Toon posts:

Ruzie met meissie...uren achter pc voor tv out...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Uit nood een bericht want ik word er stappel gek van. Ik heb het volgende systeem:
zie de link voor alle details ( http://www.hardware.info/...ion_Media_Center_PC/516/6 )
met daarom een Nvidia 6800 LE 128 mb met tv out.

Wat ik zo graag wil is via mn multimedia center progje draaien via mijn tv. Opgenomen tv bekijken, films etc etc..

Wonder boven wonder heb ik WEL beeld en WEL kleur (dit in tegenstelling tot veel berichten op het forum :-) Mn monitor geeft prima beel d (1280*1024)

Maar.. mijn vraag is: mijn tv geeft bij optie clone inderdaad een kopie van mijn monitor maar ik kan dit beeld schuiven met mijn muis. Het beeld is als het ware te klein voor mijn gekloonde bureau blad. Heb al aardig wat engelstalige stukjes gelezen via nvidia site maar ben een echtscheiding nabij door de uren achter de pc.. :/

Ik hoop dat iemand deze elende ook heeft gehad en mij uit de brand kan helpen.

Ik kan enkel (digitaal ondertekend) toevoegen via app.beheer een standaard beeldscherm of plu en play monitor. Bij niet ondertekend krijg ik standaard tv maar dit alles geeft geen oplossing.

oja , niet geheel onbelangrijk... ik heb een SOny wega breedbeeld. Bij mij vorige set (nvidia 4200 ti ) lukte het wel....

1000 x dank :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik snap je tt niet helemaal maargoed..

Je moet gewoon de overlay instellingen goed zetten. Dan zet hij automatisch het beeld van je filmpje of je plaatje naar het tv scherm over

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:46
Stel als resolutie eens 800x600 in.

Verwijderd

heel simpel. pas de resolutie aan naar 1024*768 en je bent er.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je niet een soort mode gebruiken waarbij een overlay (wat eigenlijk altijd wordt gebruikt bij het afspelen van een filmpje) altijd fullscreen op je 2e beeldscherm komt? Bij ATI heet dat theatre mode. Waarschijnlijk heeft nvidia ook wel zo iets.

Op dit moment zit je iig op de verkeerde weg. DOor je bureaublad te clonen krijg je inderdaad een te verschuiven bureaublad. Dat komt vanwege de maximale resolutie op televisie. Wat nog veel vervelender is is dat je op je televisie alleen maar een zwart schermpje ziet op de plek van je filmpje. Dit komt omdat een overlay over het algemeen maar op 1 scherm tegelijk werkt (muv de hierboven genoemde theatre mode). Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik had hetzelfde probleem op (ook) een 6800LE. Het probleem was dat ik er tijdelijk een 2e monitor had aangehangen, waardoor de resolutie nietomlaag wilden (niet onder de 800x600). Het probleem is door mij opgelost door de Nvidia drivers te uninstallen en vervolgens weer opnieuw te installen. Nu werkt alles perfect. Je kan dan gewoon de optie klonen gebruiken (wel je tv instellen op 640 x 480)

PS er lag net een briefje op mijn bureau dat mijn vriendin zo blij is dat ze Grey Anathomy kan kijken via de tv-out! ;)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
die optie heet bij nvidia dacht ik fullscreen overlay ofzo, is eventjes zoeken.
Maar wil je gewoon puur een cloon, dan moet je idd de resolutie op 800 bij 600 of 1024 bij 786 (ofzo) zetten. Dit hangt af van je videokaart, de nieuweren kunnen iets hoger aan, misschien hangt het ook wel af van je tv, ik weet het niet meer. :P
De eerste optie van dat overlay is vooral handig als het je alleen gaat om video enzo. De 2e is als je echt alles op je tv wil zien.

Probeer maar eens wat uit, en dan lukt het vanzelf wel.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
Ik had hetzelfde probleem toen ik overstapte op een resolutie van 1024 naar 1280. Hoe ik het nu oplos. Ik gebruik de Dualview mode ipv de Clone, simpelweg omdat je dan de resolutie van het andere scherm kan instellen.

Het probleem hiermee is echter dat je muis dan uit je scherm kan vliegen rechts omdat je dan naar je andere desktop gaat, dus zet ik telkens "Attached" uit bij "Display properties" (rechtermuis op dat schermpje)
Dat vind ik praktischer dan constant de resolutie van het hoofdscherm te veranderen.

Ik merk wel dat ik nog steeds niet het volledige signaal van de film zie. Mss dat iemand nog een oplossing heeft?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
bij de titel 'Ruzie met meissie...uren achter pc voor tv out...' dacht ik eerst een mooi drama verhaal te lezen :) maar nee, hoezo heb je ruzie dan? Omdat je iets probeert te fixen? geef her even een lekkere be*rt, wacht tot ze slaapt en ga weer verder ;)

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
LOL (@ hierboven)

Je kan ook gewoon force tv-out aanzetten in de drivers. Je krijgt dan een tweede beeldscherm erbij. Ik zet dan altijd mijn monitor uit en tv alleen aan. Dus dan wordt tv "primary monitor" en mijn echte monitor vink ik dan uit.

Verwijderd

@Mister_X: 8) was het eerste waar ik het eerste aan dacht. helpt altijd erg goed ;) !

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Wel slim die topic titel. 8)

Relevant is anders. :P

Verwijderd

Topicstarter
;) ;) Alle suggesties hebben bijgedragen aan het probleem (ook die van Mister x) >:)

Even voor iemand die het zelde heeft. Ik heb nu goed beeld en het beeld op mijn tv "beweegd" niet meer ivm resolutie.

(oplossing 1 is bijzonder maar het werkt)

1) via de afstandbediening direct de knop gebuiken Live tv, DVD menu etc. En ik kan dan op mijn PC het in een venster bekijken en mijn pc verder gewoon gebruiken. Mijn tv knipperd hierdoor en geeft het beeld vanuit het multi media venster full screen en met de goede resolutie... Als ik eerst mc opstart, live tv en DAN verklein (dus niet direct) dan werkt dit niet...

2) PC scherm resolutie aanpassen naar 1024 x 768 welke de max van mijn tv is en dan werkt alles goed.

Ieder bedankt en volgens mijn meissie ben ik weer een O-)

groet
Hans

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi dat het goedgekomen is en bedankt voor het posten van wat voor jou werkte :)

Toch is dit iets wat je met minimale eigen inzet zelf had kunnen bedenken. Een PAL TV-scherm heeft een resolutie van omstreeks 720x576 pixels (is zo op wikipedia.org te vinden). Dat je daar niet zomaar fullscreen een 1280x1024 desktop op kunt gooien zou vrij duidelijk moeten zijn...
Zelfs die 1024x768 wordt naar native PAL geresampled, dus de meerwaarde tov op 800x600 instellen is zo goed als nul :o

Verder zou ik je willen verwijzen naar de GoT Huisregels. Topictitels dienen relevant en informatief te zijn. Wat je allemaal met je "meissie" ik zou waarschijnlijk een week geen sex krijgen als ik het in die woorden over mijn vriendin had, maar dat terzijde doet is totaal irrelevant voor het technisch probleem. Ik ga toch ook niet melden iedere keer dat de kat bij me op schoot zit tijdens het tikken van een reply? :z

Oslik blyat! Oslik!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
dion_b schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:18:
Ik ga toch ook niet melden iedere keer dat de kat bij me op schoot zit tijdens het tikken van een reply? :z
offtopic:
Katten hebben inderdaad de neiging dat iets te vaak te doen :P Die van mij loopt daarna vrolijk over m`n toetsenbord heen en weer, kan je alles overnieuw tikken :(

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:18:

Verder zou ik je willen verwijzen naar de GoT Huisregels. Topictitels dienen relevant en informatief te zijn. Wat je allemaal met je "meissie" ik zou waarschijnlijk een week geen sex krijgen als ik het in die woorden over mijn vriendin had, maar dat terzijde doet is totaal irrelevant voor het technisch probleem. Ik ga toch ook niet melden iedere keer dat de kat bij me op schoot zit tijdens het tikken van een reply? :z
Maargoed dat niet iedereen een burgerkutje heeft als vriendin :P }:O
Pagina: 1