Toon posts:

Was dat mijn geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 of 4 dagen een nieuwe PC inc. geluidskaart (Soundblaster 1024 Player) en nou heb ik geen geluid meer, alles staat open en ik heb boxen al getest. Windows geeft aan dat er wel geluid wordt gespeeld. Maar ik hoor niks, is mijn geluidskaart dood of is er nog een andere mogelijkheid?
Ik heb misschien een stoot hard geluid in de line-out geblazen, maar normaal gesproken doet dat niks, komt er gewoon niet in. Ook heb ik de I/O poort ipv. 3,3V op 3,47V lopen omdat mijn GeForceII anders niet echt goed wil draaien. Kan de geluidskaart hier tegen of niet?

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Geen flauw idee, ik weet niet tot hoever je hebt getest, maar dingen die je stap voor stap moet afgaan:
-geen problemen in Windows systeem
-goed installeren (dus by Apparaatbeheer geen fouten)
-zorgen dat ie afspeelt zonder problemen
-boxen goed aansluiten
-volumeregeling goed instellen
-evt. goeie drivers

Ik weet het echt niet, sorry... je zult niet veel aan deze reply hebben...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sluit een koptelefoon oid aan op de geluidskaart en kijk of er geluid uit komt..

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zegt dat 'ie speelt maar je hoort niets?
Probeer het DMA-kanaal van je geluidskaart eens te wijzigen, waarschijnlijk staat 'ie op 0, gooi 'm 'ns naar 1 ofzo.
Ik denk niet dat je 'm opgeblazen hebt, dan hoor je echt een verschrikkelijke knal en daarna hoor je bepaalde dingen heel in de verte, dus echt heel anders als je beschrijft (ervaring mensen :D).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
koptelefoon doet dus ook niks

hij werkte al 3 dagen perfect

Verwijderd

Topicstarter
melig, nu doet hij het weer wel!

snappet niet, misschien soundcart beetje los?!

Verwijderd

Misschien stond de mixer te zacht ? ;)

Verwijderd

Heel flauw hoor, maar je zal niet de eerste zijn die het "mute"- vinkje in de audio-properties per ongeluk had aangezet....geloof me, ik ben al tien keer voor nix naar mensen toe gefietst om hun geluidskaart te "repareren". ;)

Groet, Patrick

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:00
Euhm mijn ervaringen met creaive troep geluidskaarten
soms vind windows ze niet bij het opstarten terwijl ie er nog steeds hetzelfde inzit als altijd

daarnaast moet je als je je drivers ZO kaal als ik instaleert ook tevreden stellen met het feit dat je de tweede speakeruitgang NIET aan kunt zetten en als je dan de speakers op het verkeerde outputplugje hebt tsja :)
daarnaast zou ik eens proberen de speakers ook aan te zetten >:)

.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
SB Live! 1024 hè? Die hebben toch 'n digitale uitgang, tóch? Als het goed is, heb je ook LiveWare 3 ofso... :9
Heb je al gekeken of LiveWare niet stiekum is ingesteld op 'digital only' ipv. 2- of 4-speaker systeem...? ;)

(Ook dáár zou je niet de eerste mee zijn... :))

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Topicstarter
--Misschien stond de mixer te zacht?--

NEE, ik ben niet achtelijk

-----------------------------------
--Heel flauw hoor, maar je zal niet de eerste zijn die het "mute"- vinkje in de audio-properties per ongeluk had aangezet....geloof me, ik ben al tien keer voor nix naar mensen toe gefietst om hun geluidskaart te "repareren".
Groet, Patrick--

hahaha, ik heb ze allemaal uit en aan gezet met metallica op de achterkant

en als ik 3 koptelefoons rechtstreeks op lineout zet staan de speakers VAST NIET UIT!

als mijn bios nou eens die kaart niet detecteerde????????????

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:00
DAN zit ie dus NIET goed in het pci slot heb ikzelf ook last van als ik hem vast schroef doet ie helemaal nix laat ik hem er los in hangen doet ie het meestal
totdat ie er wel eens uitschiet door te zware bassen maar dat is niet zo vaak
en als je de oc dan uit zet en de kaart weer terug zet probleem weer weg dus .

.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Als de kaart los (niet gedetecteerd word) zit dan heb je ook geen mixer in de taakbalk staan, staat hij er wel dan is er iets anders mis.
Pagina: 1