Toon posts:

[2003] Server Stroombesparing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het bouwen van een simpele fileserver met Windows Server 2003. Nu is het de bedoeling om uiteindelijk de pc 24/7 aan te hebben staan. Om stroom te besparen zou ik naar mijn idee het beste zo weinig mogelijk componenten in de pc kunnen zetten, op dit moment is naast het moederbord en de voeding, alleen de harde schijf en de netwerk-kaart.

Nu is er dus de mogelijkheid om na verloop van tijd de harde schijf uit te schakelen via Energiebeheer in het configuratiescherm. Ook kan het syteem daarmee na een periode op standby worden gezet.

Mijn vraag is nu eigenlijk: in welke situatie komt die pc dan weer uit standby? moet ik echt een toets indrukken? Of is het mogelijk dat de server weer reageert op het moment dat iemand de server aanroept in het netwerk?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Wake On Lan als je NIC het ondersteunt

[ Voor 56% gewijzigd door SpamLame op 18-04-2006 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:02:
Dat ondersteunt de NIC idd wel, maar reageert deze op een Windows XP machine in hetzelfde netwerk die de server oproept, of moet ik daar echt een WOL programma voor gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:04:
[...]

Dat ondersteunt de NIC idd wel, maar reageert deze op een Windows XP machine in hetzelfde netwerk die de server oproept, of moet ik daar echt een WOL programma voor gebruiken?
Het is niet de tool die de WOL stuurt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 07:19:
[...]

Maar kan een windows xp client ook gewoon zoiets sturen om een server te wekken zeg maar?

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 13:42

ZeroCode

Woopie

SpamLame schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:02:
Kun je ook elke harddisk afzonderlijk wakker maken zeg maar? Dus dat je bijv maar 1 hdd nodig hebt. Voorbeeld:

Je hebt de server aan, je download de laatste versies van de MSDN naar 1 disk. Kan de rest dan slapen of werkt het niet afzonderlijk, gaat alles dan aan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 07:19:
[...]

Wat dan wel?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

http://www.matcode.com/wol.htm
http://www.ruwebit.net/article/90

Twee van de 3 miljoen resultaten bij Googlen naar Wake On Lan :)

ZeroCode schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:13:
[...]

Kun je ook elke harddisk afzonderlijk wakker maken zeg maar? Dus dat je bijv maar 1 hdd nodig hebt. Voorbeeld:

Je hebt de server aan, je download de laatste versies van de MSDN naar 1 disk. Kan de rest dan slapen of werkt het niet afzonderlijk, gaat alles dan aan?
Nee, bij Wake-On-Lan wordt de hele computer vanaf dat 'ie uit stond opgestart.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:04:
[...]

Je moet dus een tooltje hebben wat een zogenaamd "Magic Packet" stuurt naar de computer die je wakker wilt maken, zodat deze opstart. Dit tooltje moet op een andere PC geïnstalleerd worden. Maar met een Linux-tool kun je uiteraard gewoon een Windows-PC opstarten, en andersom.

[ Voor 175% gewijzigd door CodeCaster op 19-04-2006 19:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Alleen fileserver ?
Zou zeggen koop dan een oplosing zoals bijv de WL500G of een andere netwerkschijf, koste maar 55 euro inclusief 40GB schijf een verbuikt maar 5 watt waardoor je de kosten er zo uit heb ;)
Pagina: 1