Toon posts:

[XP-SP2] Alleen zwart/wit beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleempje, hoop dat mijn vraag in dit draadje kan/mag stellen...

Probleem:

Alleen zwart/wit beeld bij afspelen van video bestanden in Windows Media Player 10
Voor de duidelijkheid; de rest (internetpagina's, foto's e.d.) is prima in kleur.

Specs: laptop, windows XP met SP2 en windows media player 10

Wat heb ik zelf geprobeerd:

- Alle windows updates binnengehaald en ik ben dus up-to-date
- De nieuwste versie van Windows Media Player 10 geinstalleerd
- Ook met een ander programma (Power DVD in dit geval) is het beeld zwart/wit
- Googlen heeft me niet geholpen

Het probleem deed zich vandaag ineens voor, snap er niets van. Kan ik nog iets anders proberen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Probleempje met de videocodecs?
Probeer eens een alternatief, bijvoorbeeld een compleet pakket als het k-lite pack

🖥️ | 🚗

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 08:18
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:10:

Alleen zwart/wit beeld bij afspelen van video bestanden in Windows Media Player 10
Wat voor een videobestanden praten we over? (MPEG/AVI/........)

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast 5200 | Zotac GTX 1060 6GB | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:17:
Probleempje met de videocodecs?
Probeer eens een alternatief, bijvoorbeeld een compleet pakket als het k-lite pack
Heb ik binnengehaald, maar de problemen blijven. Heb nu verscheidene *.wmv bestanden geprobeerd, maar allemaal zwart/wit.

Het vreemde is, zojuist heb ik op jaggle.nl een aantal macromedia flashplayer filmpjes bekeken en die zijn wel in kleur, evenals google video bestanden.

Typisch...

Verwijderd

Kijk eens heel goed bij de eigenschappen van je beeldscherm / videokaart drivers. En dan vooral letten op overlay en color instellingen.

Je kan eventueel ook je videokaart drivers opnieuw installeren maar het beste is om eerst even goed daar te kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 22:37 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Al eens geprobeerd om in de videokaartdrivers de WMV versnelling uit te zetten? Natuurlijk geldt deze opmerking alleen als het probleem zich alleen bij WMV bestanden voordoet :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:37:
Kijk eens heel goed bij de eigenschappen van je beeldscherm / videokaart drivers. En dan vooral letten op overlay en color instellingen.
Ik schaam me dood, maar kun je me daar bij helpen? Waar moet ik precies zoeken? Alvast bedankt.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat voor merk videokaart heb je?
Over het algemeen is het terug te vinden bij (rechtsklik op bureaublad) Eigenschappen -> Instellingen -> Geavanceerd

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Nu breekt mijn klomp, alles doet het weer gewoon, terwijl ik niets aan bepaalde instellingen veranderd heb... Zet zojuist mijn laptop aan en probeer nog eenmaal een *.wmv bestand af te spelen en ik heb gewoon kleur. Iedereen bedankt voor de hulp en tips.

Wat kan ik doen als het zo instabiel blijft?

Dit zijn enkele instellingen zoals ze onder eigenschappen > geavanceerd staan:

- Dpi staat op 96
- Beeldscherminstellingen > Vernieuwingsfrequentie staat op 60 hertz
- Hardwareversnelling staat op maximaal
- Adaptergegevens: ATI Mobility 128 AGP 2X [DELL]
Chiptype: M3 33Mhz [AGP]
DAC type: Internal DHC [350Mhz]

Is hier wellicht iets niet van in orde?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij het 'geavanceerd' scherm heb je ook een tabblad met verdere instellingen van je videokaart, waaronder de instellingen die Kev0 bedoelde. Ik hou het voorlopig op een foute codec, die je net na een reboot vervangen hebt voor een codec uit dat k-lite pack. Zou dat mogelijk zijn, of het je al meer reboots gedaan?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:16:
Bij het 'geavanceerd' scherm heb je ook een tabblad met verdere instellingen van je videokaart, waaronder de instellingen die Kev0 bedoelde. Ik hou het voorlopig op een foute codec, die je net na een reboot vervangen hebt voor een codec uit dat k-lite pack. Zou dat mogelijk zijn, of het je al meer reboots gedaan?
Ik kan niet vinden wat je bedoeld, sorry. Heb nu weer last van hetzelfde probleem, wederom zwart/wit beeld bij het afspelen van alle videobestanden. Voor de rest nergens problemen mee, foto's enz. enz. is allemaal netjes in kleur.
Pagina: 1