigen IP adres.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Je kan je router zo configureren dat ie alleen accespoint is: DHCP uit en met een kabeltje naar je switch. Router (dat us ding) zo instellen dat ie BRIDGE is ipv router (kan bij de meeste routers)

Verwijderd

Domme vraag misschien, maar waarom de switch?

Waarom niet gewoon modem --> router --> comp1, comp2, comp3 ? Router zorgt ook voor het switchen.

edit: en voor het uitdelen van de IP-adressen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 12:41 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:40:
Domme vraag misschien, maar waarom de switch?

Waarom niet gewoon modem --> router --> comp1, comp2, comp3 ? Router zorgt ook voor het switchen en voor het uitdelen van de IP-adressen
Ik heb het ook zo ingesteld, maar dan wel met switch tussen router en comp 1, 2 en 3.

De enige reden waarom ik ook een switch heb, is om tussen de computers onderling met gigabit snelheid te communiceren.

[ Voor 2% gewijzigd door Opa op 19-04-2006 13:18 . Reden: tiepvoudt. ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1