Toon posts:

Probleem met geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe pc opgehaald. Ik heb nu een probleem met mijn geluid. Ik heb een systeemkast van het merk Aopen, type A600A. Er zit een Asus moederbord in van het type P5N32-SLI.

Bij de Aopen systeemkast heb ik aan de voorkant 2 plugjes om mijn speakers en ander geluidsmateriaal aan te sluiten, een groene en een roze. Aan de achterkant (dus op het moederbord) heb ik 6 plugjes om mijn speakers e.d. aan te sluiten, namelijk een groene, een roze, een oranje, een blauwe, een grijze en een zwarte, zoals op dit plaatje: http://www.ixbt.com/mainb...xe-nforce4ie/board3-4.jpg

Nu wil ik het liefst mijn speakers aan de achterkant van mijn pc aansluiten, omdat dit het mooiste is en ik zo geen draden voor mijn pc langs heb lopen. Heb ook een draadloos toetsenbord/muis setje, dus dat is wel zo netjes. Maar nu komt het probleem. Als ik mijn groene tulp-stekkertje in de groene connector aan de voorkant prik, heb ik prima geluid. Dit werkt perfect. Als ik echter mijn groene tulp-stekkertje van mijn speakers in de groene connector aan de achterkant van mijn pc aansluit, is het geluid zwaar slecht. Ik moet mijn speakers heel hard zetten om sowieso iets te horen, en wat er dan uit komt klinkt heel dof en leeg, het klinkt echt voor geen meter.

Nog even de specs op een rijtje:

Systeemkast: Aopen A600A
Moederbord: Asus P5N32-SLI
Geluidskaart: ALC850 (Realtek AC'97) (geintegreerd op het moederbord)
Speakers: Creative 2.1 setje (2 speakers en 1 subwoofer)

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik ook goed geluid krijg uit de achterkant van mijn pc? Ik heb de instellingen van het programma wat bij het moederbord geleverd wordt (AvRack geluidseffectenbeheer in configuratiescherm) al nagekeken, maar hier vind ik niks vreemds. Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

een jumper verzetten op het mb das alles, kijk ff in je boekje daar voor.

Verwijderd

Topicstarter
Dit moederbord heeft maar 1 jumper, en dat is voor de clear CMOS als ik het goed heb. Dit staat ook in het boekje.

Iemand nog andere oplossingen?

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:27
staat bij je realtek menu je speakerkeuze op 2.1? als ie op 4,6 of 8.1 staat zal je idd een raar geluid krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Yup, die settings heb ik allemaal al nagekeken. Hij staat op 2.1.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Die jacks aan de voorkant zijn doorgelust op je moederbord, waarschijnlijk.
Misschien helpt het als je die loskoppelt? Zou me kunnen voorstellen dat de achterkant dan pas weer vol signaal krijgt oid :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 23:21

renskoenraadt

Like No Other

Ik heb inderdaad ook problemen met een Asus moederbord. Hier ging het om een Asus A8N-SLI Premium moederbord waar de stereo-ingang (de groene dus) er ook opeens mee ophield. Weet iemand een oplossing voor dit probleem Ik heb iig al een software update gedaan en ook al bij verschillende PC zaken gevraagd maar niemand weet een oplossing. Is dit bij mensen eerder voorgekomen? Zou bijvoorbeeld een Clear CMOS helpen?

Verwijderd

Topicstarter
renskoenraadt schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:29:
Ik heb inderdaad ook problemen met een Asus moederbord. Hier ging het om een Asus A8N-SLI Premium moederbord waar de stereo-ingang (de groene dus) er ook opeens mee ophield. Weet iemand een oplossing voor dit probleem Ik heb iig al een software update gedaan en ook al bij verschillende PC zaken gevraagd maar niemand weet een oplossing. Is dit bij mensen eerder voorgekomen? Zou bijvoorbeeld een Clear CMOS helpen?
Ja precies, de groene plug aan de achterkant werkt gewoon niet volgens mij, dit is al vanaf het begin. Heb gelukkig nog wel garantie. PC maar even terugbrengen denk ik, geen zin om zelf te gaan knutselen.
Pagina: 1