Ik heb net 3 PC's gekocht met een oem sticker van windows 2000 pro achterop. De orginele cd's zitten hier echter niet bij. Nu vraag ik me af of ik windows 2000 kan installeren met de licentie achter op de pc en op die manier over een legale installatie beschik.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:32
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als de installatie werkt (OEM disc), dan is dat gewoon prima. Het gaat om de licentie (icm de code). Dat jij een gekopieerde disc gebruikt om te installeren is niet zo relevant.
http://www.microsoft.com/...s/licentievormen/oem.aspx
Have fun!OEM-licentie voor de eindgebruiker
Voor de eindgebruiker geeft de OEM-software licentie alleen het recht om de software te gebruiken op de PC waarbij ze is geleverd. De OEM software licentie is onlosmakelijk met het computer systeem verbonden. Een kopie installeren voor bijvoorbeeld thuisgebruik of op een laptop, is niet toegestaan. Bij voorgeïnstalleerde OEM software moet bij de eerste keer dat de PC wordt opgestart, de End User License Agreement (EULA) door de gebruiker geaccepteerd worden. De EULA is een overeenkomst tussen de PC fabrikant en de eindgebruiker. Legale en originele voorgeïnstalleerde Microsoft OEM software bevat een Certificate of Authenticity (COA, echtheidscertificaat) zichtbaar op het device (PC, laptop, etc.) geplakt, en wordt in de meeste gevallen geleverd met installatiemedia en handboeken.
Ondersteuning bij de OEM-software wordt, in tegenstelling tot bij standaardsoftware, niet gegeven door Microsoft, maar door de desbetreffende hardwareleverancier.
[ Voor 86% gewijzigd door Michael Knight op 19-04-2006 00:28 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
En wat zei Microsoft de leverancier er van toen je ze belde of mailde?
En kijk natuurlijk de resultaten van zoeken naar 'oem installeren geen CD' binnen enkel WOS.
Samenvatting: ja. Als je met een 2k OEM Pro CD installeert natuurlijk, anders pakt 'ie de code waarschijnlijk niet.
Samenvatting: ja. Als je met een 2k OEM Pro CD installeert natuurlijk, anders pakt 'ie de code waarschijnlijk niet.
offtopic:
Net als elke andere titel van maar 2 woorden zegt ook 'oem licenties' weinig over het onderwerp van discussie. Dus ik pas de titel wat aan.
Net als elke andere titel van maar 2 woorden zegt ook 'oem licenties' weinig over het onderwerp van discussie. Dus ik pas de titel wat aan.
[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 19-04-2006 00:30 . Reden: Ik ben traag. En inderdaad natuurlijk niet MS maar degene die het geld ving :+ ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)