Toon posts:

[ASrock 939 DualSATA 2] onderdeeltje van moederbord af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje...

Heb vanmiddag mn boxed koeler erafgehaald en er een Arctic Freezer 64 Pro opgezet, en daarbij viel me iets raars op. Er was namelijk een onderdeeltje van mn mobo afgevallen oid. Er zitten behoorlijk veel van die kleine ijzeren plaatjes op het mobo met daaroverheen een zwart stukje kunststof(?) met letters erop dat aan het mobo is vastgesoldeert. Er is nu dus zo'n stukje ijzer dat gewoon blootligt. Dat stuk wat erop hoort ligt niet in de kast.

Een van deze dingen die je hier omcircelt ziet...

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/8061/asrock939dualsata27lw.th.jpg

Iemand een idee of dit kwaad kan?

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 09:59
Volgens mij zijn dat de cpu mosfets. Ik zou het niet proberen maar misschien dat de medetweaker er anders over denkt. Ik denk dat je cpu verkeerde voltage´s gaat ontvangen.

Verwijderd

ik heb hetzelfde ooit met een socket A mobo aan de hand gehad en toen werkte het gewoon niet meer, toen heb ik een nieuw moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt helemaal niet goed....ik zie bij Cpu-Z wel gewoon dezelfde waardes staan. Kan ik niet mee doorgamen dus? Dan moet ik zeker RMA aanvragen en een maand wachten op een nieuwe. Dan koop er er liever meteen een, ik kan geen maand zonder pc. Kan iemand mij vertellen of dit echt mijn CPU gaat mollen?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:08

Snippertje

Light up your life

Als die het gewoon nog doet is er denk ik niets aan de hand.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast nog even opengedaan en goed gekeken, nou blijkt dat ik een verkeerde mosfet omcirceld heb op dat plaatje :+
Die waar het zwarte eraf is zit onder mn ram, lijkt me dat dat niet zo ernstig is..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 22:19 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kijk maar uit met kortsluiting als je gaat slapen of als je de deur uit gaat zou ik wel ff de pc uitzetten. :+

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Dat je moederbord nog werkt is geluk hebben voor je. Een ontbrekende voltageregelaar is zeker niet de bedoeling! Mischien is de kapotte wel dubbel uitgevoerd. De 2e zal dan op een gegeven moment er ook mee ophouden omdat die teveel stroom moet leveren. Daarom zeker voor garantie opsturen. Deze dingen gaan niet vanzelf kapot!

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zo te horen is alleen de kunststofbehuizing eraf gevallen, en werkt de mosfet nog prima... Dan heeft 'ie flink geluk ;)

Is 'ie stabiel is 'ie stabiel, is 'ie niet stabiel RMA :)

Hier stond een dode link.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Weet je wel heel zeker dat er eentje gezeten heeft? Er willen namelijk ook nog wel eens plaatsen beschikbaar zijn voor zulke transistoren, die vervolgens niet gevuld zijn ;)
Is het metalen oppervlak helemaal glad en glimmend? Dan heeft er waarschijnlijk niets gezeten.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ben ik de enige die vind dat dit echt een gevalletje "user abuse" is :? Hij geeft aan, hem zelf stuk te hebben gemaakt. Bij een beetje RMA afdeling wordt dit zo opgemerkt en is er geen recht op garantie meer. En terecht!! Zelf slopen is zelf ook betalen!

Door dit soort frauduleuze praktijken lijden veel bedrijven aardige verliezen. En even voor de volledigheid, ik werk bij een computerdistri. Dus heb veel te maken met dit soort gevalletjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Ibidem op 19-04-2006 11:18 ]

..::System Specs::..

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

als ik dat zo lees is dit tijdens normaal gebruik gebeurd (koeler vervangen) en hoort gewoon zoiets niet zomaar van het mobo af te vallen. (blijft wel een grijs gebied want hij kan het natuurlijk ook met grof geweld hebben gedaan)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
knightofn1 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:25:
als ik dat zo lees is dit tijdens normaal gebruik gebeurd (koeler vervangen) en hoort gewoon zoiets niet zomaar van het mobo af te vallen. (blijft wel een grijs gebied want hij kan het natuurlijk ook met grof geweld hebben gedaan)
wil hier nog even offtopic op reageren, in 9 van de 10 gevallen. Zoals dat bij ons voorkomt is het idd met grof geweld gebeurd. Dit terwijl de klant doet geloven bij aanvraag dat het er " zomaar vanaf viel " Niets valt er zomaar af, er is wel degelijk een reden voor. Vandaar dat ik hier mijn vraagtekens bij zet. Voornamelijk door de zin in de Startpost "Er was namelijk een onderdeeltje van mn mobo afgevallen oid." Sinds wanneer is afvallen, of iets dergelijks?

..::System Specs::..

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Tekn0z schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:17:
Ben ik de enige die vind dat dit echt een gevalletje "user abuse" is :? Hij geeft aan, hem zelf stuk te hebben gemaakt. Bij een beetje RMA afdeling wordt dit zo opgemerkt en is er geen recht op garantie meer. En terecht!! Zelf slopen is zelf ook betalen!

Door dit soort frauduleuze praktijken lijden veel bedrijven aardige verliezen. En even voor de volledigheid, ik werk bij een computerdistri. Dus heb veel te maken met dit soort gevalletjes.
Hij geeft nergens aan het zelf te hebben gedaan, dus geloven we de TS hierin. Eerlijk gezegd wordt ik een beetje moe van die mensen die gelijk aannemen dat hier op het forum door de TS standaard gelogen wordt, dat ie wel wat fout heeft gedaan en dat we hem daarom niet verder moeten helpen.

Nu weer on-topic: Zoals Razorfist correct opmerkt kan het zo zijn dat er natuurlijk nooit een onderdeel heeft gezeten. Maar als er echt een metalen plaatje zit (dus niet een lege plek met soldeer) en waarschijnlijk ook wat pinnen is er echt wat kapot.

Overigen, het zou best kunnen zijn dat er bij productie een defecte regelaar op je mobo is aangebracht. Als je de kans hebt om er een foto van te maken kunnen we hier beter zien waar we het precies over hebben.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 22:25

Daantje20

Je moet leven om te leren.

@TS

Binnenkort heb ik mijn 939Dual-SATA2 "over" en kan je hem overnemen voor een gunstige prijs....

:D

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

een leuke post:
ik heb eens een mobo hier gehad... die had ik aangesloten.. (zonder behuizing)
het enigste wat er gebeurde was dat de fan's aangingen, en de led's (die ik nog had liggen) bleven aan staan...
na een paar keer aan en uit te zetten hoorde ik ineens *PATS*... daar ging mijn mosfet... :(

ik het ding vlug uitgezet, en bijna gelijk in de container gemieterd... (was een Slot1 pentium3, en was 2 jaar gelede, dus geen RMA meer :P)

de mosfet zag er van te voren al niet zo gezond uit... maar ik dacht in eerste instantie dat het zo hoorde :9 (stupid me :P)

mja... hier heb ik het dus van geleerd :P

je mosfet zou dus wél in je kast kapot kunnen zijn gegaan, terwijl je m open had staan ofzo... misschien dat je een keer terug bent gekomen, en ineens ondervondt dat je PC uitstond.. kan allemaal natuurlijk... mja... just my 50ct :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de reacties, heb het moederbord even goed onderzocht en het lijkt wel alsof het zoals al vermeld een open ruimte is die er opzettelijk op is gezet. Wie verzint dan ook een moederbord met 10 mosfets en zet er dan een halve tussen? Ga je toch ook rare dingen denken (ik iig wel)

en om nog ff hierop te reageren....
Tekn0z schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:17:

Ten eerste geef ik nergens aan hem zelf gesloopt te hebben, alleen dat het me opviel tijdens het vervangen van mn CPU. Ik ben altijd overdreven voorzichtig met mijn spullen, doe zelfs elke nacht die beschermhoes weer over mn LCD :P ivm stof....
En dan bezorg ik dat bedrijf verlies?? Ik zal je eens een glimp laten zien van de dingen die ik daar in ongeveer 2 jaar heb besteld:
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/8394/ps9tg.th.jpg
Wie maakt hier nou wie failliet? Als alle mensen bij "computerdistri's" zo zouden denken was het einde nabij imo.

Edit: lijkt me toch gewoon stabiel?
Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/4669/aquamark32cx.th.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 23:26 ]

Pagina: 1