Problemen met Taskkill

Pagina: 1
Acties:

• Xantis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:56
Ik heb een batchbestandje gemaakt waarmee ik een aantal processen kill en een aantal programmas run. Nu heb ik een process in mijn processlijst staan die ik bij het runnen van het batchbestand ook wil afsluiten, er is alleen 1 probleem. Er bevind zich een spatie in de naam van het process. Ik heb geprobeerd of ik dit kan uitvoeren in mijn batch, ik typ hiervoor het volgende in

Taskkill /f /im blabla1 blala2.exe

Maar als ik dit doet geeft hij de melding dat ik een ongeldige optie of argument heb gebruikt om het process blabla2.exe (dus zonder eerste gedeelte van het process) af te sluiten. Hij ziet het eerste gedeelte 'blabla1' dus als een command, om het tweede gedeelte (blabla2.exe) af te sluiten.
Ik heb ook al geprobeerd om met underscores te werken of streepjes maar dit werkt ook niet.

De voorspelbare vraag dus, heeft iemand enig idee hoe ik een process met een spatie in de naam toch kan killen.

Groeten, Xantus

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Taskkill /f /im "blabla1 blala2.exe"

Windows is exiting. Is this OK?

• Xantis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:56
Lol wat dom, ik had alles gebroprobeerd van {} tot []. Domme vraag van me
Maar bedankt voor et antwoord :P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welk OS hebben we het hier? Dat zouden we graag in de topictitel zetten. Zie daarover de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters